مهر نوشت:

شورای ملی رقابت اعلام کرد: با توجه به اطلاعات نادرستی که در مورد ورود هزینه‌های مالی در قیمت سال پایه دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو مصوب شورای رقابت که در رسانه‌ها منتشر شده است به اطلاع علاقه‌مندان می‌رساند که شورای رقابت پس از کسر هزینه‌های مالی، قیمت سال پایه را تعیین کرده است. این موضوع مورد اعتراض مدیر عامل وقت ایران خودرو ، آقای نجم‌الدین قرار گرفت.

مولفه‌های دستورالعمل قیمت خودرو تنها یکبار در سال تعیین می شود

مولفه‌های دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو مثل تورم بخشی، بهره‌وری و کیفیت در هر سال فقط یکبار تعیین می‌شوند و اساسا تجدید نظر در تورم بخشی مربوط به این دستورالعمل در سال جاری مطرح نمی‌باشد.

عدم ارسال مستندات مربوط به هزینه متعلقات خودرو توسط کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس به شورای رقابت

در جلسه مشترک نمایندگان مرکز ملی رقابت و  علیلو، عضو کمیسیون صنایع و معاون و مسئول طرح تحقیق و تفحص از خودرو سازان قرار بر این شد که ایشان با توجه به دسترسی به اسناد مربوط به هزینه تمام شده متعلقات خودرو مثل کیسه هوای راننده و سرنشین، تبدیل یورو 2 به یورو 4 اطلاعات مستند و  مکتوب را به مرکز ملی رقابت ارسال کنند که البته تا این لحظه چنین اسنادی به این مرکز ارسال نشده است.

مرکز ملی رقابت آماده دریافت اطلاعات جدید و شرکت در جلسات کارگروه پیشنهادی کمیسیون صنایع و معادن می‌باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    6 0
    دس دس نکنید ما که میدونیم باز گرون میکنید چون واردات رو بستید میدونید مردم چاره ندارن ....منتشر کن خبر
  • حمید A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    3 0
    مجلس که تعطیل شده 3 هفته تاز صدای شورای رقابت درآمده واز مستندات سخن می گوید انشاالله بعد از پایان تعطیلی مجلس ببینیم کی راست میگه . هرچند چیزی که گران شد ارزان نمی شود . لبنیات گران شده 15 درصد بر روی برچسب آن درج شد قیمت 20الی 30درصد افزایش .خودرو 5.5 درصدمجوز گرفت شد 30 درصد بعد قرار شد 3 درصد کاهش دهند شد2.5 درصد یادمان نرود در ایران اگر از شما سئوال شد 2ضربدر 2 سریع نگوید 4 کمی تامل کنید بسنجید واگر دیدبه ضررتان نسیت و سود هم دارد بگوید 500 تا به امید روزی که هرکاری خواستیم بکنیم برای خودمان و در ذهنمان ملکه کنیم که قرار نیست هزاران سال زندگی کنیم و روزی باید جوابگوی اعمالمان باشیم .ودنیا محضر خداست درمحضرخدا دروغ نگویم
    • معترض A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
      1 0
      آقا حمید باهاتون موافقم دمت گرم