۰ نفر
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

ایسنا نوشت:معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به خدمات اورژانس اجتماعی گفت: اورژانس اجتماعی در سال 1395 از تعداد 5000 خودکشی در کشور جلوگیری کرده است.

انوشیروان محسنی بندپی امروز 12 دی‌ماه در جلسه شورای اداری گناباد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: در سال جاری 150 اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی شده که 11 مورد آن در خراسان‌رضوی بوده است.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی در سال 87 تأسیس شده و تا سال 95 به آن چندان حمایت و توجهی نشده بود، عنوان کرد: هم اکنون اورژانس اجتماعی در مواردی نظیر کاهش طلاق، بحران‌های خانوادگی، اجتماعی و... مشغول فعالیت است.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: این سازمان رویکرد علمی و تخصصی را سرلوحه برنامه خود قرار داده و در اولین برنامه راهبردی در حوزه توسعه اقدامات پیشگیرانه خوبی را انجام داده است.

محسنی بندپی عنوان کرد: اقدامات پیشگیرانه افراد بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد و در مقابل هزینه کمتری نیز دارد و بر این اساس بحث پیشگیری از خانواده‌ها آغاز شده که نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

اعتیاد، مهمترین آسیب اجتماعی در ایران

وی مهمترین آسیب اجتماعی ایران را در حال حاضر اعتیاد دانست و تصریح کرد: متأسفانه اعتیاد همه جامعه را تحت الشعاع قرار داده است، به طوری‌که بر اثر اعتیاد، میزان طلاق و جرائم دیگر نیز در کشور افزایش یافته است.

رئیس سازمان بهزیستی به آمار اعتیاد نیز اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه سن اعتیاد در کشور ما کاهش یافته و بر اساس آخرین آمار زنان ما نیز به اعتیاد روی آورده اند، به طوریکه در میانگین سنین 15 تا 24 سال به ازای هر 6 معتاد مرد یک زن معتاد و در میانگین سنی 25 تا 45 سال به ازای هر 17 نفر معتاد مرد یک زن داریم و در میانگین سنی 45 تا 65 سال این آمار به ازای هر 19 مرد معتاد یک زن معتاد در کشور است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بر اساس تحقیقی که صورت گرفته در ۱۵ درصد معتادین زیر 16 سال پدر و مادر معتاد بوده اند و در ۱۶ درصد مادر معتاد و همچنین در 14 درصد پدر تنها معتاد بوده که این نشان از نقش مهم مادران در اعتیاد فرزندان دارد.

تولد سالانه 25 هزار معلول در کشور

محسنی بندپی تاکید کرد: در حال حاضر سالانه ۲۵ هزار معلول در کشور متولد می شوند که مربوط به بحث اختلالات ژنتیکی هستند که اجرای طرح غربالگری در کاهش این آمار نقش بسزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه درباره معلولین نیز اظهار کرد: طرح غربالگری ژنتیک که قبل از ازدواج باید اجرا شود در قالب طرح شبکه خدمات سلامت در برنامه ششم آماده و بزودی پس از تدوین آیین نامه آن به صورت اجباری اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد: هفته گذشته لایحه حمایت از معلولین در کشور توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شد که در یک نمونه از بخش های این لایحه، تمامی شهرداری ها ، دهیاری ها و دستگاه های اجرائی مکلف به مناسب سازی معابر و مکان های خود برای معلولین هستند.

خراسان رضوی، استان برتر در پیشگیری

وی خراسان رضوی را از استان‌های برتر در اقدامات پیشگیرانه دانست و گفت: در طرح کاهش طلاق در این استان که به صورت پایلوت اجرا شد بیش از 8 درصد طلاق کاهش داشته است.

محسنی بندپی با بیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف از دیگر راهبردهای این سازمان است، تصریح کرد: ما وظیفه داریم تا شرایط را برای توانمندسازی جامعه هدف فراهم کنیم و لذا در این راستا خدماتی که ما ارائه می کنیم هم تراز کشور های سوئیس و آلمان بوده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بازدید نمایندگان چند کشور از خدمات ما اعلام شد خدمات ما از قانون و استانداردهای بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اشتغال را از دغدغه‌های دیگر این سازمان دانست و اضافه کرد: 900 میلیارد تومان مجلس شورای اسلامی برای اشتغال معلولین مصوب کرده که همین رقم را نیز دولت در بودجه 97 دیده است تا بتوانیم در حوزه اشتغال و توانمندسازی اقدامات خوبی را برداریم.

گفتنی است؛ افتتاح ساختمان بهسازی شده اورژانس اجتماعی و بازدید از مراکز تحت نظارت و نمایشگاه توانمندی های مراکز تحت نظارت اداره بهزیستی گناباد از جمله برنامه‌های سفر دکتر انوشیروان محسنی بندپی به شهرستان گناباد بوده است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =