استفاده از الگوهای موقت، راهکار رفع چالش‌های بزرگ شهری نیست

شهردار کرج گفت: چالش های بزرگ شهری زمانی رفع می شوند که دستگاه های شهری و استانی تدابیر علمی و کارآمد را در زمینه توسعه پایدار شهری و شهرسازی عملی کنند و از الگوهای موقت برای ایمنی شهر و آسایش شهروندان استفاده نکنند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، دکتر اصغر نصیری در همایش بزرگداشت روز شهرسازی که با محوریت ارتقای زندگی شهری برگزار شد، بیان کرد: نگاه ویژه به نظام ساخت و سازهای شهری، استحکام بنا و جلوگیری از اتلاف سرمایه و انرژی از مهمترین سیاست های مدیریت شهری این کلانشهر است که برای تحقق آن برنامه های کلان در بازه زمانی بلند مدت در نظر گرفته شده تا در آینده اثر بخش باشد.
شهردار کرج ادامه داد: وجود بیش از 800 هکتار بافت فرسوده در شهر و توسعه ناموزون این کلانشهر، موجب شده تا مدیریت شهری کرج سیاست گذاری های جدیدی را در زمینه ارتقای کیفی زندگی شهری و رسیدن به توسعه پایدار در نظر بگیرد که در این راه مشارکت مردمی ضروری است.
دکتر نصیری اضافه کرد: تا کنون مدل توسعه شهری در کلانشهرهای کشور به گونه ای نبوده است که به عنوان الگویی موفق برای سایر شهرها مورد استفاده قرار بگیرد و مدیریت های شهری در زمینه توسعه پایدار سلیقه ای عمل کرده اند.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر، ساخت و سازهای شهری یک کالای تجاری محسوب می شوند که عاملی برای درآمد زدایی سازندگان و مدیریت شهری هستند و ایمنی و کیفیت در آنها استاندارد نیست؛ در واقع با خراب کردن شهر، شهرها ساخته می شوند.
شهردار کرج تاکید کرد: سیاست های شهرسازی باید بازنگری شوند چرا که تا کنون پاسخگوهای نیازهای شهری نبوده اند و نتایج مثبتی را به همراه نداشته اند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =