همایون شجریان، چارتار و مهدی یراحی برگزیدگان یک جشن

شب گذشته ۳۱ شهریور، تالار وحدت میزبان جشن سالانه موسیقی ما بود که اکثر اهالی موسیقی از طیف‌های گوناگون را دور هم جمع کرده بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دومین دوره جشن سالانه موسیقی ما در حالی برگزار شد که از دو هنرمند مطرح عرصه موسیقی تقدیر می‌کرد: فرهاد فخرالدینی آهنگساز و سیمین غانم خواننده.

در این مراسم عبدالوهاب شهیدی که این مراسم با تولد ۹۳ سالگی‌اش همزمان شده بود با همراهی هوشنگ ظریف برای تقدیر از فخرالدینی به روی سن آمدند.

فخرالدینی هم در سخنانی از کسانی که او را به اینجا رسانده‌اند تشکر کرد و به یاد پدرش افتاد: «یاد پدرم می‌افتم که با تمام مشکلات زندگی فکر و ذکرش تربیت ما بود و سعی می‌کرد راه درست زندگی کردن را به ما یاد بدهد.»

سیمین غانم نیز وقتی به روی سن رفت تا تقدیر شود همه حضار آهنگ «گل گلدون من» را با صدای بلند خواندند. کسانی که می‌خواستند صدای این خواننده را بشنوند و اگرچه مجری برنامه قول داد که در صورت امکان این آهنگ با همخوانی سیمین غانم و امید حاجیلی پخش شود اما این درخواست مورد موافقت واقع نشد.

این مراسم همچنین با معرفی برگزیدگان نیز همراه بود. آلبوم‌های «نه فرشته‌ام، نه شیطان» اثر همایون شجریان و طهمورث پورناظری از نگاه کارشناسان و اهالی موسیقی برنده جایزه بهترین آلبوم موسیقی ایران شد. در بخش موسیقی اصیل ایرانی هم آلبوم «باده تویی» حسین علیزاده اهدا شد.

آلبوم برگزیده موسیقی فیلم اما به «باران تویی» گروه چارتار اختصاص یافت و «آلبوم سر به داران» اثر فرهاد فخرالدینی و بیژن کامکار توانست بهترین آلبوم موسیقی فیلم از نگاه مردمی را از آن خود کند.

بهتین آلبوم پاپ نیز از نگاه کارشناسان و اهالی موسیقی به آلبوم «امپراطور» مهدی یراحی و «یک لحظه عاشق شد» حمید حامی اختصاص یافت. فرزاد فرزین هم برنده تندیش بهترین آلبوم موسیقی از نگاه مردم برای آلبوم «شخصی» شد.

در بخش تک‌آهنگ‌ها اما تندیس بهترین قطعه برگزیده فیلم به قطعه «برف روی کاج‌ها» اثر کارن همایونفر تعلق گرفت. «باران تویی» از گروه چارتار برنده بهترین قطعه موسیقی تلفیقی با انتخاب مردم شد و «چرا رفتی»‌همایون شجریان و طهمورث پورناظری به عنوان بهترین قطعه موسیقی اصیل ایرانی معرفی شد.

مهدی یراحی هم با قطعه «امپراطور» تندیس بهترین تک آهنگ موسیقی پاپ را گرفت و بهترین تک آهنگ پاپ منتخب مردمی هم به «یه خونه» از بنیامین بهادری اختصاص یافت.

در بخش قطعه خارج از آلبوم، قطعه «تاوان» از احسان خواجه امیری از نگاه کارشناسان و اهالی موسیقی توانست این تندیس را از آن خود کند.در این بخش «جاده یک طرفه» فرزاد فرزین منتخب مردمی شد.

همچنین رضا تاجبخش برای آلبوم های «داروگ»، «اکسیژن»، «یک لحظه عاشق شو»، «یه حالی دارم این روزا»،« وقتی به تو فکر می‌کنم» تندیس طلایی این بخش را از نگاه کارشناسان و اهالی موسیقی به خود اختصاص داد.
در بخش نوازندگان نیز امید حجت، بابک ریاحی‌پور، همایون نصیری، علی جفری پویان، هومن نامداری و آتنا اشتیاقی توانستند تندیس بهترین نوازندگان را از آن خود کنند.
همچنین نشر ایران گام به عنوان بهترین ناشر موسیقی، و محمد توتونچیان نشر ققنوس در بخش تهیه کننده برگزیده کنسرت معرفی شدند. 

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    26 6
    درود بر همه اهالي موسيقي بويژه همايون شجريان ."چرا رفتي"محشره محشر.