۰ نفر
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
آموزش ساده و روان فیزیک در ۶۶ صفحه

کارلو روولی در کتاب «گفتارهایی از فیزیک» شش مبحث اصلی فیزیک را به صورت ساده و روان بیان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «گفتارهایی از فیزیک» نوشته کارلو روولی با ترجمه شیرین رهنما از سوی انتشارات چترنگ منتشر شده است. 

روولی فیزیک را دریچه‌ای‌ می‌داند که از میان آن می‌توان دوردست‌ها را تماشا کرد، جایی بسیار فراتر از جلوی دیدمان. او می‌گوید فیزیک به ما یادآوری می‌کند نگاه‌مان به جهان ناکامل است.

نظریه نسبیت عام آلبرت اینشتین، نظریه مکانیک کوانتومی، معماری جهان، دانه‌های فضا، گرانش کوانتومی و سیاه‌چاله‌ها ازجمله موضوعاتی است که در کتاب از آنها صحبت می‌شود و فصل آخر آن نیز به پاسخگویی این پرسش پرداخته که با توجه به دنیای عجیبی که علم فیزیک به تصویر می‌کشد، چگونه امکان دارد راجع به وجود و حیات بشر سخن گفت.

این کتاب به چهل و یک زبان ترجمه شده و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های علمی در جهان محسوب می‌شود.

در معرفی «گفتارهایی از فیزیک» آمده است: «این کتاب برای افرادی نوشته شده است که از فیزیک مدرن چیزی نمی‌دانند یا دانش اندکی در این زمنیه دارند. این مجموعه به بررسی اجمالی و مروری سریع بر حیرت‌انگیزترین مسائل و جنبه‌های انقلاب بزرگی می‌پردازد که در قرن بیستم میلادی در دنیای فیزیک رخ داد.

همچنین سوالات و ابهاماتی را که این انقلاب بزرگ از آن‌ پرده برداشته شد، پاسخ می‌دهد. علم علاوه بر اینکه به انسان می‌آموزد چگونه جهان هستی را بهتر درک کند، وسعت آنچه هنوز برای بشر ناشناخته و ندانسته است را نیز آشکار می‌سازد.»

کتاب «گفتارهایی از فیزیک» نوشته کارلو روولی با ترجمه شیرین رهنما در ۶۶ صفحه و به قیمت ۷۰۰۰ تومان توسط انتشارات چترنگ منتشر شده است.

58243

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =