ایسنا نوشت: "جیمز آلکس فیلدز جونیور"، مرد جوانی که تابستان گذشته در جریان تجمع گروه‌های راست افراطی در شهر شارلوتزویل آمریکا با خودرو به میان مخالفان نژادپرستی زد و یک زن ۳۲ ساله را کشت، در دادگاه با درخواست حکم حبس ابد روبه‌رو است.

او که از ماه اوت گذشته در بازداشت بود روز جمعه در دادگاه اتهامش به قتل درجه یک ارتقاء یافت و به این ترتیب دادستان‌ها می‌توانند اکنون برای او مجازات حبس ابد درخواست کنند.

طرح اتهام‌های او در دادگاه با فضایی هیجانی و سنگین همراه بود؛ او در جریان این واقعه علاوه بر کشتن "هیتر هی‌یر" به مجروح کردن ۳۵ نفر دیگر هم متهم شده است.

این سانحه که تصاویر آن بارها در صدر اخبار ماه اوت آمریکا و جهان پخش شد، در حاشیه درگیری میان تظاهرات ملی‌گرایان تندرو، گروه‌های سفیدپوست‌پرست و مخالفان چپ‌گرای آنها روی داد.

تجمعی که راست‌گرایان افراطی در اعتراض به پایین آوردن مجسمه ژنرال رابرت لی در شهر شارلوتزویل ویرجینیا، ترتیب داده بودند؛ ژنرال‌ لی از فرماندهان حامی برده‌داری در زمان جنگ‌های داخلی آمریکا بود.



به گزارش بی.بی.سی روز جمعه قاضی دادگاه فدرال، رابرت اچ دائنر جونیور، ضمن موافقت با ارتقاء اتهام جیمز آلکس فیلدز از قتل درجه دو به قتل درجه یک، دیگر اتهام‌های او را هم قابل دادرسی خواند و اجازه داد پرونده روز دوشنبه آینده برای ارایه در برابر هیات منصفه به صحن دادگاه برود.

فیلدز اگر گناهکار شناخته شود حداقل با ۲۰ سال زندان و حداکثر با حکم حبس ابد روبرو خواهد شد.

در اکثر دادگاه‌ها اتهام قتل درجه یک به معنای ارتکاب به قتل با نیت و برنامه قبلی است، در حالی که در اتهام قتل درجه دو، فرض بر این است که متهم با نیت قبلی و برنامه‌ریزی مرتکب قتل نشده است.

روز جمعه و به هنگام قرائت اتهام‌ها، والدین هیتر هی‌یر، زن ۳۲ ساله‌ای که در جریان این سانحه جان باخت، و دیگر قربانیان در دادگاه حضور یافتند.

بسیاری از حاضران در این جلسه به هنگام قرائت اتهام‌ها و نمایش دو ویدئوی دیده نشده از صحنه دلخراش این تصادف، اشک ریختند.

مادر هیتر هی‌یر پس از مرگ دخترش حاضر نشد تلفن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را جواب دهد.

مارکوس مارتین، یکی از زخمی‌های این سانحه، در هنگام نمایش فیلم کنترل خود را از دست داد و در حالی که با صدای بلند ناسزا می‌داد دادگاه را ترک کرد.

با وجود این گزارش شده در صورت جیمز آلکس فیلدز جونیور، به هنگام پخش این تصاویر تغییری دیده نشده است.

جیمز الکس فیلدز ۲۰ ساله، اهل ایالت کنتاکی، روز ۱۲ اوت گذشته پس از آنکه با خودروی اسپرت خود به میان جمع مخالفان نژادپرستی زد، دستگیر شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    0 0
    اعدام هم براي اين نژادپرست كم است.