بحث داغ در مناظره ورزشی دولت یازدهم/ توفیق اجباری استقلال و پرسپولیس

درودگر می‌گوید دولت در مبارزه با فساد در ورزش عملکرد خوبی داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ واعظ آشتیانی و صادق درودگر در کافه خبر و در نقد سیاست های دولت یازدهم در ورزش توضیحاتی دادند. آشتیانی به عنوان مخالف در بخشی از حرف هایش گفت: «در هر دولتی ،هر وزیر و رئیسی که به ورزش آمد حرف از افزایش بودجه زده است. ولی جالب است که هیچگاه به مدیریت نپرداختند. فقط فکر کردن چالش ورزش فقط پول است. من این موضوع را اصلا منطقی نمی دانم. مدیریت فاکتور اصلی بوده. دولت فعلی هم مثل قبلی ها بوده وکار جدیدی نکرده اما چند تا مدال گرفته اما آیا واقعا این مدال ها متر موفقیت است؟ من با یکی از آقایان حرف می زدم هم گفتم. ورزش الان در دنیا غیر از شور و شعف بحث اقتصادی دارد. وقتی اقتصاد دنیا 600 میلیارد یورو می ارزد ، چقدر ما سهم داریم؟»

درودگر: دست افراد برای ایجاد فساد باز نبود

درودگر موافق سیاست های ورزشی دولت یازدهم هم توضیح داد: «وقتی قرار به بررسی عملکرد است ، باید مقایسه کنیم. پیشینه دولت ها در ورزش نگاه جایگاهش در نگاه آنهاست. الان ورزش ابزاری برای ایجاد نشاط اجتماعی است و حتی راهکاری برای حکومت داری. ورزش گاهی بردش به اندازه آزادی خرمشهر مهم می شود. نشاطی می سازد که 100 ها میلیارد دلار می ارزد. منتهی ما یک مقدار زیادی به آن بی توجه بودیم. در این 4 ساله دو نکته را می گویم . مدیرکل تهران را در دولت قبلی گرفتند و رئیس کمیته المپیک ، بحث ساختمان کمیته پیشین المپیک برایش پیش آمد اما در دوران جدید ، خیلی نظارت مالی شده است.» درودگر ادامه داد: «تربیت بدنی جدید نظارت دقیقی روی تیم ها و فدراسیون ها شده. دست افراد برای ایجاد فساد دیگر خیلی باز نبوده است. آقای گودرزی ایرادهای زیادی ممکن است داشته باشد اما آدم سلامتی بود و هیچ شائبه فسادی نداشت. آمد جلوی ناپاکی ها بایستد و توانست تا حدی جلوی هزینه های زیاد و اسراف را بگیرد.» درودگر همچنین گفت: «الان درآمدهای ورزش می شود 1900 میلیارد ، این قدم بزرگی از سوی دولت است. هیات وزیران اخیرا مصوبه ای داشته که برای قهرمانان کار ایجاد کرده و تو همین دوران بیش از 300 نفر استخدام شده اند. استقلال و پرسپولیس شاید ضربه بزرگی از مدیریت خوردند و محروم شدند اما توفیقی اجباری شد برای آنها که تیمی نو ساخته شد. آمار دیگری می دهم از بازرسی درباره باشگاه ها. 11 هزار باشگاه را در این دوره بررسی کردند و سال 94 پنج هزار باشگاه متخلف تعطیل شدند و در سال 95 شرایط بقدری بهتر شده بود که فقط 256 باشگاه متخلف داشتیم.»

آشتیانی: دولت نمی خواهد با ورزش اشتغال زایی کند؟

آشتیانی هم در ادامه این بحث گفت: «در این دولت سی هزار باشگاه مجوز داده شده است. ما دنبال کیفیت هستیم یا کمیت؟ ما باید ببینیم در کشورهای توسعه یافته که ورزش رکن اول آنها ست و این همه مجوز داده می شود؟ در مقطعه ای در دهه 60 و 70 موج تولید پفک ایجاد شد که همه در تلاش بودند این کار را انجام دهند. آیا این یک آمار مثبت برای وزارت صنایع است؟ تولید مهم است یا کمیت و کیفیت؟ داستان مجوز دادند مثل درخواست کردن فلان محصول است که وزارت صنایع برای تولیدش مجوز صادر می کند و بعدا می گویند ما از این تاریخ تا آن تاریخ مجوز صادر کردیم. به نظر شما این مجوز صادر کردند کار درستی است؟ اصلا ورزش ما در چه جایگاهی است که باید 30 هزار مجوز باشگاه صادر کنیم؟ ما نگاهمان به ورزش در آخر است و همه کار انجام می دهیم و آخر اگر چیزی بود به دنبال ورزش می رویم. دولت نمی خواهد با ورزش اشتغال زایی کند؟ نمی خواهند سلامتی جامعه را بالا ببرد؟ ما چنین نگاهی نداریم و باید قبول کرد که از قبال ورزش می تواند هم به صنعت، به جامعه و اشتغال زایی کمک کرد. دولت تا کجا باید هزینه کند؟ در این سال ها چقدر برای ورزش همگانی هزینه و توجه شد؟ دولت هزینه ای که می خواهد برای دارو درمان انجام دهد در ورزش همگانی انجام دهد میزان سلامت جامعه را بالا ببر.» 

درودگر اضافه کرد: «در سال 92 آقای خسروی وفا نایب رئیس کمیته ، نامه نوشتند و مسئله باز شد. بعد آقای علی آبادی از معاون خودش شکایت کرد. در همان سال سازمان بازرسی کل کشور به ایشان برای آن قرارداد تذکر داد. اعضای کمیته اجرایی المپیک ایران هم در این باره اظهار نظر کردند و چیزی نیست که من همین طور سخن بگویم. اسنادش هست.»

درودگر: در جام جهانی رئیس عوض کردند

درودگر با دفاع از سیاست ها و عملکرد دولت گفت: «دومین نتیجه تاریخ المپیک را در دولت تدبیر و امید. اولین مدال بانوان، اولین قضاوت دیدار فینال، کسب بیشترین سهمیه بانوان، صعود تیم ملی والیبال به المپیک و صعود به یک هشتم نهایی.ما با آمار داریم صحبت می کنیم. مثل زمان دوران دولت اصلاحات که کمترین فساد وبدهی در دولت اصلاخات داشت. در جام جهانی 2006 رییس تربیت بدنی مصاحبه کرد که ما مکزیک را می بریم و با پرتغال مساوی می کنیم و به دور دوم صعود خواهیم کرد. در همان جام جهانی وقتی تیم در آلمان هنوز قرار دارد رییس فدراسیون را تغییر می دهیم و این موضوع پیش می آید که سپ پلاتر به آقای دادکان می گویند شما رییس فدراسیونی؟ و آقای دادکان می گویند بله... و این موضوع پیش می آید که آقای پلاتر می گوید بنا به ایمیلی که برای من آمده شما دیگر سمتی ندارید.


252 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =