آمار نگران‌کننده اختلافات خانوادگی در لرستان

ایکنا نوشت: رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان این‌که در سال‌جاری یازده هزار پرونده قضایی لرستان منجر به سازش شده است‌، گفت: آمار اختلافات خانوادگی در لرستان نگران‌کننده است، کمااینکه سال گذشته ۹ هراز پرونده خانوادگی وارد دادگستری لرستان شده است.

جعفر بدری، رئیس‌کل دادگستری لرستان، امروز چهارشنبه، ۲۷دی‌ماه در همایش «صبر» که در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: این همایش ارزشمند با همکاری معاون فرهنگی و شورای حل اختلاف و ستاد ملی صبر قوه قضائیه در سطح کشور برگزار شده است.

وی اظهارکرد: همه دستگاه‌ها تلاش کنند روند رو به افزایش جرم را کاهش دهیم و درجه تحمل و صبر اشخاص را بالا ببریم تا باعث کاهش جرم شود.

بدری اضافه کرد: اگر نتوانیم افزایش خشونت را مهار کنیم باید خشونت را با مجازات درمان کنیم، کمااینکه دولت در حال مهار کردن لایه‌های خشونت به‌ویژه در قشر جوان است.

رئیس ‌کل دادگستری لرستان با بیان این‌که رفتار زمامداران در برخورد مردم تاثیر دارد، به حدیثی از امام علی(ع) که فرمودند: «رفتار مردم به رفتار زمامداران شباهت دارد»، اشاره کرد.

وی با اشاره به این‌که راهکارهای کاهش خشونت در این همایش بررسی می‎شود و هدف آن کاهش خشونت است، افزود: سال گذشته در شوراهای حل اختلاف ۱۹ هزار پرونده به صلح و سازش منتهی شده است و امسال یازده هزار پرونده به صلح و سازش منتهی شده است.

بدری خاطرنشان کرد: آمار اختلافات خانوادگی در لرستان نگران‌کننده است، کمااینکه سال گذشته ۹ هراز پرونده خانوادگی وارد دادگستری لرستان شده است.

رئیس ‌کل دادگستری لرستان با اشاره به این‌که تجملات و توقعات زندگی رو به افزایش است، افزود: باید زمینه‌های وقوع اختلاف برطرف شود، این در حالی‌است که در آمار نزاع در لرستان طبق معاینات پزشکی قانونی از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

وی اظهارکرد: همگی با هم فرهنگ اسلامی صلح و سازش در خانواده‌ها و طرف‌های دعوا را نهادینه کنیم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =