سخنگوی جبهه پیروان: ما هیچ ارتباطی با احمدی‌نژاد نداشتیم/ در پرونده رحیمی یک نکته مثبت دیده می شود

ایسنا نوشت:

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه ما هیچ ارتباطی با آقای احمدی‌نژاد نداشته، نداریم و نخواهیم داشت، گفت: زمانی هم که ایشان رییس‌جمهور بودند جزء منتقدان‌شان بودیم.

سیدکمال‌الدین سجادی صبح امروز در نشست خبری خود، درباره در ارزیابی خود از جایگاه احمدی‌نژاد در بین اصولگرایان، گفت: ما هیچ ارتباطی با آقای احمدی‌نژاد نداشته، نداریم و نخواهیم داشت و زمانی هم که ایشان رییس‌جمهور بودند جزء منتقدان‌شان بودیم و در ارتباط با آقای مشایی نامه‌ مفصلی به ایشان نوشتیم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: البته ایشان زحماتی هم کشیدند اما به هر ترتیب دیگر زمان‌شان سپری شده و نظام دو دوره فرصت در اختیار او گذاشت و آقای احمدی‌نژاد هر کاری که می‌خواست می‌توانست انجام دهد. امیرکبیر سه سال سمت داشت اما کلی کار انجام داد.

او با بیان اینکه فعالیت‌های آقای احمدی‌نژاد از نظر جبهه خط امام و رهبری دیگر قابل بحث نیست، در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما احمدی‌نژاد می‌تواند به نوعی خودش را به اصولگرایان تحمیل کند، گفت: به هر ترتیب قدرت کلمات خیلی زیاد است چنانچه آقای دکتر روحانی از کلماتی چون اعتدال، تدبیر، امید و نمادی مثل نماد کلید استفاده کرد که قدرت بسیج کردن دارند و می‌توانند آرا را جابجا کنند. آقای احمدی‌نژاد هم در زمانی از شعارهایی استفاده کرد و رفتارهایی بروز داد که باعث شد مردم توجه خاصی به ایشان داشته باشند اما به هر ترتیب هشت سال فرصت در اختیارشان قرار گرفت.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین درباره وضعیت رحیمی معاون اول رییس‌جمهور سابق نیز گفت:‌ در پرونده آقای رحیمی یک نکته مثبت دیده می‌شود و آن این است که قوه قضاییه صرف‌نظر از چهره و پیشینه اشخاص بررسی‌های خود را انجام می‌دهد و حکم صادر می‌کند و این نقطه قوت قوه قضاییه قلمداد می‌شود و مایه امید است.او با بیان اینکه نگاه قوه قضاییه تشخیص مصالح انقلاب و نظام است، ادامه داد: این درست نیست که همه کاسه و کوزه‌ها در این پرونده سر اصولگرایان بشکند چرا که به هر ترتیب آن طرف هم پرونده کم ندارند و ما در موضوع فتنه نیز نمی‌گوییم همه اصلاح‌طلبان درگیر آن بودند بلکه معتقدیم موضوع فتنه به بخشی از اصلاح‌طلبان بر می‌گردد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره رحیمی گفت: من آقای رحیمی را نمی‌شناسم و هیچ وقت با او مواجه نبودم و نمی‌دانم به لحاظ فردی و اعتقادی به چه شکل‌اند اما به هر ترتیب کار قوه قضاییه را تایید می‌کنم و این را هم می‌گویم که سوء استفاده از پرونده‌ها درست نیست و این موضوع مربوط به شخص است و ربطی به جناح و گروه ندارد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین در ارزیابی خود از نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب و‌ آمریکای شمالی، گفت: این نامه که با ادبیات نرم و پرسشگری به این جوانان نوشته شده بود در واقع پیامی هم برای روشنفکران و نخبگان فرهنگی غرب هم می‌تواند داشته باشد.سجادی همچنین موضوع کلیدی و ریشه‌ای اسلام‌ هراسی که در نامه مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته بود را حائز اهمیت دانست.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین با توجه به وقایع تروریستی در فرانسه، گفت: ما اقدامات تروریستی هر جا که باشد را محکوم می‌کنیم و چنین کارهایی به خاطر ترسی است که آنها از اسلام دارند.

او در ادامه گفت:معتقدیم برای بهتر فعال شدن اصولگرایان باید انسجام و همگرایی داشته باشیم و در این راستا اصولگرایان زیرساخت‌ هایی همچون قانون اساسی، ولایت فقیه و استفاده از گروه‌های مرجع همچون جامعتین دارند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اقدام نشریه فرانسوی در توهین به پیامبر اکرم (ص)، گفت: اقدام زشت این نشریه را محکوم می‌کنیم و کسانی که به نام آزادی به مقدسات توهین می‌کنند باید جوابگو باشند.

او همچنین در ارزیابی خود از مذاکرات هسته‌ای کشورمان نیز گفت: مذاکرات هسته‌ای باید با توجه به خطوط قرمزی که رهبری مدنظر دارند پیش برود و البته ما از زحمات گروه مذاکره‌کننده تشکر می‌کنیم و این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهیم که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نبوده و نیستند و با لحن استکباری و غیرمنطقی جلو آمده‌اند، بنابراین ما حق داریم که به آنها اعتماد نداشته باشیم.
سجادی در پاسخ به این سوال که آیا شما به این پیاده‌روی ایراد دیپلماتیک وارد می‌دانید؟ اظهار کرد: باید پرسید نتیجه این کار چه بود؟ امیدواریم آقای ظریف که برای توضیح به مجلس می‌روند در این باره جواب مستدل و منطقی داشته باشند تا دل ما هم آرام بگیرد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین گفت: آقای نوبخت به عنوان سخنگوی دولت نیز گفته‌اند که انتقادات وارد شده به موضوع پیاده‌روی آقای ظریف و وزیر امور خارجه آمریکا سخیف بوده است در حالیکه اصلا این پیاده‌روی در شان این دولت که رییس‌ جمهور روحانی دارد و همچنین مردم ما نبود.وی پرسید آیا این قدم‌زنی تاثیر و فایده‌ای برای ما دارد در حالیکه این نوع اقدام جزء پروتکل نیست و وقتی چنین کاری انجام می‌شود باید جوانب و اطراف آن نیز سنجیده شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره وضعیت جبهه پایداری نیز با بیان این‌که پایداری‌ها برادران اصولگرای ما هستند، تصریح کرد: آنها فاصله خود را با دولت قبل حفظ کرده‌اند و ما مشترکات زیادی با آنها داریم و اگر قرار باشد انسجام و همگرایی بین اصولگرایان وجود داشته باشد آنها هم یک ضلع خواهند بود.

سجادی با بیان این‌که هم‌اکنون احزابی مثل موتلفه با پایداری‌ها جلساتی دارند، اظهار کرد: دور از ذهن نیست که با جبهه پایداری ائتلاف شکل بگیرد البته اصولگرایان باید منافع حزبی و فردی‌شان را کم‌رنگ کنند تا فرصت خدمت را در مجلس بعدی داشته باشند نه اینکه مجلس را به جناح رقیب تقدیم کنند.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    40 2
    باز یکی دورش تموم شد همه دورش رو خالی کردن این اتفاق برای هاشمی و خاتمی هم افتاد.............. ...
  • مهدی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    54 2
    حتما" احمدی نژاد رو مریخی ها آوردن... شایدم آقای هاشمی و خاتمی واسه مظلوم نمایی آوردنش... ، مردم ایران تو رو خدا تو رای دادن دقت کنین دانشگاهیا ،فرهنگیا ، روشنفکرا ، روزنامه نگارا و.... تو رو خدا کشور رو تنها نگذارید
  • شهاب IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    53 1
    کی بود کی بود من نبودم
  • بی نام A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    53 0
    من آقای رحیمی را نمی‌شناسم و هیچ وقت با او مواجه نبودم و نمی‌دانم به لحاظ فردی و اعتقادی به چه شکل‌اند هاها