با نگارش نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور٬ نظرم را نسبت به فهرست وزرای پیشنهادی مطرح کرده ام.

متن نامه به این شرح است:

سرور مکرم جناب آقای #حسن_روحانی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و تحیات

کابینه را دیروز به میمنت و مبارکی معرفی کردید. فهرست وزرای پیشنهادی شامل همان‌هایی می‌شود که ظرف چند هفته گذشته صحبت‌شان بوده است. بی‌شک مستحضر هستید که توقعات و انتظارات فراوانی در خصوص کابینه دوم شما مطرح بوده است. خودتان نیز فرمودید که بنا دارید به خواست ۲۴میلیونی که به شما رأی دادند، لبیک بگویید اما فهرستی که در آخر معرفی کردید، فاصله فراوانی با انتظاراتی دارد که در جریان انتخابات به وجود آمدند.

جناب روحانی!
سوءتفاهم نشود، قصدم به‌هیچ‌وجه ابراز ندامت نیست. بی‌شک اگر زمان به عقب برگردد، بنده این‌بار حتی با عزم و اراده محکم‌تری برای شما از این شهر به آن شهر خواهم دوید و تبلیغ می‌کنم. با وجود فهرستی که معرفی کردید، اگر به عقب بازگردیم با شور و حرارت فراوانی به‌ویژه از مردمی که نمی‌خواستند در انتخابات شرکت کنند، خواهم خواست که پای صندوق‌ها بیایند و در انتخابات به شما رأی دهند.

احساسم در قبال همه آنان که صادقانه دعوتشان می‌کردم که به شما رأی دهند، احساس #سوزان_هیوارد در یکی از شاهکارهای کلاسیک هالیوود است که به واسطه نشان دادن عمق احساساتش روی پرده سینما در فیلم #می‌خواهم_زنده_بمانم جایزه اسکار بهتریم بازیگر زن را ربود. او درحالی‌که سعی می‌کرد کبودی ‌زیر چشمش و اشک‌هایش را از فرزندشان که شاهد دست بلند کردن پدر روی مادرش بود، پنهان کند، گفت: فرزندم ناراحت نباش، پدرت بی‌شک نمی‌خواست دست روی مادرت بلند کند.

من نیز مانند «سوزان هیوارد» به آن ۲۴میلیون می‌گویم که مقصود روحانی این فهرست نبود. به دست‌کم نیمی از آن ۲۴میلیون که بانوان کشورمان بودند، به کردها و اهل سنت که با عزمی راسخ و سربلند به پای صندوق‌های رأی رفتند، مانند «سوزان هیوارد» که از پدر با وجود کبودی زیر چشمش تعریف می‌کند، من نیز می‌گویم که روحانی می‌خواست از زنان، اهل سنت و کردها در کابینه‌اش دعوت کند اما نمی‌توانست. برای او مقدور نبود حتی #مولوی_عبدالحمید را در مراسم تحلیفش دعوت کند زیرا در آن مراسم شخصیت‌هایی! مانند علی پروین، داریوش ارجمند، علیرضا افتخاری و... که نقش بسیار مؤثرتری از مولوی عبدالحمید داشتند، باید حضور پیدا می‌کردند ولی جایی برای مولوی نبود!

آقای روحانی!
اگر به عقب بازگردیم، مولوی عبد‌الحمید و صادق زیباکلام با عزم راسخ‌تری برای شما خواهند دوید زیرا به کاری که کردند اعتقاد داشتند. اعتقاد داشتند که سرنوشت کشور نباید دوباره در دست کسانی بیفتد که از ۸۴تا۹۲ آن مصیبت‌ها را به سر ایران آوردند.

آقای روحانی!
کار ما درست بود. سطح کابینه شما اگر از این نیز پایین‌تر می‌رفت باز ما در میدان می‌بودیم. زیرا می‌دانیم شما حسن روحانی هستید. در مورد شما دچار هیچ وهم و خیالی نیستیم. می‌دانیم شما نلسون ماندلا، گاندی، مهندس بازرگان، دکتر مصدق، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، آیت‌الله منتظری و سید محمد خاتمی نیستید. کبودی زیر چشممان را پنهان می‌کنیم و مانند «سوزان هیوارد» به آن ۲۴میلیون می‌گویم اشکالی ندارد که او یک زن، کرد و اهل سنت را وارد کابینه‌اش نکرد. او منظوری نداشت و نمی‌خواست دست روی مادرت بلند کند.

ایام به کام باد/ صادق زیباکلام/ ۱۷مرداد۱۳۹۶

منتشر شده در کانال تلگرامی دکتر صادق زیباکلام

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    0 0
    آقای زیباکلام، وزرا نماینده مردم نیستند. نمایندگان مردم نماینده های مجلس هستند. وزرا مدیرانی کاریزماتیک هستند که مورد اعتماد رئیس جمهور اند، وظیفه شان را می دانند، بودجه شان را می دانند، با تیم دولت می توانند خوب ارتباط برقرار کنند و وزارت زیردستشان و سازمان های دولتی زیردستشان را مدیریت می کنند. برای من اهمیتی ندارد که از شهر و قوم و مذهب و جنس من کسی وزیر نشده. من با رای دادن به روحانی برایش تعیین تکلیف نمی کنم که وزیراش چه شکلی و چه جنسی و کجایی باشد. اصولا کشورداری کلان به این راحتی نیست که به صورت رندم یکی را برایش انتخاب کنند. کمتر سطحی بین باشید. مشکل زنان ما وجود یک وزیر در وزارت خانه مثلا کشاورزی نیست. ما زنان را گول نزنید.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    0 0
    لایک داری دکتر
  • عرشیا A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    0 0
    جانا سخن از زبان ما میگویی،درود بر شرفت دکتر زیباکلام.........
  • م ر GB ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    0 0
    امیدوارم روحانی دغدغه مردم رو پاسخ بده
  • بی نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    0 0
    ابر گلایه‌ای مؤدبانه، آگاهانه، و از سر درد . . .
  • حامد IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    0 0
    من معنی این سهمیه قائل شدن ها رو نمیدونم مگه صحنه تاتره که بازیگران با ظاهر و جنسیت متفاوت انتخاب بشه؟مگه غبر از اینه که یکی از بزرگترین مشکلات مدیریتی ما عدم شایسته سالاریه و خیلی جاها بصرف روابط و فامیل بازی آدمها انتخاب شدن؟حالا به کابینه که رسیده میگیم چرا زن نیست چرا از فلان قبیله و مذهب نیست؟مگه غیر از اینه که باید بهترینها بدون در نظر گرفتن خیلی پارامترها انتخاب میشدن؟حالا وقتی رییس جمهور که اختیار انتخاب داره بر اساس معیارهاش به این نتیجه رسیده که برای فلان وزارت فلان کس خوبه اینو انتخاب نکنه یه زن و مثلا بزاره که سهمیه رو داده باشه؟ مگه نمایشه؟ در ضمن احساس میکنم یه سری بزرگان وظیفه خطیر خود میدونن که در مورد همه چی یه نظر و بدن که نگن ندادیم
  • سعید A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    0 0
    تفاوت ما با یک بادمجان دور قاب چین چیست؟
  • بی نام A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    0 0
    متنی بسیار عالی و بی نظیر
  • رضا A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    0 0
    بسیار زیبا
  • شمس تبریزی IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    0 0
    سوزان هیوارد اصلاحات دوباره دست به قلم شد. سوزان جان، میتونم بپرسم چرا پیشبینی های شما همیشه غلط از آب درمیاد؟ درباره برجام که زدی تو خاکی و حالا هم اومدی و میگی منظور فلانی این فهرست نبوده. خوشم میاد که همیشه دست به توجیهتان عالیه. قبل انتخابات هم نوشته بودم که روحانی از جنس شما نیست. منتها شما چنان غرق سبز هستید که حتی بنفش را هم سبز می بینید. این تقصیر روحانی نیست. تقصیر از شماست
  • بی نام A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    0 0
    چه متن زيبايي..... آقاي زيبا كلام نويسنده قهاري هستند.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    0 0
    عالی
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    0 0
    بهترین گزینه ای که میتوانست همه چیز را به بهترین شکل توجیه کند آقای زیبا کلام بودند.
  • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    0 0
    عالی بود آقای زیباکلام. واقعا احساس میکنیم پای چشممان کبود شده.
  • بی نام BE ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    0 0
    جناب زیبا کلام نکته اصلی کبودی زیر چشم شما نیست بلکه نام فیلم منتخب است،ایشان نیز توجه معطوف به آینده خود را بر همین نکته اصلی متمرکز کرده و می خواهند در صحنه سیاست ورزی، سیاست مداری یا سیاست بازی "هزار دستانی" ایران زنده بمانند. شاید هم امید اثر بخشی والاتر تدبیر نرمش قهرمانانه دیگری را ایجاب کرده است...
  • کورد A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    0 0
    زیبا کلام واقعا زیبا کلامی
  • عباس محمدی A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    0 0
    عالی بود
  • بی نام RO ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    0 0
    ماله کشی با وقاحت برای رای اشتباهی که دادید.روحانی هم عقبگرد است
  • بی نام GB ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    0 0
    آقای روحانی با وجدانش آیا می تواند خلوت کند؟