نسل بیکارها/ چرا تحصیلکردگان دانشگاه‌های ایران بیکار می‌مانند؟

پنجاه و یکمین شماره نشریه «آینده نگر» منتشر شد. «آینده نگر» ماهنامه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در شماره شهریور ماه سال 95، در پرونده ای ویژه «معضل بیکاری» در اقتصاد ایران را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بخش «آنالیز» آینده نگر اطلاعات دقیق و آماری از بازار سهام و بورس در یک سال گذشته ارائه کرده است. در این شماره از آینده نگر  تصاویری از نصب سکوی A19  در مرز مشترک ایران و قطر منتشر شده است.
آینده نگر در بخش «کامنت» این شماره از 10 فعال و کارشناس اقتصادی درباره عامل اصلی بروز بیکاری در اقتصاد ایران نظر سنجی کرده است و در ادامه، محمدفاضلی معاون پژوهشی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در مصاحبه با خبرنگار آینده نگر درباره نقشه راه مجلس و دولت در اقتصاد گفته است. در بخش «پوشه» آینده نگر به بن بست رسیدن خصوصی سازی در ایران در گفت و گو با مصطفی موذن زاده رییس هیئت عامل ایمیدرو در دوره اصلاحات، محمد هاشمی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی شمس اردکانی اقتصاددان و دیپلمات سابق بررسی شده است. آینده نگر در بخش «توسعه» به نوسازی ناوگان هوایی ایران پرداخته است. در این شماره از آینده نگر  در بخش «کارآفرین» زندگی عباسعلی قصاعی، بنیانگذار کارخانه چینی زرین، مهدی کریمی تفرشی، مدیر صنایع غذایی گلها و حسن تفضلی پدر صنعت نساجی ایران روایت شده و در ادامه درس هایی از کسب و کار و چگونگی موفقیت  مارک کوبان موسس برودکست دات کام، کارلوس گوسن، مدیر کمپانی های نیسان ژاپن و عضو هیئت مدیره امپراتوری سونی، میشل فررو میلیاردر شکلات ساز، رابرت کوک سلطان شکر آسیا، آکیو موریتا موسسه امپراتوری عظیم سونی، تیم برنرز لی مخترع وب جهان گستر، سوئی چیرو هوندا، موسسه امپراتوری اقتصادی هوندا، میوچیا پرادا مادر خانه مد ایتالیا و آنا وینتور سلطان اروپا منتشر شده است.
آینده نگر در بخش «چشم انداز» به سهم صنعت خودرو در رونق اقتصادی پرداخته است و در این باره نظرات محمدرضا نجفی منش، رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران، داوود میرخانی رشتی مشاور انجمن خودروسازان و کارشناس خودرو و مهدی پور قاضی رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران به چاپ رسیده است.
بخش «گزارشگر» آینده نگر در پنجاه و یکمین شماره به وضعیت قصور پزشکی در ایران و جهان، استارت آپ اسنپ و بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی ایران پرداخته است. در بخش «راهبرد» این شماره از آینده نگر پیامدهای اقتصادی جنگ تحمیلی و اقتصاد جنگ مورد بررسی قرار گرفته و بخش «شاخص»آینده نگر بازار نفت طلای سیاه را مورد واکاوی قرار داده است.
در بخش «نماگر» این شماره از آینده نگر مقالات نشریات خارجی با عناوین «اوباما بعد از تاریکی هوا»، «اسنودن: چرا رسانه ها کار خود را انجام نمی دهند؟»، «آیا تجارت آزاد خارجی برای آمریکا بد است؟»، «از مزرعه تا سفره: شش مرحله هدر دادن غذا»، «اقتصاد جدید و چالش برانگیز روزنامه نگاری»، «انقلاب دی اِن اِی»،« انقلاب فرهنگی چین با موسیقی چه کرد؟»،«حاکمان بازار موبایل»، «فوتبال به زبان چینی»، «تاثیر ترامپ بر اقتصاد دنیا»، «سختی های زندگی طبقه متوسط روسیه» و مصاحبه ای از پل کروگمن با عنوان «تغییر رژیم پولی تنها راه اصلاح مشکلات اقتصادی دنیا» به چاپ رسیده است. بخش «جهان نمای» این شماره از آینده نگر در مطلبی با عنوان برگزیت و ترامپ زیر فشار جهانی سازی به تلاش نافرجام انگلستان و آمریکا برای اثرگذاری بر جهانی سازی پرداخته است و در ادامه مقالاتی با عناوین «جهان در بحران، بدون چشم انداز»، «چرا یاهو نابود شد؟»، «آیا سال 2016 از این هم بدتر می شود؟»، «در جست و جوی هیلاری»، «طرفداران سندرز باید چه کنند؟»، «بازاری برای خرید و فروش اعضای بدن» و «غول رسانه ای شهردار سابق نیویورک» منتشر شده است.
بخش «نگاه» این شماره از آینده نگر به مستندسازی صنعتی با عنوان «شخصیت فرهنگی صنعت» پرداخته است و بخش «گیشه» پنجاه و یکمین شماره آینده نگر راهکارهای ورود بخش خصوصی به سینما را با عنوان «دست به دست شدن سینما از دولت به مردم» مورد بررسی قرار داده است. بخش «اکونومیست» این شماره از آینده نگر با عنوان «اژدها شرمنده طبقه متوسط» به ثروتمند و بزرگتر شدن طبقه متوسط چین به عنوان تهدیدی برای حزب کمونیست این کشور پرداخته است و «کتاب ضمیمه» این شماره از آینده نگر «الگوی اژدها یا برنامه فانتزی، خیزش اقتصادی چین: تاریخچه، روندها و چالش ها»ست.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    18 0
    چون که یک نفر حقوق 300 نفر را دریافت میکند منظورم از اون لحاظ بود حقوق نجومی
  • ایمان A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    14 0
    متأسفانه برای بار چندم متن با عنوان همخوانی ندارد.این موضوع از تعداد مخاطبین شما می کاهد.
  • امین IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    14 0
    چون مثل دیگران پارتی ندارن و بیکار میمانند.