کی‌روش از رئیس فدراسیون نمی‌ترسد، از عابدزاده بترسد؟/ پاسخی به کنایه‌های عجیب نیما نکیسا

موضع‌گیری تند نیما نکیسا علیه امیر عابدزاده، کمی مشکوک است. مشکوک و البته قابل تامل.

میثم بهرامی: ویژه ترین سورپرایز کارلوس کی روش در اعلام لیست بازیکنان تیم ملی، قرار گرفتن نام امیر عابدزاده در میان دروازه بان ها بود؛ دروازه بان 24 ساله تیم ماریتیمو پرتغال که به تنهایی تلاش کرده تا جایگاهش در فوتبال اروپا را با زحمات خودش به دست آورد.
نیما نکیسا در مصاحبه ای که امروز انجام داده، جدا از اینکه مدعی شده دروازه بان نفت تهران عملکردش بهتر از امیر عابدزاده است، دعوت از بچه عقاب را به خاطر تاثیرگذاری احمدرضا عابدزاده دانسته است. «من معتقدم قطعا هم در تیم امید و هم در تیم بزرگسالان عابدزاده به خاطر نام پدرش دعوت شده است.» این عین جمله ای است که نیما نکیسا به کار برده.
اما اولین سوالی که هر شخصی می تواند از خودش بپرسد این است که در حال حاضر احمدرضا عابدزاده کجا فوتبال ایران است و چه قدرتی دارد که شخصی مثل کارلوس کی روش باید از او بترسد و فرزندش را به تیم ملی دعوت کند؟ کی روش که همه می دانند از هیچ کسی در فوتبال و ورزش ایران نمی ترسد و هر کاری که صلاح بداند را انجام می دهد، از چه چیزی باید بترسد که برخلاف میلش امیر عابدزاده را به تیم ملی دعوت کند؟
حتی اگر کی روش هم سرمربی تیم ملی نبود و به عنوان مثال یک ایرانی هدایت تیم ملی را برعهده داشت، احمدرضا عابدزاده چه قدرت اجرایی داشت که بتواند نام پسرش را در لیست تیم ملی قرار دهد؟ اینکه امیر عابدزاده به فوتبال پرتغال رفته و با تحمل سختی ها توانسته خودش را به تیم ماریتیمو در لیگ دسته اول پرتغال برساند هم به خاطر تاثیرگذاری پدرش بوده؟
احتمالا می توان انتقادات تند نکیسا از امیر عابدزاده را به هم زمان بودن دوران اوج نکیسا با دوران درخشش عابدزاده ارتباط داد. نکیسا در زمان خودش دروازه بان شاخص و خوبی بود اما به خاطر وجود دروازه بانی استثنایی به نام احمدرضا عابدزاده، همیشه نفر دوم بود و در تیم ملی کمتر بازی به او می رسید. او در همان دوران و حتی همین حالا ناراحت این بود که چرا هم دوره احمدرضا عابدزاده شده است؛ درست مثل مهاجمانی که هم دوره علی دایی بودند و به خاطر درخشش دایی در خط حمله تیم ملی، کمتر فرصت حضور در ترکیب تیم ملی را داشتند.
احمدرضا عابدزاده همیشه از نیما نکیسا بهتر بود و حتی همین حالا هم اگر از هواداران تیم ملی فوتبال بپرسی که چرا ایران در جام جهانی 98 به یوگسلاوی باخت، اکثرا جوابشان این است که چون در آن مسابقه عابدزاده دروازه بان ایران نبود و به جای او نکیسا داخل ترکیب حضور داشت.
البته نکیسا که همیشه خودش را رقیب عابدزاده می دانست، تصورش بر این بود که می تواند از عابدزاده هم بهتر باشد اما هیچ گاه مربیان تیم ملی به این نتیجه نرسیدند که نکیسا فیکس باشد و عابدزاده نیمکت نشین. حالا هم این موضوع که پسر احمدرضا عابدزاده به تیم ملی دعوت شده، شاید ارتباط به همان رقابت نکیسا و احمدرضا عابدزاده داشته باشد. چراکه امیر عابدزاده خودش از سن کم تمرین کرده و توانسته یکی از معدود دروازه بان های لژیونر فوتبال ایران باشد. اگرنه، پدر او که نه پستی در فوتبال ایران دارد نه قدرتی که بخواهد نام امیر را وارد لیست تیم ملی کند.
شاید بهتر باشد نکیسا به این موضوع هم فکر کند که با گفتن این حرف ها، نه تنها محبوبیتش بالا نمی رود، بلکه باعث منفور شدن خودش هم خواهد شد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    45 4
    نکیسا تو باید به خاطر گلی که ناشی از اشتباه بسیار بدت از یوگسولاوی سابق در سال 1998 خوردی از ملت ایران عذر خواهی کنی وگرنه شاید اون سال با تیم قوی که داشتیم به دور بعد صعود می کردیم که تاریخی بود
  • بی نام US ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    6 50
    قبول کنیم که ژن خوب باعث دعوتش شده
  • سهیل A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    43 2
    آقای نکیسا کمی دچار توهم شده. همیشه مطالبی علیه عابدزاده میگه. تعجب میکنم ، همه میدونن تو در حد عابدزاده نبودی و نیستی همین الانش . یه روزی گفت من مدرک دکتری می گیرم که خیلی ها بسوزن. خیلی جالبه این فرد این همه کینه داره. هیچوقت محبوب نبودی و نیستی ، حداقل خودتو خراب تر نکن. عابدزاده رو قرمز و آبی دوست دارن. همیشه از تو بهتر بوده فیکس تیم ملی بوده..
  • سید A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    37 4
    دقیقا درست گفتین اگه بازی با یوگسلاوی عابدزاده دروازبان بود شاید اون گل مسخره رو نمیخوردیم درضمن اقای نکیسا کی روش مثل خیلی لز مربی های ایرانی نیست که کسی رو با سفارش وپارتی بازی دعوت به تیم ملی کنه
  • بی نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    5 36
    اما قبول کنید قرار گرفتم اسم پسرش تو لیست خیلی مشکوکه البته با توجه به بازی هایی که تو ایران ازش دیدیم خیای خیلی مشکوکه
  • بی نام A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    18 11
    عه...جالبه.. کیروش از روزی که شجاعی رو خط زد عیار ادعاهاش معلوم شد.
  • بدون نام ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    25 3
    فقط حسادت وعقده
  • محمد هادی A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    32 2
    حسادت چه کارها که نمیکنه، خجالت بکش آقای نکیسا دنیا فقط دو روزه
  • بی نام US ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    17 3
    "شاید بهتر باشد نکیسا به این موضوع هم فکر کند که با گفتن این حرف ها، نه تنها محبوبیتش بالا نمی رود، بلکه باعث منفور شدن خودش هم خواهد شد." آقا این چه طرز حرف زدن هست، منفور شدن؟ نفرت پراکنی خوب نیست
  • بی نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    12 17
    متن قشنگی بود. درسته که کیروش هر جور صلاح بونه انجام میده اما بنده هم فکر میکنم دروازه بانی مثل فروزان خیلی قویتر از عابدزاده است. امیر عابدزاده کلا رو نیمکته غیر از چند بازی جام حذفی. فکر کنم انتخاب عابدزاده بیشتر شوک به بیرانوند و دلایل روحیه تا انتخابی فنی
  • بی نام A1 ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    16 2
    تحلیل بسیار منطقی و جالبی بود اخرش باید اضافه میشد که الحسود لا یسود
  • ثابت A1 ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    19 1
    کاملأ موافقم.آقای نکیسا لطفأ خودتون رو سوژه نکنین.
  • پرستو A1 ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    7 20
    چرا مثل خاله زنک ها الکی شلوغش میکنین.. نکیسا اگه به خاطر دعوت پسر عابدزاده انتقاد کرده، دروغ نگفته و معلومه با پارتی اومده وگرنه جرا قبل ترها موفق نبود.
  • پرستو A1 ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    8 22
    نیما نکیسا هیچوقت منفور نمیشه.. مگه بچه بازیه.. یه انتقاد کرده و به نظرم انتقادش درست بوده. تو فوتبال ایران شما اهالی رسانه عادت دارید افراد خاصی رو معروف کنید و ازشون اسطوره بسازید ولی برای دیگر فوتبالیست های ملی ما ارزش قائل نمیشید. برعکس فوتبال حرفه ای دنیا که هر فوتبالیستی در جایگاه خودش قابل احترامه. تو جام جهانی فرانسه، نکیسا بسیار جوان بود و بی تجربه. شاید اگه عابدزاده هم بود باز هم ما شکست میخوردیم. پس اینقدر سطحی فکر نکنید‌. پسر عابدزاده وقتی موفق شد ازش تعریف و تمجید کنید نه حالا که به راحتی وارد تیم ملی شد
  • بی نام IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    18 3
    دقيقا تحليلات درست است نون بازواش را داره ميخوره هميشه به عابدزاده حسادت داشتن بابا محبوبه حالا حسادتشىن را به پسرش دارن
  • بی نام CA ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    7 24
    حمایت چشم بسته از کیروش. دعوت از عابدزاده دلیل فنی نداره.
  • علی A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    3 15
    این دیگه از کجا پیداش شد؟
  • آرش A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    11 19
    حرف نكيسا به صورت كلي درست است. كي روش هميشه بازيكنهاي خارجي رو به داخلي ترجيح مي ده ضمنا عابدازاده يك نام بزرگه واستفاده از اين نام براي كي روش محبوبيتي مضاعف مياره. لطفا با اين مقاله هاي متعصبانه سعي نكنيد حقايقو وارونه جلوه بدين.
  • بی نام DE ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    9 11
    فقط کیروش از این میترسه که شجاعی رو دعوت کنه
  • سعید شمس IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    8 5
    میثم جان منم از کار نکیسا بدم اومد... اما یادت باشه نکیسا درسته رو گل یوگوسلاوی می شد بهتر عمل کنه، اما چند تا موقعیت خوب رو گرفت و بعدِ جام جهانی تو رده بندی گلرای 98، سیزدهم شد و عابدزاده بیست و چهارم...البته نکیسا همیشه ذهنیت غلطی که نوشتی رو داشته و ظاهرا همچنان توهم داره که حقش رو دادن به احمدرضا