نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز مهمترین وظیفه ما در قبال قرآن را عمل به مفاهیم آن خواند و افزود: اگر تلاش های صورت گرفته در این حوزه منجر به عمل به آیات قرآنی نشود، اقدامات صورت گرفته ناقص و بی فایده خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام محمد علی آل هاشم در آیین اختتامیه این جشنواره افزود: مهمترین وظایف ما در قبال قران شامل: قرائت، آشنایی با مفاهیم، تدبر و در نهایت عمل به قران است.

وی با اشاره به برنامه های مختلف تدوین شده در سراسر کشور برای توسعه مفاهیم و فرهنگ قرآنی در جامعه اظهار داشت: به برکت نظام، امام راحل و مقام معظم رهبری است که امروز فرهنگ قرانی در سراسر کشور گسترانده شده است.

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخچه و ریشه های علمی "تواشیح" گفت: تواشیح در لغت به مفهوم زینت و آرایش بوده و به اشعاری گفته می شود که شادتر و جذابتر از اشعار دیگر باشد.

وی ادامه داد: تواشیح در ابتدا برای غنا به کار می رفت اما در پس از فتح اندلس، سمت و سوی این مکتب درخدمت مدح طبیعت و پس از آن مدح سلاطین و حتی شب های عروسی و مراسمات خاص درآمد.

امام جمعه تبریز با اشاره به ارتقای جایگاه تواضیح در طول تاریح اسلام گفت: در سیر تکامل این روند، تواضیح از حیث کاربردی به آواز دینی بدل شد که شامل مرثیه، دعا و مدح پیامبر و ائمه اطهار می پردازد.

استاندار:

پیام اصلی قرآن انتقال حسن و زیبایی است

استاندار آذربایجان شرقی پیام و معجزه ی اصلی آیات قرآنی را بیان حسن و زیبایی برای بشریت دانست.

به گزارش روابط عمومی جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی "ترنم آسمانی"، مجید خدابخش در آیین اختتامیه این جشنواره افزود: زیبایی در قرآن از مفاهیمی مانند: حسن، حسنه، احسان و محسنین آمده و پیام اصلی آن تبیین زیبایی و زیبایی شناختی خلقت برای بشریت است.

وی ادامه داد: خداوند وقتی انسان را خلق می کند نیز به زیبایی از آن یاد کرده و حتی در دعاهایی که به ما یاد داده نیز از زیبایی سخن می گوید.

خدابخش همچنین به توصیه پروردگار به پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: حتی خداوند به پیامبرش توصیه می کند که با اخلاق و موعضه زیبا سخن گفته و مردم را بدین روش به دین خود دعوت کند.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: خداوند حتی در قصه های قرآن نیز از زیبایی سخن می گوید.

وی با اشاره به اینکه قرآن نیز پیامبر اکرم را اسوه زیبایی و نیکویی معرفی می کند افزود: پیامبر(ص) هم با اخلاق حسنه اسلام و قران را جهانی کرد.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =