پیش‌بینی درآمد ۱۰۸۹ میلیارد تومانی آذربایجان‌غربی در بودجه ۹۷

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: درآمدهای پیش‌بینی شده آذربایجان‌غربی در بودجه سال آینده ۱۰۸۹ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، ناصر حضرتی پر در جمع خبرنگاران گفت: برطبق لایحه تقدیمی بودجه ۹۷ توسط دولت، درآمدهای استان ۱۰۸۹ میلیارد تومان پیش بینی شده است که ۹۷ درصد از محل درآمدهای استانی و ۳ درصد از محل درآمدهای اختصاصی دستگاه های اجرایی است.
وی اضافه کرد: میزان درآمدهای استان نسبت به سال ۹۶ که ۱۰۳۱ میلیارد تومان بوده، ۵.۶ درصد رشد داشته است.
وی افزود: در لایحه بودجه ۹۷، ۳۳۵۱میلیارد تومان اعتبار بنام استان پیش‌بینی شده است که از این میزان ۲۱۰۳میلیارد تومان معادل ۶۳ درصد مربوط به اعتبارات هزینه ای که عمدتا برای بنیاد شهید و آموزش پرورش است و ۱۲۴۸میلیارد تومان معادل ۳۷ درصد برای اعتبارات عمرانی هزینه خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی تصریح کرد: استان از لحاظ درآمد با سهم ۱.۱۳ درصدی رتبه ۱۶ کشور را دارد ضمن اینکه وضعیت استان از لحاظ درآمد سرانه که حدود ۳۲۴هزار تومان استرتبه ۲۶ کشوری را دارد در حالیکه میانگین سرانه کشوری یک میلیون و ۱۷۶هزار تومان است.

حضرتی پر با اشاره به بودجه هزینه ای استان معادل ۲۱۲۴ میلیارد تومان گفت: سهم بودجه هزینه ای استان ۳.۸ درصد است که رتبه نهم کشور را داراست.
وی افزود: جایگاه استان از بهره مندی از اعتبارات عمرانی نسبت به ابتدای دولت نهم قابل قبول تر شده و اکنون رتبه ششم کشور را با سهم ۴.۴۳ درصدی بعد از استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و خراسان رضوی را دارد.
وی همچنین اضافه کرد: سهم آذربایجان‌غربی از اعتبارات ۳ درصدی نفت و گاز حدود ۲۷۴میلیارد تومان است که ۵.۴ درصد کل کشور را داراست و از این حیث رتبه ۶ را در بین استان ها دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: میزان منبع اعتباری استان نسبت به سال ۹۶ حدود ۳۸درصد رشد داشته است که از این نظر دومین استان کشور است.

حضرتی پر با اشاره به تخصیص ۴۰ درصدی اعتبار ۳ درصدی در امسال گفت: سهم استان آذربایجان‌غربی از قانون استفاده متوازن ۵۵۲میلیارد تومان است که با داشتن سهم۴.۴۲ درصدی رتبه هفتم کشوری را داراست.
وی افزود: در لایحه بودجه سال آینده، ردیف بودجه ای برای مطالعات اولیه برای احداث راه آهن سریع السیر ارومیه تبریز از طریق میان گذر دریاچه ارومیه اختصاص داده شده است.
وی همچنین اضافه کرد: امسال از پیش‌بینی اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه راه آهن مراغه به ارومیه ببش از ۲۵۰ میلیارد تخصیص یافت و برای سال آینده و برای تجهیز ساختمان‌ها مبلغ ۴۰میلیارد و ۵۰۰ میلیون پیش بینی شده است.
حضرتی پر گفت: ۱.۵ میلیارد از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با بهره صفر و ۱.۵ میلیارد دلار با نرخ بهره ۱۸ و که سهم استان ۵۰۰ میلیارد تومان که وزارت کار رفاه و امور اجتماعی متولی است که فعلا اجرایی نشده است
وی میزان پروژه‌های نیمه تمام ملی و ملی استانی استان را ۹۰ طرح اعلام و افزود: دولت در بودجه نگاه ویژه ای به اتمام پروژه های نیمه تمام دارد.

حضرتی پر همچنین به کلیات بودجه نیز اشاره و گفت: در بودجه سال آینده نسبت به امسال، درآمد دولت ۱۱ درصد، منابع بودجه ۶ درصد و مصارف دولت ۹ درصد رشد داشته است درحالی که اعتبارات عمرانی با ۱۵ درصد کاهش مواجه شده است.
وی افزود: در بودجه سال آینده، ۲ یا ۳ سناریو محرمانه در مورد کاهش احتمالی قیمت نفت داده شده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =