در یکصد و بیستمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، طرح ممنوعیت تردد کلیه وسایل نقلیه گروه قرمز و طرح تردد نوبتی خودروهای گروه زرد بر اساس پلاک زوج و فرد در محدوده کنترل آلودگی هوا به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور که با حضور مهندس خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و سایر اعضای این شورا در وزارت کشور برگزار شد آمده است؛ در صورتی که وضعیت کیفیت هوا در شرایط ناسالم یا بدتر (با شاخص AQI بیش از 150) قرار گیرد، علاوه بر ممنوعیت تردد خودروهای گروه قرمز، طرح تردد نوبتی خودروهای گروه زرد بر اساس پلاک زوج یا فرد طبق روزهای هفته به‌صورت موقت از ساعت 6:30 صبح تا 19 روزهای غیر تعطیل در سطح محدوده کنترل آلودگی هوا اجرا می‌شود.

خودروهای گروه سبز مشمول محدودیت های موقت ناشی از وضعیت کیفیت هوا نخواهند بود .

در دستورالعمل نحوه اعمال محدودیت های ترافیک با هدف بهبود کیفیت هوا خودروها به3 گروه با رویکرد آلایندگی گروه سبزکه شامل کلیه موتورسیکلت ها و خودروهای سواری برقی یا هیبریدی ،گروه زرد؛ کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین با هر نوع کاربری که مشمول شرایط گروه های سبز یا قرمز نیست و گروه قرمز شامل تمامی موتورسیکلت ها و وسایل نقلیه سبک و سنگین با هر نوع کاربری که فاقد گواهی معاینه فنی معتبر بر اساس قوانین موضوعه است و یا دارای عمر بیشتر از سن فرسودگی بر اساس مصوبه هیأت وزیران هستند.

تصویب ضوابط «بکارگیری شناسگرهای ترافیکی برای امور مدیریت جریان ترافیک و اطلاع رسانی به شهروندان» در 9 ماده و تصویب ضوابط انتخاب و بکارگیری اتوبوس‌های شهری در خدمات حمل و نقل عمومی شهری از دیگر موارد مورد بحث در این شورا بود.

شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور همچنین مشخصات لازم برای انتخاب و بکارگیری اتوبوس‌های شهری در خدمات حمل و نقل عمومی را در قالب پنج عنوان شامل مشخصات فنی اتوبوس به مشخصات فیزیکی اتوبوس و الزامات مربوط به راحتی مسافران ، الزامات ایمنی و تجهیزات جانبی اتوبوس، گارانتی و خدمات پس از فروش اتوبوس و ضوابط مربوط به مشخصات ظاهری اتوبوس تصویب شد.

گفتنی است؛ با توجه به تصویب اصلاح حداقل عرض راهروی میانی ون های عمومی مسافری موضوع مصوبه یکصد و چهاردهمین جلسه شورای عالی شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور بنا به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی، با اصلاح و کاهش حداقل عرض راهروی میانی خودروهای ون و مینی ون، از 600 میلیمتر به 350 میلیمتر موافقت کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاظم شفیعی A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    8 19
    این طرح به نفع پولدارها مصوب شده باز هم اختلاف طبقاتی و دامن زدن مسئولین با این طرحهاشون با این اختلافات هر کی پولدارتره و ماشین خوب داره همه جا جاشه،امثال ما که فقیریم و پیکان سواریم باید بمیریم
    • علي IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      16 4
      پس به نظر شما من و شما كه پول نداريم حق داريم با ماشينهاي داغونمون همه رو به كشتن بديم ؟
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    17 0
    پس در واقع گروه سبز نوعی شوخی محسوب میشه
  • بی نام A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    6 0
    یعنی استاندارد یورو 6 هم جزو سبز حساب نمیشه؟
  • بی نام US ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    3 4
    تا دیروز که موتور سیکلت از قرمز هم اونور تر بود و نود درصد آلودگی برایش کم بود حالا سبز شد .
    • محسن44 IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      0 7
      دوست عزیز ،اگر همه بجای خودرو تک سرنشین از موتورسیکلت با فرهنگ صحیح استفاده میکردند مشکلاتمان کمتر بود.