۰ نفر
۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

فرزندان خمینی معتقدند برای تثبیت هنجارهای انقلاب و ایجاد دولت و جامعه اسلامی باید مبارزه کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، نشریه خط حزب الله در شماره اخیر خود در یادداشتی به سراغ اندیشه‌های امام خمینی(ره) رفته و مبتنی بر توصیه‌های ایشان، تجویزهای کنشگری جریان حزب‌الله در مواجهه با مسائل روز را بیان کرده است.

متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

«امروز خمینی آغوش و سینه‌ی خویش را برای تیرهای بلا و حوادث سخت و برابر همه‌ی توپ‌ها و موشک‌های دشمنان بازکرده است و همچون همه عاشقان شهادت، برای درک شهادت روزشماری می‌کند.» این جملات ده سال بعد از پیروزی انقلاب و در تاریخ ۲۹/۴/۶۷ دریکی از پیام‌های امام امت منتشر ‌شد.

امامی که «به‌وسیله‌ی انقلاب، کشور را از منجلاب وابستگی، از منجلاب عقب‌ماندگی، از منجلاب فساد سیاسی، از منجلاب فساد اخلاقی، از منجلاب حقارت بین‌المللی [خارج کرد]... [و]مسیر ملّت ایران را تغییر داد [و] ما را به‌سمت هدف‌های بزرگ حرکت داد.» هدف‌هایی مانند «ساختن یک ایران آباد و آزاد، داشتن مردم آگاه و برخوردار از عدالت اجتماعی، نجات از وابستگی و عقب‌ماندگی علمی و استبداد.» 22 اسفند 79

با پیروزی انقلاب برخی از آن اهداف محقق شد. و برخی هنوز در مسیر تحقق است. اینکه مردم می‌توانند آزادانه در پای صندوق‌های رأی سرنوشت سیاسی خود و کشور را تعیین کنند؛ یکی از نمونه‌های آن اهداف محقق‌شده است و اینکه انقلاب اسلامی در جستجوی رسیدن به یک «اقتصاد قوی» و پاسخگو به مشکلات مردم است؛ از چیزهایی است که به دنبال تحقق آن است.

مبارزه برای پیروزی انقلاب

«انقلاب هنجارهای گذشته را به هم می‌ریزد، هنجارهای جدیدی را در جامعه به وجود می‌آورد. حفظ این هنجارهای جدید، تداوم انقلاب است؛ و این‌ها سخت است... همان دست‌ها و همان قدرت‌هایی که با اصل انقلاب با همه‌ی وجود مخالف بودند و کارشکنی می‌کردند، با همین تداوم هنجارهای انقلابی [هم] مخالفت خواهند کرد، دشمنی خواهند کرد؛ کمااینکه می‌بینید دارند می‌کنند. بنابراین اگر انقلاب مبارزه لازم داشت تا به پیروزی برسد، امروز هم مبارزه لازم است تا بتوانیم این هنجارهای انقلاب را تثبیت کنیم؛ باید به نتیجه برسانیم تا جامعه بشود جامعه‌ی اسلامی.» به همین دلیل «اینکه بعضی‌ها این‌جور القا کنند، این‌جور بنویسند و بگویند که "خب انقلاب یک حادثه‌ای بود، تمام شد؛ برگردیم به زندگی عادی" [خائن به انقلاب هستند.]» 6 شهریور 96

امام خمینی در همان پیام به فرزندان انقلابی‌شان تأکید می‌کنند که "راهی جز مبارزه نمانده است، و باید چنگ و دندان ابرقدرت‌ها و خصوصاً امریکا را شکست" که "امروز، روز هدایت نسل‌های آینده است. کمربندهاتان را ببندید که هیچ‌چیز تغییر نکرده است." بعد هم خطاب به فرزندان مبارز و انقلابی چند توصیه می‌کنند:

۱. از مبارزه خسته نشوید که ابی‌سفیان و ابی‌لهب و ابی‌جهل برای انتقام در کمین نشسته‌اند.

۲. به فکر نگه‌داشتن وضع موجود نباشید. بلکه به فکر فرار از اسارت و رهایی از بردگی و یورش به دشمنان اسلام باشید، که عزت و حیات در سایه مبارزه است.

۳. مبارزه با راحت‌طلبی سازگار نیست، و آن‌ها که تصور می‌کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه‌داری و رفاه‌طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه‌اند.

۴. تنها آن‌هایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی‌بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب‌ها هستند.

۵. باید خدا را در نظر داشت، و تمام هم و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا به کار گرفت.

۶. از هیچ تهمتی نترسید. آمریکا و استکبار در تمامی زمینه‌ها افرادی را برای شکست انقلاب اسلامی در آستین دارند.

زندگی پر مبارزه‌ی فرزندان خمینی

حالا پس از گذشت سه دهه از آن فرمان، خلف صالح خمینی کبیر می‌فرماید: «می‌توانیم به آن هدف‌ها برسیم، مشروط بر اینکه این قطار بر روی همین ریل حرکت کند؛ بر روی ریلی که امام، قطار جامعه‌ی اسلامی را به حرکت درآورد. بعد از رحلت امام، ما هرجا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هرجا از انقلابی‌گری و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم... مخاطب این سخن، همه‌ی ما هستیم؛ مسئولان مخاطب‌اند؛ فعّالان سیاسی، فعّالان فرهنگی، فعّالان اجتماعی، همه مخاطب این سخن‌اند؛ جوانان، دانشگاهیان، حوزویان، پیشه‌وران، روستاییان، شهریان، همه مخاطب این سخن‌اند؛ همه باید بدانند می‌توان این راه را با شیوه‌ی انقلابی حرکت کرد و آن‌وقت، پیشرفت قطعی است؛ و می‌توان به شیوه‌ی دیگری حرکت کرد و آن‌وقت سرنوشت، سرنوشت رقّت‌آوری خواهد بود. امام تعبیر رایجی داشتند، مکرّر در مواردی می‌گفتند: اسلام سیلی خواهد خورد. اگر راه را عوض کردیم، ملّت ایران سیلی خواهد خورد، اسلام هم سیلی خواهد خورد.»14 خرداد 95 به همین دلیل است که برای پیروزی انقلاب و رسیدن به اهداف آن «باید مبارزه کرد؛ بدون مبارزه هیچ‌چیز به دست نمی‌آید.» 6 شهریور 96 آری برادر، زندگی فرزندان خمینی عادی نیست. پر از مبارزه است.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705123

برچسب‌ها