اذعان استاندار زنجان در موفق نبودن واگذاری پروژه های عمرانی

استاندار زنجان بر ضرورت واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام دستگاه های اجرایی به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: در خصوص واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی، توفیقات مناسبی در استان حاصل نشده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ اسداله درویش امیری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با بیان اینکه زمان گزارش گیری از اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی فرا رسیده است، اظهار کرد: به همین منظور، ضروری است تا دستگاه‌های مختلف اجرایی استان، عملکرد 6 ماهه ابتدایی سالجاری را تدوین و ارائه کنند.
وی به زمان بررسی لایحه بودجه سال 97 اشاره کرد و افزود: با توجه به فرارسیدن زمان بررسی کلیات لایحه بودجه سال آتی در دولت، مدیران دستگاه های اجرایی استان نسبت به رایزنی با مرکز برای استفاده از اعتبارات ملی اقدام کنند؛ چرا که ملاک ارزیابی عملکرد مدیران با توجه به میزان جذب و استفاده از اعتبارات ملی خواهد بود.
استاندار زنجان با بیان اینکه سال گذشته، حاشیه های زیادی در خصوص میزان افزایش درآمدهای استانی ایجاد شد، تاکید کرد: با توجه به شرایط سال گذشته و آغاز بررسی لایحه بودجه سال آتی، درخواست استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس شده که مدیران استان نیز باید با توجه به اهمیت شرایط فعلی، اقدامات لازم را انجام دهند.
وی در خصوص پروژه های مهم استان که جزء پروژه های ملی محسوب می شوند، گفت: اکثر پروژه های مهم استان، ملی بوده و به منظور اجرای آنها، از ردیف های اعتباری بخش ملی استفاده می شود که عمده آنها در حوزه آب، سدسازی و راهسازی هستند و به همین دلیل باید مدیران، رایزنی لازم برای تامین اعتبارات مورد نیاز آنها را برای گنجاندن ردیف اعتباری در لایجه بودجه سال آتی انجام دهند.
درویش امیری با بیان اینکه دولت به دنبال واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی است، افزود: باید با واگذاری برخی از مسئولیت های دولتی به بخش خصوصی، موجبات چابکی بدنه اداری کشور و بهبود انجام امور برای ارائه خدمات به مردم را فراهم کرد.

وی از مسئولان استانی خواست، وضعیت پروژه های ملی و استانی را تدوین و ارائه کنند و تاکید کرد: با توجه به گزارش ارائه شده در خصوص وجود 4 هزار تعاونی در استان که یک هزار و 100 مورد آنها فعال است، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، آسیب شناسی لازم در خصوص دلایل راکد بودن 2 هزار و 900 تعاونی را انجام داده و طی گزارشی ارائه کند.
درویش امیری با بیان اینکه برخی از دستگاه های استان با تسهیلات تکلیفی مواجه هستند، افزود: ضروری است شورای هماهنگی بانک‌های عامل استان با توجه به اینکه اداراتی همچون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بهزیستی، بنیاد مسکن و کمیته امداد درگیر تسهیلات تکلیفی هستند، گزارشی در خصوص عملکرد پرداخت تسهیلات در این خصوص ارائه نماید.
استاندار زنجان به تعهدات ایجاد شده در کشور و استان برای ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: برای تحقق این تعهدات، نیازمند سرمایه گذاری خارجی به میزان 60 میلیارد دلار هستیم تا میزان اشتغال پیش بینی شده برای سال جاری کشور محقق شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =