میزان نوشت: دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه اگر اراده‌ای باشد شکاف دستمزد کارگران با سطح معیشت پر می‌شود، گفت: به راحتی طی پنج سال می‌توان این شکاف را پر کرد.

علیرضا محجوب درباره اینکه شکاف بسیار زیادی بین دستمزد و وضع معیشت کارگران وجود دارد و چگونه باید این شکاف پر شود، اظهار کرد: این موضوع راه حل دارد و اگر اراده‌ای باشد این شکاف به راحتی پر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال ۸۲ یک توافق سه جانبه بین دولت، کارفرمایان و کارگران بر سر این موضوع صورت گرفته بود، خاطرنشان کرد: بر اساس توافق مقرر شده بود طی فاصله چهار ساله این شکاف پر شود که به واسطه مشکلاتی که پیش آمد این توافق تنها یک سال انجام شد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با تاکید بر اینکه تنها راه حل برای پر کردن شکاف حقوق کارگران اجرای همان فرمول گذشته است، گفت: بر اساس این فرمول طی مدت پنج سال علاوه بر افزایش سالانه دستمزد باید ۱۰ درصد دیگر نیز به آن اضافه شود تا این شکاف از بین برود، این یک فرمول مطالعه شده و قابل انجام است.

محجوب در پاسخ به این سوال که آیا کارفرمایان در شرایط فعلی اقتصادی این فرمول را قبول خواهند کرد، تصریح کرد: این روش یکی از راه‌های از بین رفتن رکود و ایجاد رونق اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: انجام این کار موجب افزایش قدرت خرید کارگران و باعث افزایش تقاضای موثر در بازار خواهد شد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: اکنون افزایش تقاضا قطبی است و افراد ثروتمند کالای لوکس خریداری می‌کنند و تقاضای موثر برای کالا ایجاد نمی‌کنند، در صورتی که با اجرای این فرمول تقاضای موثر ایجاد خواهد شد.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    1 0
    شکاف انقد بزرگه ک حالاحالااها پر نمیشه اونم با این درصدایی ک دولت محترم اضافه میکنه هر سال کمتر میشه