مدیرعامل هلال احمر استان آذربایجان غربی از اعزام ۱۶ تیم هلال احمر استان به مناطق زلزله زدگان کرمانشاه خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، حسن محمودی اصل زاده با اشاره به زلزله رخ داده در برخی از مناطق کشور گفت: هلال احمر آذربایجان غربی لحظاتی بعد از حادثه آمادگی خود را به سازمان امداد و نجات کشور برای خدمت رسانی به استان‌های حادثه‌دیده اعلام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی ضمن ابراز همدردی با مردم استان های زلزله زده و تسلیت به خانواده کشته شدگان این حادثه خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین گزارشات دریافتی از تمامی شهرها، این زمین لرزه در استان آذربایجان غربی، بیشترین خسارت را به شهرستان سردشت وارد کرده مصدومیت ۷ نفر بر اثر حوادث درجه دوم زلزله که همگی در اثر عدم رعایت نکات ایمنی در هنگام خروج از منازل آسیب دیدند و به دلیل حمل ناصحیح دچار آسیب های شده اند.

وی اضافه کرد: ترک جزیی ساختمانها در سطح شهرستان علل الخصوص روستاها و ریزش پنج مورد دیوار ساختمان و مغازه های در حال تاسیس از دیگر خسارات مالی این شهرستان گزارش شده که سریعا با فراخوان ۳۰ نفر از عوامل امدادی وآماده باش کامل، امدادرسانی صورت گرفت.

وی افزود: حدود ۱۲۰ نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در قالب ۱۶ تیم به استعداد چهار تیم آواربرداری و دو تیم واکنش سریع و و ۱۰ تیم اسکان اضطراری و همچنین یک تیم درمان اضطراری۲۰ نفره جهت شرکت در عملیات آواربرداری، اسکان و درمان اضطراری سحرگاه دوشنبه عازم استان کرمانشاه شدند.

محمودی افزود: یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر استان و ۱۷ دستگاه خودرو و تجهیزات زنده‌یاب و آواربرداری اعم از مینی بوس، آمبولانس، هایلوکس، پیکاپ، کرافتر، کامیون، اسکانیا، ایسوزو، تویوتا وانت و مزدا دوکابین و همچنین تامین چهار دستگاه توسط سایر ادارات به استان کرمانشاه ارسال شده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =