مهر نوشت:

معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود بیش از پنج هزار مدرسه وقفی در کشور گفت: در حال حاضر ۹۷۸ مدرسه استیجاری وجود دارد که مشکل خاصی در مورد این مدارس نداریم بلکه مشکل مدارسی است که حکم قلع و قمع گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام مصطفی ناصری زنجانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مشکلات به وجود آمده برای مدارس استیجاری توضیح داد: در حال حاضر مشکلات خاصی در خصوص وضعیت مدارس استیجاری نداریم بلکه مشکل مدارسی است که مالکان آن‌ها حکم قلع و قمع گرفته اند. برنامه ما این است که این مشکل را در سال جاری از محل فروش املاک مازاد حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۷۸ مدرسه استیجاری و بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ مدرسه وفقی وجود دارد، درباره وضعیت بودجه ۹۳ آموزش و پرورش نیز گفت: بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۳ رشد ۲۶ درصدی داشته و این برای ما خوب است البته این گونه نیست که هیچگونه مشکلی نباشد.

ناصری درباره تعامل آموزش و پرورش با مجلس با توجه به درخواست بعضی از نمایندگان مبنی بر استیضاح وزیر آموزش و پرورش افزود: ما یک اصل داریم وآن اینکه اگر بخواهیم در مسیر پیشرفت و بالندگی پایدار و تعالی جامعه اسلامی مان گام برداریم باید تابع قانون باشیم و مجلس شورای اسلامی به عنوان عالی‌ترین مرجع قانونگذاری همانطور که امام راحل فرمودند در رأس امور است. مسلم است که تصمیم و مصوبات آن باید تمام و کمال اجرا شود.

معاون حقوقی آموزش و پرورش ادامه داد: فضای مجلس هم فضایی مثبت و در تعامل مفاهمه‌آمیز با وزارتخانه است که بخش عمده‌ای از این فضا را مدیون وقت‌گذاری و درایت شخص وزیر هستیم که با تک تک نمایندگان در ارتباط هستند. بخشی هم همکاری سایر معاونان وی است. البته ما به نگاه فرهنگی و حساس برخی از نمایندگان به ویژه نمایندگان عضو فراکسیون بزرگ فرهنگیان و اعضای محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات که با دلسوزی و کارشناسی بسیار به مسائل آموزش و پرورش توجه دارند و به تمام معنا می‌خواهند به ما در حل مسائل کمک کنند بی توجه نیستیم.

به گفته ناصری، مسوولان آموزش و پرورش نمایندگان را همکاران فرهنگی خود می‌دانند و از نظرات و پیشنهادها و حتی انتقادها و تذکرات آنان استقبال می‌کنند و هم اکنون هیچ مشکلی با نمایندگان نداریم.

وی درباره اینکه تعدادی از نمایندگان درخواست استیضاح وزیر آموزش و پرورش را داده‌اند، توضیح داد: باور ما این است که سؤال و پیگیری امور حق نمایندگان است و طبعاً حق ما هم این است که پاسخ دهیم و از برنامه‌ها و عملکرد آموزش و پرورش دفاع کنیم و به خواسته‌های نمایندگان مردم تا حد امکان جامه عمل بپوشانیم.

معاون حقوقی آموزش و پرورش درباره وضعیت معلمان محکوم به جرائم غیر عمد نیز گفت: در این زمینه آموزش و پرورش چندان اختیاری ندارد و تنها پیگیر کار این عزیزان است. براساس قانون هر گونه تصمیم درباره این دسته از معلمان منوط به نظر قوه قضائیه و یا هیأت عالی رسیدگی به تخلفات اداری است. همان طور که می‌دانید درخواست عفو این عزیزان به رئیس قوه قضائیه داده شده است و پیگیری هم می‌شود اما این اقدام با توجه به اینکه باید پرونده‌ها دوباره بررسی شود، زمان‌بر است.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =