۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۳

فارس نوشت:

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با تشریح جزئیات چگونگی پذیرش داوطلبان در دوره دکتری پژوهش‌محور گفت: دکتری پژوهش‌محور از طریق آزمون نیمه‌متمرکز دکتری ادامه دارد.
وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: یک آیین‌‌نامه دکتری وجود دارد که بر اساس آن دو نوع دکتری پژوهش‌محور و آموزش محور از طریق آزمون نیمه‌متمرکز دکتری برگزار می‌شود.
او گفت: البته پذیرش داوطلبان از این طریق نیز تنها مختص به آزمون نیست بلکه دانشجو باید زمینه علمی قابل قبولی داشته باشد و درصدی از نحوه پذیرش نیز به مصاحبه و سوابق دانشجو مربوط می‌شود.
به گفته احمدی در دو سال اخیر سامانه‌ای در سازمان دانشجویان وجود داشت که افراد برای دکتری پژوهش‌محور به صورت بدون آزمون و تنها از طریق مصاحبه پذیرش می‌شدند که برخی اساتید دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به این نحوه پذیرش اعتراض داشتند زیرا برخی از افراد پذیرش شده زمینه علمی معتبری نداشتند.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: بر اساس آیین‌نامه دکتری نحوه پذیرش داوطلبان در پژوهش‌محور و آموزش محور تفاوتی ندارد بلکه ظرفیت دانشگاه‌ها و نوع ارائه پایان‌نامه متفاوت است که در دکترای پژوهش‌محور پایان‌نامه بر اساس طرح تحقیقاتی از طریق قرارداد با صنعت ارائه می‌شود.
احمدی گفت: در حال حاضر پذیرش دانشجویان بدون آزمون در دکتری پژوهش محور لغو شده است ولی داوطلبان با شرکت در آزمون نیمه‌متمرکز می‌توانند در دوره دکتری پژوهش محور تحصیل کنند. افرادی که در دوره آخر دکتری پژوهش محور بدون آزمون هستند نیز باید ارزیابی علمی شوند.

17231

 

231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فائزه السادات مدرسی IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    8 0
    با سلام و احترام. و این نشون میده که صرفا داشتن معدل بالامثل یه بچه ابتدایی که هرچی نمرش بیشترش بشه جازه بزرگتری می گیره نشانه قابلیت محض طرف نیست. اون شخص باید یک پژوهشگر به تمام معنا باشه. دوره دکتری شوخی واردی نیستآخرین مرتبه علمی در هرمملکتی هست که نباید پارتی و دغل توش باشه والا وای به روز اون مملکت مخصوصا در رشته های علوم اجتماعی که باید فارغ التحصیلانش سرآمدان و مدرسان برتر پژوهش و تحقیق باشن از مسئولین محترم صمیمانه متشکرم که با این موضوع بطور جدی برخورد کردند و تصمیمات خوبی رو اتخاذ فرمودن انشاالله که همه تاب اجرای این عدالت رو داشته باشن وگرنه معدلهای بالا اغلب در گرو بعضی از شرایطی است که همگانی نیستند.
    • امید به خدا A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
      0 0
      سلامبنده هم موافق نظر ارزنده حضرتعالی سرکار خانم مدرسی هستم.خودم فوق لیسانس دارم الان دارم با هزینه شخصی خودم یه کار بسیار ارزنده ژنتیک گیاهی انجام میدم. برای تست آزمون نهایی که باید انجام بدم میتونم 25 دانشجوی دکترا که کار مولکولی بخوان انجام بدهند را ساپورت کنم. به نظر شما حق من نیست یه دکترای افتخاری بهم بدن.بنظر شما تئوری بلد بودن تنها ضامن سلامت علمی کشور میتونه باشه؟
  • علی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    سلام دکترا تجربی شمت صادر شد . فرض کن همه بهت گفتن دکتر اخرش چی می خواهی بدست بیار . به زندگیت برس که خودش عرصه یه فوق تخصص داره . یاعلی