مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393

فرمانده انتظامی بناب به فارس گفت: داماد به خاطر اختلاف خانوادگی و درگیری لفظی سینه پدر زن خودش را با پیچ‌گوشتی شکافت.
علی سلطانی‌وش افزود: شخصی با مرکز فوریت‌های پلیس 110 شهرستان تماس گرفته و خبر از وقوع یک نزاع در یکی از محلات شهر بناب داد. ماموران انتظامی کلانتری 12 برای بررسی موضوع به محل اعزام و مشاهده می‌کتند مردی 65 ساله که مجروح می باشد در منزلش به زمین افتاده که بلافاصله با کمک مردم وی را به بیمارستان منتقل می نمایند ولی بدلیل شدت جراحات در بیمارستان فوت می‌کند.
سلطانی‌وش گفت: ماموران قاتل را در سر صحنه جرم و قبل از اقدام به فرار دستگیر کرده و جهت تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی تحویل دادند. در بازجویی‌های صورت گرفته مشخص شد قاتل، داماد مقتول بوده و به قتل پدر زن خود اعتراف کرد و اذعان داشت به دلیل اختلاف خانوادگی به او گیر داده و درگیری لفظی شده و با پیچ‌گوشتی از قفسه سینه، وی را مجروح کرده و به قتل رسانده است.
سلطانی‌وش خاطرنشان کرد: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت وی از سوی مقام قضایی صادر و پرونده به همراه متهم برای ادامه رسیدگی در اختیار اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

 

من قاتل برادرم و همسرش نیستم/ 25 دلیل برای بی گناهی دارم
پسر شهید هاشمی که برادرش و همسر او را به قتل رسانده است پس از رضایت اولیای دم از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه قرار گرفت.
به گزارش مهر، ساعت 8 شب اول آذر سال 88 ماموران مرکز فوریت‌های پلیسی تهران بزرگ از وقوع یک جنایت هولناک باخبر شدند.ماموران با حضور در حوالی میدان نور در غرب تهران متوجه شدند یک زن و شوهر در منزل مسکونی‌شان به طرز فجیعی به قتل رسیده‌اند.
با آغاز تحقیقات مشخص شد مرد مقتول به نام سید مرتضی فرزند شهید سید مجتبی هاشمی است که قاتل یا قاتلان وی و همسرش را به قتل رسانده‌اند. با پیگیری پلیس پس از گذشت 12 روز برادر وی به ارتکاب قتل اعتراف کرد و مدعی شد به خاطر حسادت دست به این جنایت زده است.
وی گفت: حسادت به برادرم باعث شد تا چشمانم کور شود و مانند یک مهمان عادی به خانه برادرم بروم. از فرصت به‌دست آمده استفاده کردم و با چاقویی که از آشپزخانه خانه مقتول برداشتم ابتدا همسر وی و سپس برادرم را زمانی که در حال استحمام بود غافلگیر کردم و به قتل رساندم.
متهم بر اساس ادعایی که در خصوص ابتلا به جنون و بیماری روانی داشته به کمیسیون پزشکی فرستاده شد تا در خصوص سلامت روانی وی تحقیقات لازم انجام شود.
سرانجام بعد از انجام تحقیقات لازم، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع داده شد.
در این جلسه دادگاه که در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد اولیای دم مرتضی رضایت دادند اما خانواده همسرش به نام آتنا درخواست قصاص کردند.
پس از برگزاری جلسه به صورت غیرعلنی قضات دادگاه محمد را به قصاص محکوم کردند که حکم در دیوان عالی کشور تایید شد. در حالی که مرد جوان در یک قدمی چوبه دار قرار داشت، اولیای دم آتنا رضایت خود را اعلام کردند.
صبح امروز محمد از جنبه عمومی جرم در شعبه 113 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی اصغرزاده پای میز محاکمه قرار گرفت.
مرد جوان با رد اتهامش گفت: من مرتکب قتلی نشدم. تمام زندگی من برادرم و همسرش بود. در طول این مدت یک شاهد هم بر علیه من حرفی نزد. چهار سال و نیم است که در زندان هستم و در این مدت با عکس پدرم قدرت تحمل زندان را پیدا کردم. همه دریچه ها به روی من بسته شده است.
وی افزود: در محل قتل یا بر روی اجساد هیچ اثر انگشتی از من کشف نشد. برادرم بادیگارد بود و من به تنهایی نمی توانستم او را از رو به رو بکشم.
در ادامه جلسه دادگاه نعمت احمدی وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: در این مدت من قانع نشدم که قتل از سوی محمد رخ داده باشد. ابهاماتی در این پرونده است که هیچگاه رفع نشد. در محل جنایت گاز اشک آور زده بودند. معلوم نیست دلیل این کار چه بوده است. همچنین دو روز یک پژو در مقابل خانه قربانیان پارک بود که در این خصوص تحقیقی انجام نشد. حال از محضر دادگاه برای موکلم درخواست بخشش دارم.
محمد نیز در آخرین دفاع خود گفت: برای بی گناهی خود 25 دلیل دارم. تنها به خاطر ادعای یک زن من متهم به این جنایت شدم.
پس از آخرین دفاعیات متهم، قضات دادگاه برای صدور حکم قصاص وارد شور شدند.

 

عاملان تیراندازی شبانه در دیر بوشهر دستگیر شدند
فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: عاملان تیراندازی شبانه به خودرو شهروندی در شهرستان دیر این استان که باعث زخمی شدن دختر بچه سه ساله ای شده بود، دستگیر شدند.
به گزارش ایرنا، سردار حیدر عباس زاده افزود: نیمه های شب 31 فروردین ماه فرد 30 ساله ای خودرو خود را در سه راهی بردخون متوقف و منتظر یکی از دوستانش مانده بود. لحظاتی بعد دو فرد ناشناس در فاصله 50 متری به سمت خودرو تیراندازی کردند و این اقدام دختر بچه سه ساله این خانواده را که در صندلی عقب خودرو خوابیده بود، مجروح کرد.
فرمانده انتظامی استان بوشهر یادآورشد: با حضور پلیس در محل حادثه، دختر بچه مصدوم برای مداوا به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر اعزام و تحقیقات برای شناسایی عاملان تیراندازی آغاز شد.
عباس زاده گفت: با انجام اقدام و تلاش های پلیسی و اطلاعاتی و همکاری مردمی، 30 ساعت پس از وقوع حادثه دو فرد مظنون به تیراندازی به هویت احسان 17 ساله و محمدرضا 16 ساله شناسایی و طی یک عملیات دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه دستگیر شدگان به جرم انتسابی اعتراف کرده اند، افزود: از عاملان یک قبضه سلاح جنگی از نوع کلاشینکف که در این تیراندازی بکار گرفته شده بود کشف شد.
فرمانده انتظامی استان بوشهر اضافه کرد: دختربچه زخمی نیز بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده است.
وی با بیان اینکه تحقیقات از دستگیرشدگان ادامه دارد، گفت: عاملان این حادثه هدف از تیراندازی را سرقت خودرو عنوان کرده اند.

 

دستگیری 3 آدم‌ربا در شیروان
فرمانده انتظامی شیروان از دستگیری سه آدم‌ربا توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.
به گزارش فارس، سرهنگ علی پاکدل گفت: در این آدم‌ربایی که امروز انجام شد، آدم‌ربایان اقدام به ربودن منشی مطب یکی از پزشکان در خیابان جامی شیروان کرده و به سمت روستای گلیان گریختند.
وی افزود: به محض اطلاع ماموران پیگیری‌ها برای دستگیری آنان انجام که با سرعت عمل ماموران پلیس، آدم‌ربایان در کمتر از یک ساعت در روستای گلیان شیروان دستگیر شدند.
پاکدل با بیان اینکه هنوز انگیزه این آدم‌ربایی مشخص نشده است، تصریح کرد: پرونده اکنون از سوی پلیس در حال بررسی و تحقیقات است.
وی بدون اشاره به هویت آدم‌ربایان گفت: این متهمان که اصالتاً اسفراینی بوده به اتهام آدم‌ربایی بازداشت و در اختیار پلیس قرار دارند.
یکی از شهروندان شیروانی که برای ممانعت از این آدم‌ربایی در سر صحنه حضور یافته بود، بر اثر درگیری با آدم ربایان صدمه دید.

 

کلاهبرداری 40 هزار دلاری جوان تهرانی از مردم 15 استان/ کشف 108 سایت فیشینگ از متهم
پسر کلاهبردار که با ایجاد 108 سایت فیشینگ از مردم 15 استان کلاهبرداری کرده بود از سوی ماموران پلیس استان مرکزی شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش مهر، 16 فروردین امسال شهروندی ساوجی با مراجعه به پلیس فتا شهرستان اعلام داشت که از حسابش به صورت غیرمجاز مبالغی کسرشده است. با شروع تحقیقات از شاکی مشخص شد که در چند روز گذشته پیامکی با محتوای 70 میلیون ریال جایزه قرعه‌کشی بانکی برای وی ارسال‌شده و لازم است برای دریافت جایزه، به سایت www.bank7.org مراجعه و فرم بانکی مربوطه تکمیل شود.
شاکی ادامه داد: بعد از ورود به این سایت اطلاعات حساب خود را در سامانه بانکی سایت وارد کرده و بعد از چند روز متوجه شدم مبلغ قابل‌توجهی از حسابم خالی شده است.
سردار عزیزاله ملکی فرمانده انتظامی استان مرکزی دراین‌باره گفت: با توجه به اهمیت موضوع، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت و در روند تحقیقات اولیه، شهروندان دیگری نیز در سطح استان به پلیس فتا مراجعه کرده و شکایات مشابهی را ارائه کردند. با توجه به گستردگی و اهمیت موضوع، در هماهنگی مقام قضایی پرونده برای بررسی کارشناسی در اختیار پلیس فتا استان قرار گرفت.
ملکی به تحقیقات پلیس در شناسایی متهم اشاره کرد و گفت: در نخستین مرحله از تحقیقات مشخص شد که متهم به صورت گسترده اقدام به ایجاد سایت‌های فیشینگ کرده و بیش از یک صد سایت در این خصوص فعال است و پرونده‌های دیگری نیز در این خصوص در چند ماه گذشته در دیگر استان‌های کشور در حال بررسی است.
وی اضافه کرد:با توجه به اهمیت و گستردگی پرونده، تیمی مجرب از کارآگاهان تحقیقات خود را در این خصوص شروع کردند و در کمتر از 2 هفته فرد کلاهبردار در تهران شناسایی و مخفیگاهش تحت کنترل نامحسوس ماموران انتظامی قرار گرفت.
رئیس پلیس استان مرکزی با اشاره به عملیات غافلگیرانه پلیس در دستگیری این متهم ادامه داد: فرد کلاهبردار که در منزلی مجردی در یکی از محلات شهر تهران اقدام به فعالیت مجرمانه خود می‌کرد، توسط کارآگاهان پلیس استان دستگیر و تعدادی دستگاه‌های رایانه‌ای، بیش از 30 خط تلفن همراه و در حدود 40 هزار دلار از وی کشف شد.
وی افزود: در تحقیقات تکمیلی، متهم اذعان داشت با ارسال پیامک به صورت گروهی و فردی و ایجاد یک صد و هشت سایت فیشینگ با وعده برنده شدن میلیونی افراد در قرعه‌کشی بانکی در 15 استان کشور، اطلاعات حساب بانکی آن‌ها را به دست آورده و از حساب آن‌ها برداشت می کرد.
ملکی با اشاره به اعتراف متهم به کلاهبرداری بیش از دو میلیارد ریال از کاربران اینترنتی تصریح کرد: در بررسی دستگاه‌های رایانه توقیف‌شده از متهم، اطلاعات حساب بانکی بیش از 460 کاربر به دست آمد و تحقیقات از متهم در حال پیگیری است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان توجه به توصیه و هشدارهای پلیسی را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: سامانه‌های ارسال پیامک گروهی در اختیار افراد حقیقی نیز می‌باشد و بانک‌ها و نهادهای دولتی به هیچ عنوان برای واریز پول به حساب مشتریان خود از آن‌ها درخواست اطلاعات حساب نخواهند کرد که لازم است کلیه کاربران بانکی در این خصوص دقت و هوشیاری لازم را مورد توجه قرار دهند.
شهروندان می‌توانند در صورتی که بدین روش از آن‌ها کلاهبرداری شده است با شماره تلفن 0862184068 با کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی تماس بگیرند.

 

گم شدن سه گردشگر در غار یخی در کوهرنگ/جستجوی نیروهای هلال احمر ادامه دارد
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمراستان چهارمحال و بختیاری از گم شدن سه گردشگر در غار یخی در شهرستان کوهرنگ خبر داد.
برومند جهانگیری با اشاره به اینکه سه گردشگر که برای دیدن غار یخی به شهرستان کوهرنگ رفته بوده اند گم شده اند، به مهر گفت: از شب گذشته تاکنون هیچ اطلاعاتی از این گردشگران نیست. نیروهای امدادی هلال احمر به منطقه اعزام شده اند و جستجو از بامداد امروز چهارشنبه آغاز شده است و جستجو همچنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: این گردشگران برای مشاهده غار یخی در کوهرنگ رفته بوده اند و نامناسب بودن آب و هوا احتمالا برای آنها مشکل ایجاد کرده است.
برومند جهانگیری در ادامه به گم شدن پنج نفر در شهرستان بروجن در کوهستانهای منطقه اشاره کرد و گفت: نیروهای اکیپ کوهنوردی جمعیت هلال احمر این استان به منطقه اعزام شدند و پس از دو ساعت جستجو این پنج نفر را پیدا و به سلامت به شهر بروجن آوردند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمراستان چهارمحال و بختیاری گفت: آب و هوا در این ماه از سال در مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری متفاوت است و گردشگران و مسافران که قصد سفر به مناطق سردسیر و کوهستانی استان را دارند باید با تجهیزات کامل وارد منطقه شوند.

 

آتش‌سوزی در خوابگاه دختران پردیس کشاورزی کرج ختم به خیر شد
آتش‌سوزی در خوابگاه دانشجویان دختر پردیس کشاورزی دانشگاه تهران مستقر در کرج با حضور به موقع آتش‌نشانی ختم به خیر شد.
به گزارش فارس، عصر دیروز سه شنبه یک مورد آتش‌سوزی در این خوابگاه گزارش شد که پیگیری‌ها نشان می‌دهد که حادثه فوق خسارت جانی نداشته است. این حادثه حدود ساعت 15 دیروز اتفاق افتاد.
در همین رابطه مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: بلافاصله پس از اعلام حادثه فوق، تیم‌های امدادی و آتش‌نشانان با همراه داشتن تجهیزات لازم به محل اعزام شدند.
سهراب شهبانی تصریح کرد: به دلیل اهمیت حادثه ماموران اطفای حریق 2 ایستگاه آتش‌نشانی در کرج با تجهیزات کامل به محل اعزام شدند و در نهایت مشخص شد که این حریق در طبقه دوم خوابگاه دختران روی داده است.
وی افزود: با توجه به اینکه محل حادثه خوابگاه دانشجویان دختر بود، مراحل اطفای حریق و همچنین خارج کردن دانشجویان به طور همزمان انجام شد. خوشبختانه حریق در زمان کوتاهی مهار شد و این حادثه خسارات جانی نداشته است.
شهبانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه علت حادثه با توجه به اینکه آتش در طبقه دوم و یک اطاق خالی روی داده، چه بود، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که علت حادثه اتصال سیم‌های برق بوده است.

 

آتش‌سوزی در کارگاه تولیدی کیف و کفش مهار شد
آتش‌نشانان چهار ایستگاه عصر دیروز سه شنبه از بروز آتش‌سوزی مهیب در یک ساختمان 5 طبقه تولیدی که از یک کارگاه کفاشی شروع شده بود، جلوگیری کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، وقوع این آتش‌سوزی در ساعت 18 دیروز سه شنبه به سامانه 125 اطلاع داده شد که ستاد فرماندهی آتش نشانی با در نظر گرفتن شرایط ساختمان و وجود تعداد زیادی تولیدی در آن بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه های 1، 2، 46 و گروه امداد و نجات یک را به همراه بالابر، تشک نجات و خودروی حامل دستگاه تنفسی را به محل آتش‌سوزی واقع در خیابان سعدی شمالی، نبش کوچه زواره ای اعزام کرد.
مرتضی اصفهانی، مدیر عملیات منطقه 5 سازمان آتش نشانی تهران گفت: محل حادثه یک ساختمان 5 طبقه 10 واحدی بود که تمام این واحد ها به کارگاه های تولیدی کیف، کفش و وسایل چرمی تبدیل شده بود. آتش سوزی از یکی از واحد های تولیدی کیف و کفش درطبقه اول این ساختمان شروع شد که با وجود مواد قابل اشتعال مانند لوازم و مصنوعات چرمی در داخل کارگاه، آتش به سرعت گسترش پیدا کرد.
اصفهانی تصریح کرد: آتش‌نشانان با استفاده ازتجهیزات انفرادی کامل، دستگاه تنفسی و کشیدن دو رشته لوله آبدهی، آتش‌سوزی را مهار و خاموش کردند و مانع از بروز یک آتش‌سوزی بزرگ شده و هم چنین از گسترش آن به تولیدی های طبقات بالایی جلوگیری کردند.
وی در مورد علت این آتش سوزی ابراز داشت: بنا به اظهار شاهدین، ظاهرا کارگران دراین کارگاه مشغول کار با بنزین بودند که انتشار بخارات بنزین در مجاورت شعله اجاق گاز باعث بروز این آتش سوزی شد.
این مدیر آتش نشانی هم چنین تصریح کرد: درابتدا کارگران با استفاده از خاموش کننده دستی سعی کردند این آتش سوزی را خاموش کنند ولی در این کار خیلی موفق نشده بودند بنابراین آتش نشانان به کمک آنان آمده و این آتش سوزی را پیش از توسعه بیشتر آن، خاموش کردند.
وی خاطرنشان کرد: در جریان این حادثه یکی از کارگران 35 ساله در داخل این کارگاه دچار سوختگی شد ولی بقیه کارگران هیچ آسیبی ندیده و با کمک آتش نشانان به سلامت از محل خارج شدند. این کارگر مصدوم بلافاصله با کمک عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.

 

انباری فرش فروشی در آتش سوخت
آتش سوزی فروشگاه فرش با سرعت عمل آتش نشانان مهار و کاملا خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، صبح امروز چهارشنبه در پی اطلاع رسانی تعدادی از شهروندان به سامانه 125 مبنی بر خروج دود سیاه از داخل یک مغازه فرش فروشی که یک خودرو نیز در آن متوقف است، ستاد فرماندهی بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 65 را در ساعت 09:15 دقیقه به میدان بهاران، محله وصفنارد، خیابان عسگری اعزام کرد.
علیرضا گل محمدی، فرمانده آتش نشانان اعزامی گفت: محل حادثه یک مغازه فرش فروشی به وسعت تقریبی 60 متر مربع بود که آتش سوزی از قسمت انباری آن که محل نگهداری لوازم و اسباب غیر ضروری ومستعمل بود شروع شد و در حال پیشروی وسرایت به سایر قسمت های مغازه بود.
وی افزود: آتش نشانان با سرعت عمل بالا و با استفاده از تجهیزات انفرادی و خاموش کننده های دستی در یک عملیات سریع در همان لحظات ابتدایی توانستند شعله های آتش را مهار و خاموش کنند و همچنین از سرایت آتش به خودروی داخل مغازه پیشگیری کردند.
نیروهای آتش نشانی پس از تخلیه دود از داخل فروشگاه و همچنین انجام لکه گیری کامل، توصیه های لازم ایمنی را نیز به مالک ارائه داده و سپس به ایستگاه بازگشتند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =