ایسنا نوشت:

خبرگزاری رویترز هم‌ زمان با سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران گزارش داد: با توجه به وجود اختلافات میان ایران و ۱+۵ دستیابی به توافق نهایی در خصوص برنامه‌ی هسته‌ای این کشور نامشخص است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی روز یک‌شنبه به ایران سفر کرده است که این کشور تا ۲۵ اوت فرصت دارد اطلاعات مربوط به تحقیقات آژانس در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران را ارائه دهد. آژانس این تحقیقات را به وجود ابعاد نظامی احتمالی در برنامه‌ی هسته‌ای ایران مرتبط می‌داند.

رضا نجفی، نماینده‌ ایران در آژانس پیش از این گفته بود سفر پیشین آمانو به ایران به حدی کوتاه بود که امکان دیدار وی با حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران فراهم نشد از این رو اکنون این فرصت به وجود آمده تا جمهوری اسلامی ایران انتظارات خود را در بالاترین سطح به آژانس انتقال دهد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این سفر با رییس جمهور، وزیر امور خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار کرده است.

رویترز هم‌چنین گزارش داد با توجه به وجود اختلافات بر سر میزان غنی سازی اورانیوم ایران در آینده مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ شامل ۵ عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان تا ۲۴ نوامبر تمدید شده است. از این رو دستیابی به توافق نهایی نامعلوم است.

ایران و گروه ۱+۵ در نوامبر سال ۲۰۱۳ بر سر برنامه‌ی هسته‌ای و تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به یک توافق اولیه دست یافتند و تصمیم داشتند که تا ۲۰ ژوییه به راه حل نهایی برسند. اما به دلیل باقی ماندن اختلافات میان طرف‌های مذاکره کننده این مذاکرات ۴ ماه دیگر یعنی تا ۲۴ نوامبر سال جاری تمدید شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =