اسماعیل حیدرپور

 آقای سجادی! شما دیگر چرا؟نصرا... سجادی برای جامعه ورزش کشور به ویژه فوتبالی‌ها چهره‌ای شناخته​شده و معرف حضور تمامی اهالی ورزش به ویژه فوتبال است. در سوابق اجرایی او به غیر از قائم‌مقامی سازمان تربیت‌بدنی و سرپرستی کاروان‌های ورزشی ایران در چند دوره بازی‌های آسیایی و المپیک، ریاست فدراسیون فوتبال در سال‌های 65-64 نیز ثبت شده؛ همان زمانی که 14 بازیکن تیم ملی استعفا دادند! آقای سجادی کاندیدای وزارت ورزش قبل از گودرزی بود اما نتوانست از نمایندگان مجلس رأی اعتماد بگیرد و تنها 124 نفر به او رأی مثبت دادند و 106 نفر مخالف و 22 نفر ممتنع.

***

این سوابق و کارنامه را از جناب نصرا...خان سجادی گفتیم تا همه بدانند می‌خواهیم چند کلمه درباره فردی حرف بزنیم که بیشتر عمرش را در مسئولیت‌های مهم و کلان ورزش سپری کرده است. دیروز مصاحبه‌ای از شما روی خروجی آمد مبنی بر اینکه وزارت ورزش نه تنها مخالفتی با عقد قرارداد کروش ندارد بلکه موافق ثبت قرارداد اوست و متأسفانه استنباط شخصی رسانه‌ها از حرف‌های وزیر در نشست خبری چیز دیگری بود و حاشیه‌های بی‌مورد در این قضیه ساخت.

***

 

آقای سجادی، بنده که شخصاً در نشست خبری آقای گودرزی حضور داشتم، کمی شک کردم که نکند من در آن لحظه‌ای که آقای وزیر داشتند از کروش حرف می‌زدند، حواسم جای دیگری بوده و استنباط شخصی‌ام را از حرف‌های وزیر نوشته‌ام! شما می‌گویید خبرنگاران فضاسازی کردند. بد نیست متن کامل حرف‌های وزیر را مرور کنید. وزیر ورزش در نشست خبری‌اش که در دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در مجموعه ورزشی شیرودی برگزار شد، چنین گفت: «من درباره انتخاب کروش دخالتی نداشتم اما مشورت‌هایی که بخواهند، می‌دهم. البته در بحث کروش به کفاشیان تذکر دادم که نباید زیر بار هر شرایطی برویم و به همین دلیل 11 شرط دیگر اضافه و در آن بحث کاهش رقم قرارداد و تثبیت این رقم و سایر موارد اجرایی شد.»

ایشان در بخش دیگری ضمن انتقاد از حمایت برخی رسانه‌ها و گزارشگران گفتند: «وقتی تیم ملی برگشت، با یک هماهنگی ویژه جوی ایجاد شد که همه خواستار ماندن کروش بودند!»

ایشان همچنین در ادامه یادآور شدند: «بعضی گزارشگران تلویزیونی می‌گفتند خدا را شکر بازنده‌ای سربلند بودیم. در حالی که بعد از جام جهانی مربیان بزرگی حاضر بودند بیایند با ما کار کنند اما فضاسازی رسانه‌ای اجازه نداد ما براساس منافع ملی بهترین گزینه را انتخاب کنیم.»

آقای سجادی! اتفاقاً آقای وزیر در آن نشست اعلام کردند اگر حمایت‌های گزارشگران و فضای رسانه‌ای نبود، به طور حتم ما می‌توانستیم گزینه‌های دیگری را سرمربی تیم ملی کنیم. شما وقتی مطالب آقای وزیر درباره کروش را خواندید، چه استنباطی کردید که می‌گویید وزارت ورزش موافق ثبت قرارداد او بوده؟!

***

آقای سجادی! می‌شود ما جایمان را با هم عوض کنیم؟ ما دقایقی بشویم معاون وزیر ورزش و شما بشوید خبرنگار. دوباره از بالا حرف‌های وزیر را بخوانید تا ببینیم شما چطور آن حرف‌ها را استنباط می‌کنید؟! شاید استنباط ما با استنباط شما که از جمله تحصیلکردگان و متخصصان ورزش هستید، فرق می‌کند!

آقای سجادی! شما که از جنس ورزش آن هم تحصیلکرده‌اش هستید، بهتر نیست به وزیر ورزش بهتر مشورت بدهید تا در نشست خبری آن‌گونه از کروش انتقاد نکند که سرمربی تیم ملی علناً در مصاحبه‌اش بگوید هر وقت کفاشیان با وزیر به توافق رسید، برمی‌گردم؟ و حالا در این شرایط مجبور شوید توپ را به زمین خبرنگاران که همیشه دیوارشان کوتاه‌ترین دیوار است، بیندازید؟!

***

ما شما را طور دیگری با آن سوابق‌تان می‌شناسیم و نگذارید این نگاه ما به شما عوض شود. حقیقتش دل‌مان خوش بود که اداره ورزش به دست ورزشی‌ها و متخصصان این حوزه افتاده اما با این رویه‌ای که شما در پیش گرفته‌اید، می‌ترسیم دل‌مان برای همان مدیرانی که غیرورزشی بودند، تنگ شود!

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اون آقاهه A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    25 2
    آقای سجادی رو با سابقه ی راه ندادن جناب طالقانی به جلسه انتخابات فدراسیون ورزشهای پهلوانی توی ذهنمون ثبت کردیم
  • سامان IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    23 4
    اقای حید پور الکی جوش نزن تصمیم از قبل گرفته شده که کیروش باید بره و فرکی یا یه بله قربانگوی دیگه بیاد ... ما هم دیگه بازی سیاسیون رو فوت اب شدیم ... خدایا کی میخواد ورزش ما سروسامان پیدا کنه ؟؟؟
  • sanaz IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    18 6
    آقای سجادی به وزیر مشورت بده، متهم نکن.این جمله رو باید طلا گرفت.گودرزی اومد 4 تا کلمه حرف زد اونم همش از دهن کانون مربیان بود که باهاشون جلسه داشته بعد که دیده گند زده و شاید تعلیق شیم و نجف نزاد گفت گودرزی رو استیضاح میکنیم مجلس از استیضاح ترسی نداره تازه فهمید چه گندی زده به سجادی و ناظمی گفت برن مصاحبه کنن ماسمالیش کنن ولی اگه کیروش نیاد باز هم مقصر درجه یکه. بره دعا کنه که بیاد چون اگه جام ملت ها بی کیروش هرچی بشه که صددر صد گندمیزنیم باید خدافظی کنه . بخشی ازصحبت های سجادی این بود:ما نه تنها مخالف نیستیم بلکه 100 درصد موافقیم قرارداد هم دیدیم کاملا قرارداد خوب و منطقی بود بهتره هرچه زودتر تمدید بشه.هههه تو یه روز بعد رفتن کیروش به قول فردوسی پور همه چی گل و بلبل شد آره؟
  • یک ایرانی A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    6 10
    سلام به همه رسانه ایهای عزیز،عزیزان به نظرمن شماعزیزان از صحبتهای وزیروزش برداشت احساسی کرزید،آیاوزیرورزش بدکاری میکنند که مشورت میدن که بستن قرارداد بایدطوری باشه که حرمت شماهاوکل ایرانیها شکسته نشه،قراردادخوزه رووخیلی قراردادهای دیگه خارجهیای درایران روفراموش کردیدکه اکثرا بدلیل ناآشنایی مسوولین بانوع قراردادهای حرفه ای چه غرامتهایی ازایران گرفته وبااین کارشون ایرانیهاروتمسخرکردند،به جای احساسی شدن بیاییدمتشکرازروزیربوده که ازعزت ایرانی حمایت میکنه،
  • بچه کرج A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    0 1
    کیروش سجادی رو نداده
  • omid IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    2 2
    شما بجای انتقاد از اینو اون بهتر نیست بفرماید اون تیمی که ۲سال پیش ,پیش مرگش بودی الان کجاس.جالب بخدا شما که سابقه کاریتون ماشاالله اینقدر درخشان و موفقیت امیز بوده باید وزیر و معاون وزیر تو این کشور رو زیر سوال ببرین و نصیحت کنین.اخه شما نگی عیب و ایراداتو کی بگه ؟؟؟؟