سلطانی فر : در سال1404 ما باید میزبان بیست میلیون گردشگر باشیم

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رعایت حقوق گردشگران را وظیفه تمامی دستگاه‌ها دانست و گفت: ایجاد عزم ملی در حوزه گردشگری یکی از راهبردهای سازمان میراث فرهنگی در دولت تدبیر و امید است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سفرا و نمایندگان سایر کشورها و مسئولان و مدیران سازمان میراث فرهنگی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است، گفت: در زمانی که رشد اقتصاد جهانی در مواجه به بحران‌ها شکننده است، براساس آمارهای سازمان جهانی جهانگردی، رشد بخش گردشگری با اطمینان ادامه دارد.


وی در ادامه با اشاره به اینکه گردشگری به سومین صنعت درآمدزای جهان تبدیل شده است، افزود: انتظار می رود، صنعت گردشگری با نرخ رشد 4 و 5 درصد به مهمترین شاخص رشد اقتصادی حدود 60 کشور جهان تبدیل شود به طوریکه در سال 2012 5 درصد از تولید ناخالص جهان، 98 میلیون شغل مستقیم و 255میلیون شغل غیرمستقیم به بخش گردشگری اختصاص یافته است.


معاون رئیس جمهور همچنین گفت: اشتغال ایجاد شده در بخش گردشگری 6 برابر اشتغال تولید شده در صنعت خودروسازی، 5 برابر صنایع وابسته به مواد شیمیایی، 4 برابر اشتغال در معادن و نفت بوده و در دهه آینده، 10 درصد از کل اشتغال جهان به صنعت گردشگری اختصاص خواهد داشت.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه گردشگری از مطمئن‌ترین منابع تامین ارز است، تصریح کرد: ایجاد راهکارهای اصولی در این بخش ضرورت دارد، گردشگری یک علم و دانش جهانی است و تولید محصولات گردشگری یک راهکار جدی برای جذب گردشگر است.

وی، مهمترین مشکل در حوزه گردشگری را نگاه گردشگر خارجی به ایران دانست و گفت: گردشگران خارجی بر این باورند که عدم ثبات سیاسی در ایران وجود دارد و رسانه‌های غربی در به وجود آمدن این نگاه تاثیر بسزایی دارند، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، بهبود وضعیت امکانات گردشگری و مشارکت دفاتر خدمات گردشگری در تصحیح این نگاه تاثیرگذار خواهد بود.

رعایت حقوق گردشگران وظیفه همه دستگاه هاست

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت متولی قانونی صنعت گردشگری است، یادآور شد: رعایت حقوق گردشگران وظیفه همه دستگاه‌هاست، با استقرار دولت تدبیر و امید همگان شاهد ثبات و آرامش در فضای کسب و کار هستیم و براساس برنامه‌ریزی‌ها، رشد منفی اقتصاد محو و علائم مثبت رشد اقتصادی مشهود است، این موارد موجب شده است صاحبان مراکز اقامتی و دست‌اندکاران حوزه گردشگری با اطمینان حرکت خود را تنظیم کنند.

وی همچنین گفت: برای جذب تسهیلات در حوزه گردشگری ما به منابع صندوق توسعه ملی رجوع کردیم که بخشی از این منابع در حوزه هتل‌سازی هزینه شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: روز جهانی گردشگری امسال با شعار توجه به جوامع محلی همراه بوده است، جوامع محلی به عنوان مقصد اصلی گردشگران در کانون توجه قرار گرفته و توجه به امکانات و ظرفیت‌های جوامع محلی، خرده فرهنگها و محیط زیست در دستور کار سازمان میراث فرهنگی است.

سلطانی‌فر گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوان و قابل توجه گردشگری به لحاظ وجود جاذبه‌های کم‌نظیر فرهنگی و وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی جاذبه‌های منحصربفرد زیارتی و توریسم سلامت، امکان رشد و توسعه در بخش گردشگری با فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وجود دارد.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: در شرایطی که کشور ما در رکود چندساله کمرشکن اقتصادی به سرمی‎برد، گردشگری می‌تواند موتور محرک خروج اقتصاد کشور از رکود باشد، بنا بر اهدافی که در سند چشم‌انداز 20 ساله کشور تعیین شده است در سال 1404 کشور ما باید میزبان 20 میلیون گردشگر باشد که با برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و فراهم کردن زیرساخت‌ها این هدف محقق خواهد شد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    35 1
    20 ميليون گردشگر با وجود گشت ارشاد؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    5 5
    به امید خدا. توسعه گردشگری از نظر امنیتی هم برای ما دستاورد بزرگی دارد. خیلی کار باید انجام بشه.
  • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    27 1
    صنار بده اش . . .
  • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    18 0
    والا اگر 2 میلیون هم داشته باشیم خوبه
  • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    20 0
    برادر سلطانی فر آمار گردشگرای ترکیه سال 2013 نزدیک 35 میلیون نفر بود. یه تور بزارید بچه ها برن ببینن برای جذب این همه توریست چه امکاناتی لازمه .
  • حسین IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    18 3
    حتما منظورش افغانی ها هستند...آخه کدوم عاقلی میاد ایران...من خودم اگه پول داشتم یه دقیقه هم انجا نمی موندم. والا
  • وحید A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    16 0
    عربا بیابونو باهاش چقد درآمد دارن روزی نفتمون تموم شه فقیر ترینیم نه اقتصاد نه فرهنگ نه صنعت گردشگری...تا وقتی دید منفی و ستیز با میراث فرهنگی و حجاب اجباری و نداشتن زیر ساخت باشه کسی نمیاد...
  • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    11 0
    شما اول از پس چهار تا راننده رالی و کامیون بربیا که نیان بیافتن به جون آثار باستانی, آوردن گردشگر خارجی پیشکش
  • محمداكبري A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    2 0
    گفت به همين خيالات باش مراسم جشنواره ملي گردش گري هم كه شد باشگاه شخصيت هاي چپو راست لابد اونا هم شركت كننده فراخوان بودن نميدونستيم شما كه برگزيدگانتون معلومه چرا ملتو معطل مي كنيد فراخوان ميديد اعتداليون
  • سینا A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    3 0
    ارزو بر جوانان عیب نیست
  • علی A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    20میلیون ؛زرشک ..............................بابا این بیست میلیون کجا برن دستشویی اون هم از نوع فرنگی