تجمع دانشجویی مقابل راکتور تحقیقاتی تهران/توافق بد به معنی پایمال کردن خون شهدای هسته‌ای است

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در آستانه توافق جامع هسته ای در مقابل راکتور تحقیقاتی تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرآنلاین، پلاکاردهای این دانشجویان حاوی نوشته هایی بود که ضمن درخواست از تیم مذاکره کننده برای حفظ حقوق ایران، هشدار می دادند که« توافق بد به معنی پایمال کردن خون شهدای هسته‌ای است.»

در پلاکاردهایی دانشجویان نوشته شده بود : "لغو یک‌باره تحریم‌ها در توافق نهایی هسته‌ای"، "در راه پیشرفت، توقف ممنوع"، "ادامه فعالیت هسته‌ای، آب سنگین اراک و سایت فردو، 190 هزار سوء خط قرمز است".

تجمع‌کنندگان شعارهایی هم‌چون "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر ضد ولایت فقیه"، "مصالحه با شیطان، خیانت است به قرآن"، "خون شهیدان ما قابل اکسید نیست، عزت ملی ما قابل تعلیق نیست" سر می‌دادند.

در پایان این تجمع، بیانیه معترضان به توافق هسته‌ای به شرح زیر قرائت شد:

- اگر دشمن زورگویی و زورگیری می‌کند باید به دشمن نشان داد هدف ایران کسب اقتدار است.

- انقلاب اسلامی بر پایه شعار نه شرقی، نه غربی و حفظ استقلال و با اتکا به نیروی مردم بزرگوار ایران توانست معادلات جهانی را به هم بزند.

- امام فرموده‌اند اقتدار ملت اسلامی نه تنها در دست دراز نکردن به کمک غربی‌ها، بلکه استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.

ما دانشجویان ایران اسلامی بر این باوریم که از زمان وقوع انقلاب تاکنون مذاکره با بیگانه نه تنها دستاوردی برای ما نداشته بلکه ملت را تحقیر کرده است. با این حال در آستانه توافق جامع نسبت به مساله‌ای که می‌تواند سرنوشت آینده کشورش را رقم بزند با تجمع در مقابل راکتور تحقیقاتی تهران نکاتی را به ملت شریف ایران و تیم مذاکره کننده هسته‌ای متذکر خواهد شد:

ما از مذاکره حمایت می‌کنیم اما مذاکره‌ای که در جهت ساخت استقلال بیش از پیش مردم ایران و نیز بی‌احترامی نکردن به خون شهدای هسته‌ای باشد.

غربی‌ها به پیشرفت و دستاوردهای نظام اسلامی حسودی می‌کنند از این رو هرگونه مذاکرات و توافقی به معنی عقب‌نشینی از دستاوردها و یک توافق بد به معنی پایمال کردن خون شهدای هسته‌ای است.

از این رو جنبش دانشجویی ایران اسلامی ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده خواستار آن است که دیپلمات‌های ایرانی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا و غرب مواضع منطقی و انقلابی داشته باشند و با استفاده از هدایت‌های رهبری و حمایت‌های مردم صبور انقلابی و با تکیه بر دستاوردها و پیشرفت‌های مملکت اسلامی در مقابل زیاده‌خواهی طرف مقابل بخصوص آمریکا این شیطان بزرگ ایستادگی کنند و سوم آذر ماه 93 را به عنوان روز استقامت ملی و نقطه روشنی در تاریخ انقلاب اسلامی تعیین کنند.

ما تنها توافقی را معقول می‌دانیم که از یک سو خطوط قرمز را در مورد به رسمیت شناختن حق هسته‌ای ایران و ادامه روند پیشرفت‌ها و تحقیقات هسته‌ای بدون هیچگونه توقفی و کاهش تعداد سانتریفیوژها و نیز کاهش فعالیت سایت‌ هسته‌ای فردو و راکتور آب سنگین اراک و از سوی دیگر در پی انجام توافق همه تحریم‌ها به یک باره و در حین انجام معاهدات برداشته شود و به طرف مقابل نباید اجازه بازرسی‌های غیرمنطقی که امنیت ملی را زیر سوال ببرد داده شود.

در این صورت در مقابل هرگونه کوتاه آمدن در حفظ منافع اصولی انقلاب اسلامی در جهت پیشرفت این کشور تا پای جان خواهیم ایستاد.

/212 17

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    17 3
    این دانشجویان نماینده خودشان هستند نه نماینده جامعه مردم نان شب میخواهند
    • بی نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
      3 4
      معنای فصل الخطاب گفتن های مدعی را هم فهمیدیم ....
  • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    10 3
    باز هم عده اي شروع كردن به خيالبافي كردن براي اينكه توافقي صورت نگيره فكر نميكنم عزيزان مذاكره كننده نيازي به فريادهاي شما داشته باشن دست از اي ن كاراتون بردارين .
  • احسان A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    8 7
    دیگه از شما بعیده خبرآنلاین تا کی فقط تجمعات بسیجی ها یا در حالت خوشبینانه دانشجویان بسیجی رو به اسن تمام دانشجویان بنویسی؟ امانت داری و صداقت هم خوب چیزیه والله. حداقل بنویسید دانشجویان بسیجی چون من هم دانشجو هستم ولی با این تجمعات که فقط میخواد جوسازی کنه و مشخه هدفش چیه مخالفم... مخالفم به سهم خودم که دانشجو هستم نه به عنوان نماینده سایر دانشجویان.
  • آرمین66 A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    12 6
    امان از دست این تندروها......تو رو خدا بذارید کارشان را انجام دهند
  • بیک بابا A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    5 1
    چرا خبر داخلی را به نقل از خبر گزاری های خارجی مطرح می کنید.تعمیم 300 نفر و اندی به یک ملت 75 میلیونی غیر علمی است
  • بی نام RO ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    8 1
    1012 نفر تجمع است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    14 2
    اینا دانشجو هستن یا دلواپسان از همه جا بی خبر
  • بی نام A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    7 1
    شما چی هستی؟دانشجو یا فتنه گر از همه جا بی خبر