۰ نفر
۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

ایسنا نوشت:

رئیس جمهوری روسیه دو تن از مقام‌های ارشد کرملین را در پی انتشار شایعاتی که در رسانه‌ها جنجال به پا کرد، اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اخراج این دو مقام ارشد کرملین کمتر از یک ماه پس از ترور بوریس نمتسوف، منتقد کرملین انجام می‌شود که مرگ وی به تنش‌ها در حلقه داخلی نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دامن زد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین گفت: اولگ موروزف 61 ساله از سمت خود به عنوان رئیس اداره سیاست داخلی به دلایل خانوادگی کنار گذاشته شده است.

پسکوف همچنین عزل سرگئی بولخوویتین، رئیس اداره همکاری‌های بین‌الملل را اعلام کرد اما هیچ دلیلی برای عزل وی عنوان نکرد. اداره مذکور مسئول جنبه‌های فنی همکاری‌های خارجی بود.

با عزل موروزف، تاتییانا ورونووا که پیشتر رئیس بخش جوانان حزب حاکم روسیه متحد به ریاست پوتین بود، جای وی را گرفت. وی پیشتر قانونگذار بود و در کمیته انتخابات مرکزی انتخابات پیش از ورود به کرملین در اوایل 2013 فعالیت می‌کرد. تحلیل‌گران می‌گویند ورونووا تحت‌الحمایه رئیس دفتر پوتین است که سال گذشته به دلیل ایفای نقش فعال در الحاق کریمه به خاک روسیه در لیست سیاه اتحادیه اروپا قرار گرفت.

با این حال برخی از تحلیلگران می‌گویند که انتصاب وی احتمالا به این دلیل است که کرملین خود را برای انتخابات محلی در اواخر سال 2015 و نیز انتخابات پارلمانی سال 2016 آماده می‌کنند. اما تاکنون هیچ جایگزینی برای رئیس اداره همکاری بین‌الملل کرملین اعلام نشده است.

تنش‌های اخیر در کرملین ماه آتی در پی غیبت 10 روزه رئیس جمهوری روسیه از انظار عمومی مطرح شد. پوتین سرانجام پس از ظهور در 16 مارس به شایعات مطرح شده از جمله احتمال بیماری خودش خندید و آن را شایعات بی‌اساس توصیف کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =