عضو اتاق بازرگانی اصفهان گفت: صنایع دستی در اصفهان به دلیل ورود بی رویه کالا‌های چینی، رو به نابودی است.

سایه سنگین چینی‌ها بر بازار صنایع دستی اصفهانجعفر ذره‌بینی عضو اتاق بازرگانی اصفهان داظهار کرد: اصفهان از گذشته دور با صنایع دستی و گردشگری ابنیه‌ها و بنا‌های مذهبی در جهان شناخته شده است .

وی در ادامه افزود: از زمانیکه صنایع مادر؛ مانند فولاد و ذوب آهن در اصفهان جانمایی شد، بخش خصوصی و تولیدکنندگان صنایع دستی در حاشیه قرار گرفتند و بخش زیادی منابع و بودجه که می‌توانست به شهر اختصاص یابد، صرف بخش صنعتی شد.

این عضو اتاق بازرگانی با اشاره به کمبود هتل و اقامتگاه مناسب برای گردشگران، تصریح کرد: با توجه به اینکه اصفهان یکی از هدف‌های اصلی گردشگران در ایران است، تنها ۲ هتل ۵ ستاره دارد و باقی اقامتگاه‌ها به صورت مسافرخانه است که در زمان اوج مسافرت توریست‌ها، پاسخگوی نیاز آنها نیست .

وی ادامه داد: این غفلت از گردشگری با وجود ظرفیت و شهرت جهانی باعث تغییر مسیر گردشگران به سایر نقاط جهان شده است.

ذره‌بینی در خصوص ورود بی رویه کالا‌های چینی، مشابه صنایع دستی به بازار اصفهان، یادآور شد: صنایع دستی در اصفهان به دلیل واردات بی رویه رو به نابودی است.

به گفته وی؛ اکنون کالا‌های چینی به اسم صنعتگران اصفهان در میدان امام به فروش می‌رسد.

عضو اتاق بازرگانی اصفهان در پایان گفت: خلأ سندیکا، نبود هتل های پنج ستاره و راهنما برای توریست‌های خارجی  احساس می‌شود.

بر این اساس؛ با توجه به اشباع شدن ظرفیت اصفهان در بخش صنعت و مشکلات و چالش‌های زیست محیطی بوجود آمده، نیاز است رویکرد توسعه خود را به سمت گردشگری تغییر دهیم. این رویکرد توسعه‌ای در سال‌های اخیر با تدوین طرح آمایش اصفهان شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

کارشناسان معتقدند اصفهان از این پس با تقویت و توسعه صنعت گردشگری باید رویکرد‌های اقتصادی خود را تغییر دهد تا بیش از پیش شاهد رشد و توسعه باشد.

البته نباید از این موضوع هم غافل ماند که مسئولان استان‌های مختلف کشور در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به موضوع گردشگری نشان داده‌ و توانسته‌اند نام شهر یا روستای خود را به عنوان یک برند گردشگری مطرح کنند.

این در شرایطی است که در استان اصفهان نیز فعالیت‌هایی انجام شده، اما رشد گردشگری این استان بتدریج در مسیر توقف قرار گرفته و این موضوع نیازمند همدلی است. اصفهان یک استان اقامتی به شمار می‌رود؛ بنابراین نیازمند ساخت هتل، اقامتگاه و ایجاد زیرساخت‌های اقامتی است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =