ترک منازعات سیاسی در شورای شهر ضروری است/لزوم ایجاد درآمدهای پایدار شهری

کارشناس مسایل اجتماعی ترک منازعات سیاسی در شورا را ضروری برشمرد و گفت: لازم است تمامی اعضای شورای شهر تلاش خود را معطوف کنند تا با اتحاد جمعی و تعامل درست با یکدیگر برای رساندن اصفهان به جایگاه واقعی خود تلاش کنند.

 محسن جان‌نثاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین، با تاکید بر اینکه ایجاد درآمد پایدار در مدیریت شهری در شورای شهر کمتر مورد توجه جدی قرار گرفته است است، ابراز داشت: از جمله راه حل‌های این مهم که که در بسیاری از شهرهای دنیا مورد توجه جدی بوده ایجاد بازارهای دائمی و موسمی توسط شهرداری ها است که در اختیار افراد کم بضاعت و جویای کار قرار می گیرد.

کارشناس مسایل اجتماعی با بیان اینکه اشتغال‌زایی محرومان و نیازمندان شهر نیز از مواردی است که شورای شهر می‌تواند در آن نقش موثر داشته باشد، ابراز داشت: با ایجاد بازارهای مذکور هم این مهم شکل خواهد گرفت و هم این بازارها محلی برای درآمد ثابت شهری در راستای تامین بخشی از هزینه های محلی است ضمن اینکه بخشی از فضاهای راکد و بی دفاع شهری را که شایسته شهر اصفهان نیست تبدیل به بازارچه های محلی امن خواهد شد.

کارشناس مسایل اجتماعی تاکید کرد: باید توجه کنیم که ایجاد چنین بازارهایی لزوما به معنای آن جمعه بازارهای پریشان شهری نيست بلکه می‌تواند به همان شکل هفتگی اما در قالب مراکز مدرن خرید برنامه ریزی شود که حتی با جذب بخشی از گردشگران در این راستا نیز درآمدزا خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت متمرکز کردن درآمدهای تمام شهرداری‌ها ابراز داشت: اینکه درآمد باید صرف همان بخش از شهر اصفهان شود صحیح نیست بلکه متمرکز کردن درآمد شهرداری‌ها به منظور توزیع امکانات یکسان امری ضروری است.

جان‌نثاری با بيان اينكه رسيدن به شورايي متحد و همدل نيازمند ترک منازعات سیاسی است  گفت: لازم است تمامی اعضای شورای شهر تلاش خود را معطوف کنند تا با اتحاد جمعی، استفاده از تجارب پیشکسوتان شهری، شکل دادن کمیته‌های تخصصی به درستی مشکلات اصلی شهر اصفهان را اولویت بندی کرده و با تعامل درست با یکدیگر و دیگر مسئولان استانی و استفاده از ظرفیت کارشناسان برای رساندن اصفهان به جایگاه واقعی خود تلاش کنند.

 

 

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =