ایرنا نوشت: روزنامه ینی شفق ترکیه با استناد به اطلاعیه سران مخالف دولت سوریه موسوم به ارتش آزاد سوریه اعلام کرد که عملیات مخالفان اسد در منطقه منبج آغاز شده است.

وبسایت خبری روزنامه ینی شفق در خبری نوشت: بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی دولت موقت سوریه، عملیات نیروهای مخالف دولت سوریه (ارتش آزاد سوریه) به منظور پاکسازی منطقه منبج از تروریست های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) آغاز شده است.
به نوشته این رسانه، عملیات ارتش ترکیه موسوم به شاخه زیتون در عفرین که از روز شنبه با بمباران مواضع تروریستها آغاز شده بود، روز گذشته با ورود نیروی زمینی ارتش به عفرین ادامه یافت و ارتش آزاد نیز به پشتیبانی نیروهای ترکیه در این خصوص پرداخت.

عملیات ارتش ترکیه در منطقه عفرین سوریه که از روز شنبه 20 ژانویه تحت نام شاخه زیتون آغاز شده، روز یکشنبه با حرکت نیروی زمینی ارتش ترکیه به سمت عفرین ادامه یافت و عناصری از ارتش آزاد سوریه نیز که تعداد آنها 25 هزار نفر اعلام شده به پشتیبانی از نیروهای ارتش ترکیه پرداختند.

بنا به اعلام رسانه های ترکیه، در عملیات زمینی ارتش ترکیه، پنج روستای حومه عفرین از دست عناصر گروه های کردی سوریه از جمله یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) آزاد شد و ارتش ترکیه حدود پنج کیلومتر در داخل خاک سوریه در منطقه عفرین پیشروی کرد.

دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی تروریست های پ.ک.ک، ک.ج.ک، پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.
دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند.

مقامات ترکیه اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب تروریست ها، منطقه را ترک خواهند کرد.

مقامات ارشد ترکیه به ویژه اردوغان، بارها تاکید کرده است که بلافاصله پس از عفرین، عملیات ارتش ترکیه در منبج نیز آغاز خواهد شد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =