۶۰ نفر در فیس‌بوک کار می‌کنند تا بتوانند افکار شما را بخوانند

فیس‌بوک می‌گوید روی فناوری جدیدی کار می‌کند تا بتواند با خواندن افکارتان، دستورات فکری شمارا پیش از تایپ کردن برایتان بازگو کند.

به گزارش خبرآنلاین، در کنفرانس موسوم به F8 «رجینا دوگان» از مدیران فیس‌بوک و مسوول تیم موسوم به Building 8 گفت 60 نفر در فیس‌بوک از متخصص شبکه‌های عصبی گرفته تا کارشناسان «یادگیری ماشین» استخدام‌شده‌اند تا بتوانند سیستمی را خلق کنند تا بتواند در یک دقیقه 100 کلمه (5 برابر سریع‌تر از انسان) تایپ کند.

فیس‌بوک قصد دارد تا با توسعه سنسورهای غیرتهاجمی صدها فعالیت مغزی را در کسری از ثانیه انجام دهد و سیگنال‌های مغزی را با زبان مخصوص خوانش کرده و در آنِ واحد پاسخ‌دهی مناسب کند. در حال حاضر چنین فناوری‌ای وجود ندارد.

در این پروژه می‌خواهند از تصویربرداری نوری با کمک لیزر استفاده کنند و سیگنال‌هایی که باعث می‌شوند تا ما بخوانیم را کپچر کرده و در سکوت از فردی به فرد دیگری منتقل شود. اگر این عملیات با موفقیت انجام شود، درواقع خواندن فکر دیگران محقق شده و پاسخ مناسب به آن از سوی ماشین انجام خواهد شد.

دوگان تأکید کرد که آنها فقط قصد خواندن افکاری را دارند که فرد می‌خواهد بر زبان جاری کند و کاربران نباید واهمه به دل راه دهند.

به‌زودی بدون اینکه گوشی را در دست‌گیرید، به دوستتان پیام فرستاده و از اینکه در پارتی نمی‌توانید حضورداشته باشید، معذرت‌خواهی می‌کنید! و این کاری است که این 60 نفر می‌خواهند آن را به واقعیت تبدیل کنند.




5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    2 2
    همه چيز خوب پيش ميره تا برسن به خوندن فكر ما. چه ... چی ميشن اين ٦٠ نفر
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    4 0
    این همه زحمت برای اینکه به دوستمون بگیم شرمنده نمیتونم بیام پارتی... چه کاریه آخه؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    426 0
    جالبه که همه خانومهای گزارشهای شما به لطف فوتوشاپ یقه اسکی تنشونه