طرح تحول نظام سلامت، افتخاری برای نظام است

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: طرح تحول نظام سلامت از اهداف اولیه قانون اساسی و از مطالبات مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ سید سعید شاهرخی، در سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار که در جمع پرستاران برگزار شد گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت به این مهم نزدیک شدیم که بیمار در مراجعه به مراکز درمانی جز رنج بیماری مشکل دیگری نداشته باشد.


معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: در ابتدای اجرای طرح تحول با هجوم مردمی مواجه شدیم که گاه بیماری مزمن یا جراحی ضروری خود را سالها به تعویق انداخته بودند.

وی ادامه داد: برای توفیق این طرح لازم است حق و حقوق تمام رده‌های درمانی و از جمله پرستاران به طور عادلانه لحاظ شده و پرداخت شود.

شاهرخی با بیان اینکه، اگرچه هر قدر ما در مورد ارزش شغل پرستاری سخن بگوییم باز هم کم گفته ایم، افزود: نمی توان یک لحظه عظمت و معنویت این شغل را بازگو کرد، چرا که شغل پرستاری از جنس عشق است.

وی اظهار داشت: هستند افرادی که علیرغم بیکاری به سبب سختی کار پرستاری و مسائل روحی و جسمی این شغل، حاضر نیستند به پرستاری روی بیاورند و این نشان از سختی بالای این حرفه دارد.

شاهرخی تاکید کرد: تمام رده‌های درمانی، از پزشکان و متخصصان ما در دنیا حرف برای گفتن دارند اما اگر نقش پرستاران را از فرایند درمان حذف کنیم بازده تمامی آنها به صفر خواهد رسید.

وی گفت: مردم در اوج مشکلات جسمی و روحی ناشی از بیماری به پرستاران چونان فرشته نجات می‌نگرند که گاه این حضور معنوی و عاطفی از قرص و داروهای شیمیایی نیز موثرتر است.

در انتهای این مراسم، سید سعید شاهرخی، طی حکمی خانم فاطمه شیرانی از پرستاران پیشکسوت را به عنوان مشاور سلامت، درمان وامنیت غذایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان منصوب کردند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =