لوکا ماریچ تنها بازیکن خارجی پرسپولیس بود که مقابل پدیده به میدان رفت.

خبرورزشی نوشت: بازیکنی که در انجام امور دفاعی ضعیف ظاهر شد اما در باز کردن فضاها و بازیسازی از یک‌سوم دفاعی تیم، عملکرد خوبی داشت. او روز گذشته پاسخگوی سؤالات ما بود:
در مورد بازي با پديده، سؤالات زيادي در ذهن هواداران وجود دارد. نظر شخصي تو در مورد اين بازي چيست؟
براي ما اولين بازي، مهم‌ترين بازي بود. در ورزشگاه خانگي‌مان به ميدان مي‌رفتيم و سعي كرديم و البته مي‌خواستيم تا كار را با كسب برد به اتمام برسانيم. به عقيده من، پرسپوليس خيلي خوب بازي كرد و اين در حالي است كه حريف‌مان هم عملكرد قابل توجه و خوبي داشت ولي در نهايت به تساوي رسيديم.

شانس برد براي پرسپوليس بود اما چرا نتيجه‌اي بهتر از تساوي به‌دست نياورد؟
بله، همه اعضاي تيم براي كسب برد مبارزه كردند و صد‌درصد توان‌مان را گذاشتيم اما در نهايت فقط يك امتياز گرفتيم و اين نمي‌تواند ما را خوشحال كند. مشكلاتي در كارمان وجود داشت از جمله عدم هماهنگي بين بازيكنان كه بايد به مرور زمان بهتر شويم.

اما پرسپوليس زمان زيادي است كه تمرين مي‌كند و حتي يك اردوي بلندمدت را پشت‌سر گذاشت، چرا هنوز صحبت از عدم هماهنگي مي‌كني؟
براي يك تيم حرفه‌اي مثل پرسپوليس، به عقيده من مدت كوتاهي بود كه تمرينات‌مان را انجام داديم. در زماني فشرده، بدنسازي كرديم و به ليگ آمديم. البته باز هم مي‌گويم عملكردمان در بازي اول و با وجود تمام مشكلاتي كه داشتيم، خيلي خوب بود. مسلماً به زمان بيشتري احتياج داريم تا بهتر از اين‌ها شويم.

مي‌تواني در اين مورد وعده بدهي؟
چيزي كه من از تيم‌مان ديدم، معتقدم قطعاً بهتر خواهيم شد و مي‌توانيم به نتايج بهتري در بازي‌هاي بعد برسيم.

عملكرد تيم حريف (پديده مشهد) چطور بود؟
من اين را مي‌دانم همه تيم‌هايي كه مقابل پرسپوليس بازي مي‌كنند، با انگيزه زيادي به ميدان مي‌آيند و در واقع تقابل با پرسپوليس براي‌شان يك بازي بزرگ به حساب مي‌‌آيد. بايد باز هم تأكيد كنم پديده تيم خوبي بود. آنها به خوبي در زمين يكديگر را پيدا كرده و پاسكاري مي‌كردند. از موقعيت‌هاي‌شان نيز زيركانه و هوشمندانه استفاده كردند تا اينكه توانستند به نتيجه مطلوب‌شان برسند. اگر اشتباه نكنم، حريف فقط دو فرصت داشت كه هر دو موقعيت را به گل بدل كرد و اين نشان مي‌دهد با تيم حرفه‌اي و باهوشي بازي كرديم.

وضعيت خودت در پرسپوليس را چطور ارزيابي مي‌كني؟
من نهايت تلاشم را انجام دادم تا با بقيه اعضاي تيم هماهنگ شوم. البته بايد به اين كار ادامه دهم اما حداقل يك هفته يا بيشتر به زمان نياز دارم تا بتوانم با باقي بازيكنان به هماهنگي ايده‌آل برسم. از طرف ديگر قبل از بازي با پديده، فقط 2 جلسه با تركيب اصلي كه به ميدان رفت، توانستيم تمرين جدي داشته باشيم و اين موضوع نمي‌تواند ميزان هماهنگي‌مان را افزايش دهد. با گذشت زمان، شرايط بهتر از اين‌ها مي‌شود.

پرسپوليس دو گل بسيار عجيب دريافت كرد. گل‌هايي كه مي‌توانست اصلاً رقم نخورد. به همين علت انتقاداتي از خط دفاع مطرح شد. اين انتقادات را قبول داري؟
انتقادات را قبول دارم اما در فوتبال حرفه‌اي، كار دفاعي از خط حمله شروع مي‌شود. اين يك تاكتيك مسلم در فوتبال است. مهاجمان و بازيكنان هجومي هم بايد در زمان دفاع به ما كمك كنند. وقتي تيم حريف به سمت دروازه ما مي‌‌آيد، همه بايد براي جلوگيري از حمله آنها، در دفاع شركت كنند. تك‌تك اعضاي تيم بايد در كنار هم باشند و از اين رو مي‌گويند تيمي كه گل مي‌خورد، حتماً تمام بازيكنانش در رقم خوردن آن گل، تأثير داشته‌اند. با اين حال بايد قبول كنيم در خط دفاع، به اندازه كافي خوب نبوديم.

يكسري انتقادات هم به خودت مي‌شود. اينكه نتوانستي به عنوان يك خريد خارجي در بازي اول، مطمئن كار كني. نظرت در اين مورد چيست؟
اگر انتقادي از من شده باشد، آن را قبول دارم و مي‌پذيرم چون همان‌طور كه گفتم هنوز با ساير بازيكنان هماهنگ نشده‌ام و به زمان نياز دارم. بايد در خط دفاع با اين بازيكنان بيشتر كار كنم. فقط با تمرين و تمركز است كه من هم از نظر فني و فردي در پرسپوليس پيشرفت خواهم كرد.

258 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =