مدیر کل آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان گفت: دانش آموزان استان توانسته اند با پشتکار فراوان 12رتبه یک رقمی و دو رقمی را درکنکور سراسری برای استان به ارمغان بیاورند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از ایسنا؛ علیرضا نخعی ظهر امروز در شورای آموزش وپرورش در سالن جلسات استانداری ضمن تبریک وتقدیر از دانش آموزان موفق کنکور سراسری اظهار کرد: استان سیستان وبلوچستان بعد از سال‌ها که فقط یک رتبه دورقمی در سال گذشته داشته است امسال یک موفقیت قابل توجه را با 12رتبه یک و دو رقمی در کنکور سراسری توسط دانش آموزان توانای استان کسب کرده است.

وی بیان کرد:در سا‌ل‌های قبل رتبه یک رقمی کشوری را در استان نداشته ایم که امسال با همت دانش آموزان وزحمت مربیان وخانواده ها توانسته ایم به این موفقیت دست پیداکنیم. موفقیت دانش آموزان استان در کسب رتبه های تک رقمی کنکور به ارتقاوخودباوری همه دانش آموزان استان کمک خواهد کرد.

نخعی با اشاره به اینکه فائزه قائم دوست توانسته رتبه سوم کشور را در کنکور سراسری به دست آورد تصریح کرد:این موفقیت در ابتدا با همت وپشتکار خود دانش آموزبین نیم میلیون رقابت کننده سرسخت به بار نشسته وبعد از آن حمایت خانواده و وزحمت دبیران که در دستیابی به این موفقیت بخش قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل آموزش وپرورش استان گفت: عباس آسکانی در شهرستان ایرانشهر که از نظر وضعیت وکیفیت آموزشی حتی رتبه دورقمی را تجربه نکرده است توانسته رتبه دوم منطقه 3ورتبه 62کشوری را در رشته ریاضی وفیزیک کنکور سراسری بین 170هزار دانش آموز از آن خود کند.

وی ضمن بیان اینکه امسال 12رتبه یک رقمی ودو رقمی را در استان تجربه کرده ایم اظهار کرد: این در برابر حق دانش آموزان این استان بسیار ناچیز است چراکه 12منطقه استان به دلیل نداشتن رشته ریاضی شرکت کننده در این رشته را ندارد. 150هزار کودک واجب التعلیم در استان هستند که باید به کلاس درس بروند تا بتوانند در عرصه کنکور در آینده با دانش آموزان دیگر رقابت کنند.

نخعی یادآور شد: ریحانه سردارزهی در دشتیاری بلوچستان رتبه 31کنکور راکسب کرده است در حالی که دشتیاری آخرین منطقه از لحاظ برخورداری از شاخص های آموزشی بین 762منطقه آموزش وپرورشی کشور است واین تنها به پشتکار خود دانش آموز برمی گردد.

وی در پایان ضمن بیان اینکه موفقیت اتفاقی نیست گفت:باید تلاش کنیم که فرصتی محیا شود تا دانش آموزان بتوانند بیش از این موفقیت های چشمگیری را کسب کنند.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    32 7
    البته سیستان هم واقعا محروم هست ولی ایلام وخرم آباد هم به فراموشی سپرده شده اند 2استان که مردمشون کاملا حس وطن پرستی دارند
  • بی نام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    27 0
    دمشون گرم
  • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    26 0
    واقعا آفرين بهشون
  • محمد A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    28 3
    اون استان طلاست. سرشار از همه چیز. و بیشتر از همه سرشار از فقر. چرا کسی به داد مردمش نمی رسد؟
  • بی نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    8 3
    در چین تمام کشور بک نوع اموزش دارند و هیچ تبعیضی نیست
  • بی نام IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    22 3
    فقط آفرین و دست مریزاد... امیدوارم برای سیستان عزیز همیشه افتخار آفرین باشند
  • ناشناس A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    5 19
    واقعا کارشون فوق العاده بوده ضمن تبریک باید بگم منم امسال کنکور دادم مطمینم اگه تاثیر معدل نبود با این درصدای من میشدم زیر 200 اما با تاثیر ناعادلانه معدل بد شدم :
  • هعیییی EE ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    1 4
    آدم درس خون باشه،جای محروم و غیر محروم نداره
  • حقگو A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    4 5
    سلام دوستانی که گفتند سیستان محروم است و برای سیستان ارزوی عزت افرینی کردند و نامی از بلوچستان نبردند باید بگم این دانش اموزان هیچکدامشان در منطقه سیستان نبودند بلکه از خاک بلوچستان عزیز بودند که من می گم بهتر است بگیم سیستان و بلوچستان نه فقط سیستان