محمود قنبری درجلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گفت: سلامت از مهمترین مقوله هایی است که باید با تعامل و همکاری بین مردم و مسئولین مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان افزود: باید مشکلات بهداشتی به حد اقل برسد.
وی خاطر نشان کرد: وظیفه سلامت تنها برعهده دانشگاه علوم پزشکی نیست قطعا مردم و دیگر دستگاههای اجرایی مانند استاندارد، صنعت و معدن، سازمان جهاد کشاورزی و ... باید در میدان باشند و مسئولیت باید برای همه تبیین شده باشد .
قنبری اظهار داشت: سازمانهای مردم نهاد در بحث سلامت و سازمانهای امور خیریه برای حفظ سلامت جامعه بکوشند و این مسئولیت تنها برعهده دانشگاه علوم پزشکی نیست.
وی افزود: امید و نشاط در بین مردم بسیار مهم است و جامعه سالم درگرو امید و نشاط مردم ایجاد خواهد شد.
ایشان در ادامه گفت: توجه به بهداشت و سلامت مردم و جامعه ضروری است زیرا سلامت فردی، ایجاد امید خواهد کرد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری با اشاره به اینکه طرح سلامت در استان در حال پیگیری است بر ایجاد فضا و بستری لازم برای ایجاد استانی سلامت تاکید کرد.
ایشان افزود: ما پیشرفتهای چشمگیری در بحث علم و دانش، سیستم های دفاعی و طب سلولی داشته ایم و در جمهوری اسلامی با پیشرفتهای علمی جهانی روبرو شدیم بطوری که امروزه سلولهای بنیادی مغز و استخوان در 17 مرکز برای بیماران انجام میشود و بیش از 9000 پیوند انجام شده که در کارنامه جمهوری اسلامی با همت جامعه پزشکی ما انجام شده است .
وی افزود: در بحث مبارزه با بیماری آنفولانزای پرندگان که استانهای دیگر نیز با آن مواجه شدند استان سمنان با تلاش عزیزان در دامپزشکی و خود تولیدکنندگان توانست با این بیماری مقابله نماید . استان خوشبختانه استانی پاک است و توصیه می شود با توجه به خطرناک بودن این ویروس تلاش بیشتری برای پیشگیری و جلوگیری از ابتلا آن انجام شود و آگاه سازی و اطلاع رسانی جامعه همواره در جهت مقابله از ابتلا و شیوع بیماری حایز اهمیت است .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =