مدیرعامل تلویزیون اینترنتی آیو معتقد است باید در حوزه پخش زنده تلویزیون به سمت استاندارهای جهانی برویم و شاهد احترام به حقوق صاحب محتوا باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها شاهد گسترش انواع تلویزیون های اینترنتی در سطح کشور هستیم، مسئله ای گاهی اوقات هم برای صداوسیما ناخوشایند بوده است.

آیو یکی از همین تلویزیون های اینترنتی است که سعی کرده فضای نسبتا جامعی از تمامی محتوای کشور را برای مخاطب گردهم آورد.

حسین تهرانی مدیرعامل تلویزیون اینترنتی آیو درباره فضای کار این رسانه‌ها در شرایطی که صداوسیما هم موافق با حضورشان نیست، به خبرآنلاین گفت: «صدا و سیما دوسال پیش به این نتیجه رسید که در حوزه iptv باید از توان شرکت‌های خصوصی استفاده کند، به همین دلیل قسمتی از آن مشکل کمتر شد. یک اختلاف نظری هم وجود دارد و داشت که این حوزه اساسا از نظر قانونی باید تحت نظارت صداوسیما یا وزارت ارشاد باید باشد؟ این بحث‌ها در سطح حاکمیت و شورای عالی فضای مجازی ادامه دارد.»

او افزود: «به هرحال آنچه که معلوم است، فارغ از بحث‌های حاکمیتی و قانونی این است که تعریف رسانه به لحاظ تکنولوژیک در حال تغییر است و ما ناچار هستیم که به فضای رسانه‌ای و خواست مردم پاسخ دهیم. اگر پاسخ ندهیم کسانی خارج از دایره این کشور وارد شده و پاسخ می‌دهند این اتفاق در حوزه‌های دیگری هم رخ داده است.»

تهرانی درباره فعالیت‌های آیو توضیح داد: «ما سعی می‌کنیم با تمام محدودیت‌هایی که در کشور به لحاظ قانونی وجود دارد، با احترام به آن‌ها به تقاضای مردم در حوزه تماشای تلویزیون و تماشای فیلم و سریال پاسخ دهیم. پس ماموریت ما این است که در چارچوب‌های قانونی کشور و در تعامل با صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد عمل کنیم. آیو شاید از معدود شرکت‌هایی باشد که هم دارای مجوز vod ارشاد است و هم قرارداد iptv صداو سیما دارد.»

مدیرعامل شرکت آیو همچنین افزود: «هدف ما این است که محتوای تلویزیونی کشور در داخل و خارج را در قالب فیلم و سریال‌هایی که تولید می‌شود در بستر با کیفیت فنی و روی همه صفحه‌های نمایش در اختیار مردم قرار دهیم و دشواری کاری ما هم این مسئله است.»

تهرانی درباره وجود شبکه های گسترده اینترنتی درحوزه ورزش و شکل گیری فضای رقابتی در این زمینه بیان کرد: «رقابت در حوزه محتوا حتما خوب است و باعث پویایی محتوایی در کشور می‌شود، ما در کشور بازار خیلی بزرگی داریم، نزدیک 80 میلیون جمعیت که دو سوم آن جمعیت جوان هستند و این نشان دهنده بزرگی بازار ورزش در کشور است. در حوزه ورزش هم خیلی از رسانه‌ها مشغول فعالیت هستند و آیو اسپرت هم یکی از همین رسانه‌هاست. هر کدام از این رسانه‌ها سعی می‌کنند خودشان را در این حوزه متمایز کنند، آیو اسپرت شبکه ورزشی ماست که سعی می‌کند مکمل صداوسیما باشد و بازی‌هایی که از تلویزیون پخش نمی‌شود را به صورت جذاب و جوان پسند ارائه کند. همچنین رشته‌های ورزشی که صداوسیما پخش نمی‌کرده و نمی‌کند را ما پوشش می‌دهیم، مانند بوکس، ان بی ای، گلف و ...»

او افزود: «من فکر می‌کنم رقابت برای هر حوزه‌ای علی الخصوص ورزش لازم و مفید است، تفاوت آیو در این است که جامعیت دارد و تنها محدود به ورزش، موبایل و تلویزیون نیست.»

تهرانی درباره اختلافی که این روزها بر سر حق بخش زنده میان فدراسیون فوتبال و صداوسیما وجود دارد و همچنین نقشی که تلویزیون‌های اینترنتی در این زمینه می‌توانند داشته باشند گفت: «فکر نمی‌کنم که آیو بتواند وارد شود، اختلاف بر سر پخش زنده مسابقات ورزشی در تلویزیون ملی است. من فکر می‌کنم ما اگر به سمت استاندارهای دنیا در حوزه حق پخش برویم تلویزیون‌های اینترنتی مانند ما هم می‌توانند نقش خود را ایفا کنند. اما تا زمانیکه که فدراسیون و باشگاه‌ها نتوانند از محتوای خود دفاع کرده و آن را عرضه کنند ما هم نمی‌توانیم وارد شویم. فکر می‌کنم ما هم به زودی به همان سمتی می‌رویم که همه دنیا رفته و شاهد احترام به حقوق صاحب محتوا باشیم. ما منتظر همان روز هستیم تا بتوانیم نقش خود را ایفا کنیم.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =