چاه های غیرمجاز ؛ چالش مهم استان زنجان است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: چاه‌های غیرمجاز در استان زنجان به‌ عنوان یک چالش مهم مطرح است و تاکنون تعداد زیادی از این چاه ها پلمب شده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین؛ علیرضا جزء قاسمی در دیدار با فرماندار زنجان، با بیان اینکه بخش مهمی از چاه‌های آب استان برای مصرف در حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد:  تعداد چاه‌های موجود در استان ۲۰ هزار حلقه است که تنها ۱۲۰ حلقه چاه مربوط به آب شرب شهری است.

وی با تاکید بر اینکه اینکه منابع آب استان زنجان وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: برای رفع چالش‌های موجود در حوزه آب، نیازمند اصلاح الگوی مصرف هستیم.

جزء قاسمی وضعیت بارش‌ها در طی سال جاری را نامطلوب عنوان کرد و گفت: در سال آبی ۹۶-۹۵ میزان بارش‌ها ۲۵ درصد نسبت به سال آبی گذشته و ۱۵ درصد نسبت به درازمدت کاهش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان به اجرای ۱۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در سال جاری در شهر زنجان اشاره کرد و گفت: سالانه ۱۵ هزار مشترک به آمار مشترکین زنجانی افزوده می‌شود.

جزء قاسمی اظهار کرد: طی یک برنامه مدوّن هفت ساله تمام سطح شهر زنجان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: شبکه فاضلاب شهر زنجان تاکنون ۵۰ درصد از سطح شهر اجراشده و در حال حاضر ۳۰ درصد از مردم زنجان از خدمات جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب برخوردارند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =