دستگیری از نیازمندان، رسالت بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان زنجان است

اسدالله قربان زاده- مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان زنجان دستگیری از نیازمندان و رفع نیازهای معیشتی جامعه را رسالت مهم این بانک از بدو تاسیس اعلام کرد و گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک مهربانی است و تکریم ارباب رجوع از سوی کارکنان جزء وظایف ذاتی ماست.

حسن خانمحمدی، در نشست خبری با رسانه ها به مناسبت ۲۲ آذر، دهمین سالروز تاسیس این بانک در عرصه بانکداری کشور افزود: این بانک با هدف گسترش معارف و مبانی شرع مبین اسلام و فرهنگ قرض‌الحسنه و تعمیق هر چه بیشتر این سنت حسنه در جامعه ایجاد شده است و احیاء مطلوب مبانی اقتصاد اسلامی در نظام بانکی کشور در فعالیت تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران مدنظر است.
وی تلاش یک دهه این بانک مردمی را در عرصه بانکداری اجتماعی با هدف رفع نیازهای معیشتی طبقات محروم جامعه یادآور شد و ادامه داد: در این مدت رسانه های استان بخصوص صدا و سیما با ما همراه و همیار بوده اند تا سنّت دیرین قرض الحسنه به نحو مطلوب برای عموم بخصوص خیّرین و بخش های مختلف نهادینه شود.
خانمحمدی افتتاح حساب از سوی خیّرین را در این بانک برای اعطای تسهیلات به محرومان در نقاط مختلف استان مهم دانست و خاطر نشان کرد: تعامل دوسویه با خیّرین و سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی و آحاد جامعه نقطه اتکاء رسیدن به آرامش و رفاه محرومان جامعه است تا باری از مشکلات آن ها کاسته شود.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان زنجان با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور تحقق اصل مهرورزی، عدالت محوری و برقراری توازن اجتماعی و اقتصادی تاسیس و ایجاد شده است، گفت: هدف از فعالیت این بانک تلاش در راستای خدمت به بندگان خدا از طریق رفع نیازهای اقشار کم درآمد جامعه است.
خانمحمدی با بیان اینکه از دیگر اهداف فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تامین نقدینگی و برطرف ساختن نیازهای ضروری اشخاص حقیقی و حمایت از نیازمندان و پرداخت تسهیلات به اشخاص حقوقی است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و اصول و مبانی اقتصاد اسلام و رشد آگاهی عمومی نسبت به آن، جذب و تجهیز منابع مالی قرض‌الحسنه از اهداف فعالیت این بانک است.
وی ادامه داد: تجهیز منابع قرض‌الحسنه، تسهیل در امور پرداخت‌ها، دریافت‌ها، مبادلات ، معاملات، تخصصی کردن عملیات اجرایی قرض الحسنه و کنترل و نظارت بر اجرای صحیح اعطای قرض الحسنه به افراد واجد شرایط نیز از دیگر اهداف فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.
خانمحمدی از پرداخت بیش از ۷۱ هزار و ۶۳۳ فقره تسهیلات قرض الحسنه به میزان بیش از چهار هزار و ۳۳۴ میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال به اقشار مختلف استان طی یک دهه اخیر در استان زنجان خبر داد و افزود: در این مدت 6 هزار و نهصد و هفتاد و یک فقره معادل 288 میلیارد و 680 میلیون ریال وام ازدواج به متقاضیات پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان زنجان از پرداخت ۴۱۰ فقره تسهیلات به مددجویان کمیته امداد به ارزش 48 میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال از سوی این بانک خبر داد و یادآور شد: 122 فقره تسهیلات به زندانیان جرایم غیر عمد به میزان10 میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون ریال، ۱۰۱ فقره تسهیلات به خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی به میزان ۹ میلیارد و هشتاد و پنج میلیون ریال و نیز ۵۶ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به میزان 2 میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
به گفته خانمحمدی، از ابتدای سال تاکنون 13 هزار و 239 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش یک هزار و 362 میلیارد و 457 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
وی از پرداخت 706 فقره وام ازدواج به میزان هفتاد و دو میلیارد و 200 میلیون ریال در سال جاری خبر داد و افزود: امسال 69 فقره تسهیلات به ارزش 8 میلیارد و 850 میلیون ریال به کمیته امداد پرداخت شده است.
خانمحمدی درباره اعطای تسهیلات به خانواده های تحت پوشش بهزیستی در سال جاری عنوان کرد:17 فقره تسهیلات به میزان یک میلیارد و 500 میلیون ریال به بهزیستی در نقاط مختلف استان پرداخت شده است.
پرداخت ۵۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش 2 میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال به بنیاد مسکن از دیگر اقدامات این بانک در سال جاری بود که مدیر شعب این بانک در استان به آن اشاره کرد.

خانمحمدی ارائه خدمات این بانک در17 شعبه واقع در نقاط مختلف استان را گامی در راستای رفع مشکلات شهروندان استان زنجان اعلام کرد و گفت: پیوند مهر، رویش باور، تداوم و انگیزش مهر، اعتبار در حساب جاری، بانکداری اجتماعی و غیره جزء طرح های این بانک در راستای تسهیل امور اقتصادی و اجتماعی هم استانی ها و مشتریان بانک است.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =