ایرنا نوشت: خبرگزاری فرانسه از لوگزامبورگ گزارش داد: وزرای خارجه اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی در واکنش به آزمایش های موشکی و هسته ای این کشور، اعمال کردند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشستی در لوگزامبورگ بسته جدید اقداماتی شامل ممنوعیت سرمایه گذاری در کره شمالی و صادرات نفت اتحادیه اروپا به پیونگ یانگ را تصویب کردند.

به موجب این بسته جدید، حلقه محدودیت ها بر کارگران کره شمالی در اتحادیه اروپا تنگتر می شود تا مانع از انتقال پول از طرف این کارگران برای خانواده هایشان در کره شمالی شود.

اتحادیه اروپا مدعی شد که تصمیم های جدید با توجه به تهدید پایدار صلح و ثبات بین المللی از سوی نظام کره شمالی اتخاذ شده است.

به موجب تحریم های جدید اتحادیه اروپا، اشخاص حقیقی و حقوقی بیشتری که با نظام کره شمالی در ارتباط باشند، در فهرست سیاه قرار گرفته اند. همچنین سرمایه گذاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا در کره شمالی و فروش نفت خام به پیونگ یانگ از سوی این اتحادیه به طور کامل ممنوع اعلام شد.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین ارتش و نیروهای مسلح کره شمالی را در قالب بسته تحریم های جدید خود در فهرست سیاه قرار دادند و این بدان معناست که دارایی های آنها در کشورهای عضو این اتحادیه مسدود می شود.

کره شمالی سوم سپتامبر (دوازدهم شهریور ماه) ششمین و قوی ترین آزمایش هسته ای اش را انجام داد که این اقدام، موجی از خشم و اعتراض های بین المللی را به همراه داشت و زمینه اعمال دور تازه تحریم ها علیه این کشور را فراهم کرد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =