۰ نفر
۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۱

آنچه دیروز ظرف چند ساعت بر شفر گذشت، قطعاً ظرف چند دهه مربی‌گری در سراسر دنیا برایش یک جا و یک روز اتفاق نیتفاده بود...

این که از یک سو ناگهان هواداران تیم به صفحه شخصی‌اش هجوم ببرند و در واکنش به خبر بازی کردن رحمتی به جای حسینی، از او بخواهند از تصمیم تازه‌اش منصرف شود و دروازه استقلال را به حسینی بسپارد و از سمت دیگر، همزمان مدیرعامل استقلال مدعی شود اخراج جباری با نامه کتبی سرمربی تیم بوده است، شفر را در موقعیت ویژه‌ای قرار می‌دهد... تنش پشت تنش برای مردی که در این مدت تلاش کرده بود اوضاع استقلال را آرام نگه دارد...
حالا شفر همزمان در آزمون صداقت و جسارت قرار دارد. او باید صادقانه به هواداران استقلال بگوید حق با جباری است که ادعا می‌کند استقلال بدون نظر سرمربی، نام او را از لیست درآورد یا حتی با افتخاری است که گفته نامه کتبی مازاد بودن جباری را شفر خطاب به او نوشته است! همه منتظر صداقت و شفافیت شفر در مورد بازیکنی هستند که تصور می‌کند قربانی دخالت مدیران استقلال شده است.
او همچنین باید میزان جسارت خود را به نمایش بگذارد. هواداران استقلال که تا دیروز خواهان نیمکت‌نشینی علی قربانی بودند، حالا خواستار تداوم بازی کردن سیدحسین حسینی شده‌اند. آن‌ها دیروز به این امید که یک نفر پیام‌های‌شان را برای شفر ترجمه کند، در صفحه شخصی سرمربی آلمانی به موازات «نه به رحمتی و آری به حسینی، رحمتی هرگز و فقط حسینی» که دست و پا شکسته به لاتین تایپ می‌کردند، خطاب به شفر نوشتند رحمتی ۶ گل از العین و ۴ گل از پرسپولیس خورد و آن‌ها حسینی جوان را به دروازه‌بان قدیمی‌شان ترجیح می‌دهند. حالا شفر است و خواسته‌های هواداران... اگر بازی کردن قربانی و بازی نکردن حسینی، خواسته شفر باشد و خط و ربط بیرونی نداشته باشد، مرد آلمانی این جسارت و شجاعت را دارد که مقابل هواداران استقلال روی خواسته خود پافشاری کند؟ شفر که تا امروز تلاش کرده با چرخاندن شال آبی از خودش چهره محبوبی برای هواداران بسازد، فردا در مشهد چه واکنشی به خواسته هواداران نشان می‌دهد؟ آیا او صادقانه دلیل اصلی روی نیمکت نشاندن حسینی را خواهد گفت؟ البته اگر واقعاً قصدش بیرون نشاندن این دروازه‌بان باشد!

* این یادداشت در سرمقاله پنج‌شنبه ۲۸ دی روزنامه خبرورزشی چاپ شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =