تکواندو در ایران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و در سال‌های اخیر باافتخار آفرینی و کسب عناوین مختلف توسط ورزشکاران ملی‌پوش در رقابت‌های جهانی و آسیایی این رشته ورزشی نسبت به گذشته محبوب‌تر نیز شده است.

 وحید پوررضوی : تکواندو یک‌رشته رزمی مدرن محسوب می‌شود که پس از جنگ جهانی دوم با تلاش استادان هنرهای رزمی کره جنوبی و تلفیق چند رشته چینی و سنتی کره به‌دست‌آمده است.

تکواندو در ایران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و در سال‌های اخیر باافتخار آفرینی و کسب عناوین مختلف توسط ورزشکاران ملی‌پوش در رقابت‌های جهانی و آسیایی این رشته ورزشی نسبت به گذشته محبوب‌تر نیز شده است.

این رشته ورزشی در بین بانوان نیز از استقبال بسیار خوبی همراه است و جوانان بسیاری تکواندو را در اصلی‌ترین برنامه زندگی خوددارند و باعلاقه بسیار در حال فعالیت در این رشته ورزشی هستند.

هیئت تکواندو استان با برگزاری کلاس‌های مربیگری ، داوری و میزبانی از مسابقات مختلف یکی از فعال‌ترین هیئت‌های ورزشی در استان بشمار می‌رود که به‌منظور اطلاع از آخرین وضعیت این رشته ورزشی در استان با معصومه غفاری نائب رئیس هیئت تکواندو استان مصاحبه‌ای را داشته‌ایم که شمارا به خواندن این گفت‌وگو دعوت می‌کنیم .

*خانم غفاری وضعیت رشته تکواندو در بین بانوان استان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در چند سال اخیر رشته تکواندو در بین دختران استان از استقبال بسیار خوبی همراه بوده است که یکی از اصلی‌ترین دلیل این آن موفقیت‌های ورزشکاران بانوان در رقابت‌های آسیایی و بین‌المللی اخیر بوده است.

*جایگاه تکواندو بانوان استان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بسیار رضایت‌بخش است و نسبت به ارزشیابی اداره کل ورزش و جوانان که در سال اخیر صورت گرفته است هیئت تکواندو استان جایگاه بسیار خوبی را به دست آورده و امتیاز عالی را در بین هیئت‌های ورزشی توانسته کسب کند و این نشان از عملکرد خوب هیئت درمدت اخیر است.

*توسعه مراکز و سالن‌های رشته تکواندو استان نسبت به چند سال اخیر چه افزایشی داشته است؟

در این خصوص باید عرض کنم نسبت به سال‌های گذشته که بسیار بهتر شده و سالن‌های که دارای امکانات لازم برای رشته تکواندو است افزایش پیداکرده ولی با توجه به پتانسیل بالای این رشته ورزشی در استان و استقبال خوب دختران از تکواندو این نیاز در استان است تا مراکز و سالن‌های مجهز به این رشته افزایش پیدا کند.

* عمده‌ترین مشکلات این رشته ورزشی در استان ؟

همان‌طور که در سؤال قبلی گفتم یکی از اصلی‌ترین مشکلات این رشته ورزشی در استان کمبود سالن و امکانات است که امیدواریم با حمایت بخش‌های خصوصی و مسوولان این مشکل اساسی در استان حل شود.

*میزان استقبال دختران جوان و تحصیل‌کرده از این رشته ورزشی چطور است؟

میزان استقبال دختران و حتی مادران جوان که به همراه فرزندشان در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند قابل‌توجه است که اصلی‌ترین علت این استقبال خوب افتخارآفرینی کیمیا علیزاده و قهرمانی تیم نوجوانان کشور در مسابقات کانادا بوده است.

*آیا با آموزش و تمرین این رشته ورزشی در مدارس موافق هستید؟

بله صدر صد. اگر رشته ورزشی تکواندو به مدارس راه پیدا کند وضعیت این رشته ورزشی در سال‌های بعدی بسیار بهتر می‌شود و شاهد افتخارآفرینی‌های بسیاری از دختران در مسابقات مختلف خواهیم بود که امیدواریم مسوولان آموزش‌وپرورش به رشته تکواندو اهمیت بیشتری بدهند.


* آینده تکواندو را در استان چطور ارزیابی می‌کنید؟

هیئت تکواندو با برنامه‌ریزی‌های که داشته است تلاش می‌کند رشته ورزشی تکواندو در استان جایگاه اصلی خود را به دست آورد که در هر دو بخش آقایان و بانوان نسبت به سال‌های گذشته رشد بسیار خوبی را داشته‌ایم و این امید است تا سال‌های بعدی ثمرات این تلاش‌ها را شاهد باشیم.


*سخن پایانی؟

از اداره کل ورزش و جوانان و رئیس هیئت تکواندو استان به خاطر تمام زحماتی که در چند سال اخیر برای افزایش سطح این رشته ورزشی در استان داشته‌اند تشکر می‌کنم و امیدوارم با زحمات همه عوامل هیئت تکواندو شاهد افتخارآفرینی دختران در مسابقات ملی و بین‌المللی باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =