مدیر انستیتو کانسر البرز گفت : خوشبختانه بیماران ما بدون دغدغه مالی و روحی با سرطان مبارزه میکنند و این مهمترین مولفه برای موفقیت در پروسه در مان سرطان است.

به گزارش خبر آنلاین ،متخصص رادیو تراپی انکولوژی در خصوص فعالیت های خود در زمینه درمان سرطان در کرج گفت : از سال 80 در شهر کرج فعالیت پزشکی خود را آغاز کردم متاسفانه هیچ مرکز رادیو تراپی وشیمی درمانی در این شهرستان وجود نداشت تا بتوانیم بیماران سرطانی را پوشش دهیم و ما معمولا بیمارانی که نیاز به رادیوتراپی داشتن را به تهران انتقال می دادیم و نسبت به نوع بیماری آنها اقدامات لازم پزشکی انجام میشد.

که این خود یک مشکل بزرگتر برای بیماران بود و جدای از هزینه درمان باید دغدغه هزینه های رفت و آمد خود را به تهران نیز داشته باشند . وی اضافه کرد : در نهایت با تلاش بی وقفه جمعی از اساتید که در حدود 5 سال نیز به طول انجامید و همت رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز و معاونت درمان که در این زمینه قدم بزرگی برداشتند، در اسفند 91 این مرکز افتتاح شد ودر حدود 3 سال مشغول به کار هستیم و در حال حاضر یکی از پیشرفته ترین و موفق ترین مراکز رادیو تراپی در کشور می باشد .

سلیمی در خصوص قرارداد با بیمه ها نیز چنین گفت :مرکز ما با همه بیمه های پایه و تکمیلی طرف قرارداد است و حتی بیمارانی که بیمه پایه ندارند در خصوص اینکه برای پرداخت فرانشیز خود با مشکل مواجهه نشوند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز توانستیم تا 50 درصد از فرانشیز بیمار را نیز متقبل شویم .

در این خصوص وی اظهار کرد : رفع این مشکل کمک شایانی به بیماران ما کرده است که خوشبختانه بیماران ما بدون دغدغه مالی و روحی با این سونامی سرطان مبارزه میکنند. در خصوص مشکلاتی که در تحت مدیریت وجود دارد ، اظهار داشت: استفاده از دستگاههای شتاب دهنده خطی که یک تکنولوژی پیشرفته در دنیا ست به دلیل بعضی از مشکلات فنی مانند نوسانات برق و مشکلات فنی دیگر امکان خراب شدن آنها را نیز به همراه دارد و این نیز باعث عقب افتادن کار ما میشود . وی در ادامه افزود :این تکنولوژی شتاب دهنده را تعداد کمی در دنیا دارند که اولین نمونه آن برای آمریکا می باشد .آلمان، انگلیس و هلند وحتی چینیها پا به عرصه گذاشته اند اما به دلیل عدم اطمینان به دستگاههای چینی ما به هیچ عنوان با دستگاههای آنها کار نمی کنیم و تمام دستگاههای این مرکز از آلمان وارد می شود .

سلیمی با اشاره به اینکه تحریم ها دلیل بروز بسیاری از مشکلات ما در تهیه و تامین نیازهای فیزیکی مرکز بوده است بیان داشت: در این خصوص و طی سفر های مکرری که به آمریکا داشته ام و برای متقاعد کردن انها نسبت به نیازی که کشور ما در این خصوص دارد تلاش کردم ، خوشبختانه با مساعدت آنها رو به رو شدیم و به توافق رسیدیم که این خود جای خرسندی است.

وی در خصوص اولویتهای درمانی مرکز گفت : بیماری سرطان را با 3 روش استاندارد می توان درمان کرد و از آنجا که بیماری سرطان یک بیماری مولتی فاکتریال بوده و یک بیماری چند علیتی است نیاز به تشخیص و درمان حرفه ای دارد. متخصص رادیو تراپی انکولوژی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مبحث اصلی مقابله کردن با این سونامی رو به رشد است تشریح کرد : سرطان یکی از اتفاقهایی که بعد از انقلاب چهره کشور ما را در خصوص هرم سنی تغییر داد و به واسطه جنگ نیز زیر ساختهای این هرم سنی متاثر شده و جامعه جوان در یک سیر طولی رشد کرده و امروز این جامعه جوان با هم به سن میانسالی رسیده است . لذا باید در کشور استاندارد ها را در نظر گرفت،اگر در این خصوص هیچ نظارتی نباشد به طبع سیر رشد این سونامی در کشور هم بیشتر خواهد شد. سلیمی در خصوص بارزترین مشکل برای بیماران سرطانی را ریزش مو عنوان کرد و گفت : در این خصوص ما تدابیری را به مر حله اجرا رسانده ایم که بیماران با این مشکل بتوانند به راحتی با آن کنار بیاییند.

دستگاههای مرکز که به تایید مرکز غذا دارو آمریکا ست سنسورهایی وجود دارد که یک نوع گاز از ان ساتر می شود و ما ناحیه سر را با این کلاهها سرد می کنیم که جریان خون در آن کمتر می شود و مصرف دارو در این محدوده کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و ریزش مو کمتر میشود البته به این معنا نیست که اصلا این اتفاق نمی فتد اما تنها بخش محدودی از مو را تحت شعاع ریزش قرار می دهد.

وی در خصوص آمار حرفه ای کشور نیز چنین گفت : زبان دنیا زبان اماری است چون آمار درست و کاملی وجود ندارد بر نامه ریزی دقیقی هم در این خصوص نخواهد بود. اشکال بزرگ کشور ما در خصوص آمار حر فه ای کشور است .آمار حرفه ای نقش بسیار مهمی در سالم سازی کشوردارد. اگر بتوانیم این مشکل بزرگ را در کشور حل کنیم تا از این طریق بتوانیم با آمار درستی که از جمعیت کشور در دست داریم می توانیم مشکلات آن را بشناسیم و برای آن سازماندهی های لازم را انجام دهیم که ایننیازمند یک همت همگانی است .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =