علی خدمتگزار از افتتاح 850 میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری شده در دهه فجر خبر داد و گفت : 6 پست اسکله، لایروبی ، تجهیزات تخلیه و بارگیری ، ایجاد سیلو غلات ، کارخانه مجتمع کاغذ تبریز، فولاد امیرآباد، احداث دیوار حفاظتی، عملیات اجرایی کارخانه ام دی اف از جمله این پروژه ها هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین مازندران از بهشهر- علی خدمتگزار صبح روز سه شنبه در یک نشست خبری با بیان اینکه 25درصد به عوارض واردات آهن افزوده شد، گفت: تصمیم دولت در حمایت از تولیدات داخلی بر این بوده که افزایش عوارض واردات آهن را در دستور کار خود قرار دهد.

خدمتگزار ادامه داد: با این وجود در دو ماه گذشته 26درصد افزایش واردات داشتیم .
وی با اشاره به اینکه از شروع سال تا کنون بیش از یک میلیون و 800 هزار تن عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر صورت گرفته است،گفت: از این میزان بیش از 27 در صد آن مربوط به صادرات و مابقی آن به واردات اختصاص دارد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با بیان اینکه سهم صادرات استان تنها 5درصد از میزان کل صادرات این بندر را به خود تخصیص داده است،اظهار کرد: علی رغم اینکه زمینه صادرات را برای صادرکنندگان استانی به نحو مطلوب فراهم کرده ایم اما همچنان با کم میلی آنان برای صادرات مواجه هستیم که میشود گفت هزینه بالای کشتی های بارکش مزید بر علت این بی رغبتی از آنان است.
وی گفت: کشتی های وارداتی به این بندر از کشورهای روسیه ، قزاقستان ، آذربایجان و ترکمنستان هستند،همچنین عمده صادرات ما نیز به آذربایجان و قزاقستان است.
خدمتگزار اظهار کرد : با نگاهی خاصی که سازمان بنادر به بندرامیرآباد دارد توانستیم در چند سال گذشته ماهانه بالغ بر 10 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های این بندر از سازمان اعتبار دریافت کنیم.
این مسئول با بیان اینکه قرارداد 6 پست اسکله به متراژ 1250 متر مربع و به میزان 1200میلیون مترمکعب لایروبی را در کمتر از 2سال به مرز آمادگی در آوردیم گفت: بیشترین عمق کانال دریای خزر را بندر امیرآباد دارا است که این مسئله زمینه پهلوگیری از کشتی‌های سنگین را در این بندر فراهم میکند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد عنوان کرد: با توجه به اینکه عرض کانال (دهانه ورودی) این بندر 160متر است، عملیات تعریض این کانال را به زودی آغاز خواهیم کرد تا با برداشتن محدودیت عرضی کانال، شاهد پهلو گیری هر کشتی سنگینی در این بندر باشیم .
خدمتگزار از افتتاح 850 میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری شده در دهه فجر خبر داد و گفت: 6 پست اسکله، لایروبی ، تجهیزات تخلیه و بارگیری ، ایجاد سیلو غلات ، کارخانه مجتمع کاغذ تبریز، فولاد امیرآباد، احداث دیوار حفاظتی، عملیات اجرایی کارخانه ام دی اف از جمله این پروژه ها هستند.

وی گفت: در طی دو سال گذشته در بندر امیرآباد بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش خصوصی صورت گرفته که 25درصد از سرمایه گذاری استان در این بندر انجام شده است.
بندر امیر آباد بندر نسل سوم
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با بیان اینکه بندر امیر آباد به عنوان تنها بندر نسل سوم در ایران معرفی شده است گفت: بنادر نسل سوم به بندرهایی اطلاق میشود که از تکنولوژی های پیشرفته برخوردار بوده و علاوه بر ارزش افزوده،دارای کارخانه های تولیدی و صنعتی باشند، که خوشبختانه بندرامیرآباد از این امتیاز بهره مند است.
این مسئول بیان کرد: بندر امیرآباد با داشتن شاخص های ویژه، خود را به عنوان تنها بندر بی رقیب در شمال معرفی کرده که یکی از این شاخص ها ظرفیت حجم بالای سیلو های این بندر است که تا پایان سال این حجم به 225هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه سالانه 6 میلیون تن ذخیره سازی برای نگه داری غلات در این بندر صورت میگیرد، گفت: بندر امیرآباد مرکز غلات شمال تعریف شده که تمامی این ذخیره سازی ها در بخش خصوصی شکل گرفته است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در پایان با اشاره به اینکه ظرفیت فعلی قابل استفاده این بندر 3.7 میلیون تن است اظهار کرد: بر اساس طرح جامع بنادر کشور باید این ظرفیت تا سال 1407 به 7.5 میلیون تن برسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =