نایب رئیس شورای شهر:  کسبه حاضر در پلاسکو مالک نبودند/ قوه قضاییه هیات امنا را احضار خواهد کرد

ایسنا نوشت: نایب رییس شورای شهر اسلامی تهران گفت: ای کاش هرکدام از ما در زمانی که مسئولیت کاری را می‌پذیریم در همان وقت وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

علی فاضل رییس اصناف کشور در برنامه تلویزیونی تهران بیست گفت: کسبه حاضر در پلاسکو مالک نبودند و اخطارها نباید به مستاجر داده شود بلکه باید مستقیما به مالک اعلام شود به این ترتیب هیات امنای ساختمان نمی‌توانستند در این زمینه مداخله‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: هیات امنای ساختمان پلاسکو به اداره امور داخلی ساختمان می‌پرداختند و یقینا به علت آنکه مالکیت نداشتند نمی‌توانستند درخصوص اخطارها کاری را پیش ببرند.

رییس اصناف کشور ادامه داد: هیات امنای این ساختمان به مسائل داخلی از جمله آب، برق و غیره می‌پرداختند و به مسائل زیربنایی ورود نداشتند. این در حالی است که تمامی اقدامات آن‌ها به مالک اعلام می‌شد و اختیاراتی نداشتند.

وی ادامه داد: هیات امنا تاکید می‌کند که ما همواره مشکلات ساختمان را به مالک اعلام می‌کردیم اما هیچ کس توجهی به مسائل ما نداشت.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به رییس اصناف کشور اعلام کرد: قوه قضاییه نسبت به احضار هیات مدیره ساختمان پلاسکو یا تاکنون اقدام کرده یا حتما اقدام خواهد کرد زیرا اخطاریه‌ها خطاب به هیات مدیره بوده است.

وی ادامه داد: هیات مدیره هر ساختمانی مسئول رسیدگی به امورات آن ساختمان است و در چنین شرایطی چطور ممکن است که یک هیات مدیره بتواند به خود اجازه دهد که در چنین محلی همچون پلاسکو که دارای انبوهی از مواد اشتغال‌زا بود نسبت به نکات ایمنی بی‌توجهی کند؟

طلایی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر مساله مسئولیت اجتماعی است گفت: اگر بخواهیم واقع‌بینانه به حادثه پلاسکو نگاه کنیم همه ما مقصریم. به همین دلیل خواهان آن هستم که با اصناف در شهرداری نشست‌هایی داشته باشیم تا قبل از بروز اتفاقات مشابه از آن‌ها پیشگیری کنیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه یادآور شد: باید بپذیریم که شرایط جامعه و همچنین وضعیت اقتصادی کشور به گونه‌ای است که در شرایط نرمالی قرار نداریم و وضعیت عادی نیست.

طلایی ادامه داد: به هر حال خطا و اشتباهی که نباید صورت می گرفت صورت گرفته و امروز در مجموعه‌ای که چندین هزار خانوار ازطریق فعالیت در آن امرار معاش می‌کردند تخریب شده و باید فکر کنیم که این خانواده‌ها شب عید را چه کار خواهند کرد؟

وی افزود: اگر بدون انداختن تقصیر بر گردن دیگری هرکدام در هر کجا که هستیم نقش خود را به درستی انجام دهیم چنین اتفاقاتی رخ نخواهد داد زیرا امروز اگر شاهد حادثه پلاسکو هستیم علتش بی مسئولیتی است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه ضمن اشاره به آنکه در حال حاضر تمامی نیروها اعم از اورژانس، نیروی انتظامی،‌دستگاه قضایی، سپاه، ارتش، بسیج و ... با یکدیگر همراه شده‌اند و دست به دست یکدیگر داده‌اند گفت: اگرچه امروز شاهد اتفاق تلخی هستیم اما اگر بتوانیم همین رویه را در کشور ادامه دهیم دیگر اجازه نخواهیم داد که حادثه رخ بدهد و بعد جامعه را بسیج کنیم. به همین دلیل باید وجدان کاری خود را برای حفظ انجام وظیفه‌مان حفظ کنیم.

طلایی ادامه داد: نمی‌توان انتظار داشت که همواره اقدامات سلبی را با ابزار قهری به نتیجه برسانیم. همان‌طورکه نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم برای رسیدن به امنیت در همه ابعاد حتما از پلیس و شهرداری و ... استفاده کرد. به همین دلیل نیاز است خودمان برای داشتن شهری ایمن دست به دست یکدیگر دهیم.

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    24 0
    مالک یا مالکان کی بوده؟ تو اینجور مواقع پیدا کنید پرتغال فروش را
  • بی نام GB ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    18 0
    اگر ساختمان ایمن نبود چرا ساختمان را پلمپ نکردید؟