وحشت بر آمریکا سایه افکند / آدم‌ربایی با ۲۴ شخصیت سینما را تسخیر کرد

همزمان با به قدرت رسیدن ترامپ در کاخ سفید، فیلم ترسناکی درباره یک جانی روانی، حکمران مطلق گیشه سینمای آمریکا بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تازه‌ترین اثر سینمایی ام.نایت شیامالان یک تریلر ترسناک با نام «تفکیک» (Split) است که هفته گذشته به صورت گسترده در آمریکا اکران شد. این فیلم پس از اکران در بیش از سه هزار سالن سینما در سه روز پایانی هفته به فروشی برابر با ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در صدر جدول پرفروش‌ها قرار گرفت.

«تفکیک» با بازی جیمز مک‌آوی داستان آدم‌ربایی است که ۲۴ شخصیت متفاوت دارد. بیشتر تماشاگران این فیلم را جوانان تشکیل می‌دادند. تماشای این فیلم در آمریکا برای افراد زیر ۱۳ سال ممنوع است.

شیامالان برای ساخت «تفکیک» ۱۰ میلیون دلار هزینه کرده است. این کارگردان برای کنترل داشتن بر تمام جوانب ساخت فیلم سرمایه‌گذاری را خودش برعهده گرفت همان کاری که سال ۲۰۱۵ و در جریان ساخت فیلم «ملاقات»‌ انجام داد. به گفته نیک کارپو مدیر اکران آمریکای شمالی کمپانی یونیورسال، فیلم تازه شیامالان به نحو احسن فیلمی در ژانر وحشت را به نمایش می‌گذارد.

این فیلم همزمان با اکران در آمریکا در چند کشور دیگر هم در حال اکران است و در این بازارها نیز ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش داشت.

همزمان با قدرت‌نمایی فیلم «تفکیک»‌ بر پرده سینما، وین دیزل با فیلم «ترپیل ایکس: بازگشت ژاندر کیج» به سینما بازگشت و در رده دوم پرفروش‌ترین آثار در حال اکران سینمای آمریکا در سه روز پایانی هفته گذشته قرار گرفت. «بازگشت ژاندر کیج» هفته گذشته در ۳ هزار و ۶۰۰ سالن سینما اکران شد و در این تعداد سینما ۲۰ میلیون دلار بلیت فروخت. این فیلم هر چند در اکران آمریکا رقابت را به «تفکیک»‌ واگذار کرد اما در کشورهای دیگر برنده مطلق بازی بود و در ۵۳ کشور به فروشی برابر با ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد.

«بازگشت ژاندر کیج» هنوز در چین اکران نشده است و در دومین بازار بزرگ سینمای جهان «ورود» به کارگردانی دنیس ویلنو صدرنشین گیشه است. «ورود» با فروش هفت میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری در چین فروش جهانی خود را به ۱۷۰ میلیون دلار افزایش داد.

دی.جی کاروسو کارگردانی «بازگشت ژاندر کیج» را برعهده دارد. دیزل در این فیلم نقش ورزشکاری حرفه‌ای را بازی می‌کند که به یک مامور دولتی تبدیل شده و اکنون از تبعید خودخواسته بیرون می‌آید تا سلاحی مخوف و شیطانی را پیدا کند. سرمایه‌گذار اصلی این پروژه سینمایی ۸۵ میلیون دلار کمپانی پارامونت است.

به غیر «تفکیک» و «بازگشت ژاندر کیج» دیگر فیلم‌های تازه اکران شده از جمله فیلم‌های «بنیان‌گذار» با بازی مایکل کیتون و کمدی‌درام مذهبی «رستاخیز گوین استون»، در گیشه عملکرد خوبی نداشتند.

«بنیان‌گذار» داستان زندگی ری کراک بنیان‌گذار رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد است. این فیلم با اکران در ۱۱۰۰ سالن سینما تنها سه میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بلیت فروخت. این فیلم علیرغم فروش پایین در جلب نظر منتقدان سینمایی بسیار خوب عمل کرد و از این روی کمپانی واینشتاین امیدوار است تا «بنیان‌گذار» در نامزدهای جایزه اسکار که پنجم بهمن معرفی می‌شوند، حضور داشته باشد. فیلم «رستاخیز گوین استون» با بازی برت دالتون نیز در هزار سالن سینما اکران شد و به فروش یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری بسنده کرد.

در میان فیلم‌های پرفروش هفته‌های گذشته دو فیلم «چهره‌های پنهان» و «لالا لند» همچنان فروش خوب را حفظ کردند. «چهره‌های پنهان» که دو هفته گذشته پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا بود در سه روز پایانی هفته گذشته ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروخت و در رده سوم پرفروش‌ها قرار گرفت. مجموع فروش این فیلم در آمریکای شمالی به ۸۴ میلیون دلار رسیده است.

انیمیشن «آواز» با فروش ۹ میلیون دلاری رده چهارم پرفروش‌های هفته گذشته را از آن خود کرد. مجموع فروش جهانی «آواز» در حال حاضر به ۴۲۸ میلیون دلار افزایش یافته است.

موزیکال «لالا لند» نیز با فروشی برابر با هشت میلیون و ۴۰۰ هزار دلار پنجمین فیلم پرفروش سینمای آمریکا در هفته گذشته بود. فروش جهانی فیلم تازه دیمین شزل در حال حاضر از مرز ۱۷۰ میلیون دلار گذشته است. تعداد سینماهای محل اکران این فیلم پس از اعلام نامزدهای نهایی جوایز اسکار افزایش خواهد یافت.

فروش جهانی جدیدترین فیلم از دنیای «جنگ ستارگان» هفته گذشته از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد. «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» ششمین فیلم پرفروش هفته گذشته در سینماهای آمریکا بود. این فیلم با بازی فلیسیتی جونز تنها در آمریکا ۵۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بلیت فروخته است.

فیلم‌های کم اقبال گیشه هفته گذشته «وانت هیولا»، «در شب زندگی کن» و «سکوت» بودند. «سکوت» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی هفته گذشته علیرغم اکران گسترده در بیش از ۱۵۰۰ سالن سینما تنها یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش داشت.

ردیف

نام فیلم

هفته اکران

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

 

بودجه

(میلیون دلار)

1

تفکیک

۱

۴۰.۲

۴۰.۲

۵

2

تریپل ایکس: بازگشت ژاندر کیج

۱

۲۰

۲۰

۸۵

3

چهره‌های پنهان

۵

۱۶.۲

۸۴.۲

۲۵

4

آواز

۵

۹

۲۴۹.۴

۷۵

5

لالا لند

۷

۸.۳

۸۹.۷

۳۰

6

روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان

۶

۷.۰۳

۵۱۲.۲

۲۰۰

7

وانت هیولا

۲

۷

۲۲.۶

۱۲۵

8

روز میهن‌پرستان

۵

۶

۲۳.۶

۴۵

9

بنیان‌گذار

۱

۳.۷۶

۳.۷۶

۷

10

بی‌خواب

۲

۳.۷

۱۵.۲

۳۰

منبع: هالیوودریپورتر / ۲۲ ژانویه

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =