۰ نفر
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

روزهای گذشته بیماری و بستری شدن یکی از یاران دیرین انقلاب اسلامی حجت ­الاسلام و المسلمین ناطق نوری که این روزها در تعادل­ بخشی به جریانات سیاسی کشور نقش پررنگتری را بر عهده گرفته است نگرانی زیادی در بین دوستداران انقلاب برانگیخت. ناطق نوری از پرچمداران قدیمی انقلاب اسلامی است که خداوند را باید به واسطه حضورش در عرصه دفاع از حریم نظام جمهوری اسلامی سپاس گفت.

او از جمله روحانیونی است که انصاف و جوانمردی اش علیرغم تعلق سالیان دراز به خط سیاسی خاصی از او چهره­ ای محبوب در افکار عمومی ساخته است.

رفتار حکیمانه او که در رقابت نفس­گیر دوم خرداد، نتیجه انتخابات را در سال 1376 به رقیبی محترم واگذار کرد، چهره ­ای ویژه از نجابت ناطق را در تاریخ سیاسی ایران به یادگار گذاشت که بلافاصله پیروزی رقیب را تبریک و با دولت او در جهت اداره کشور همراهی کرد. خدمات و فعالیت­ های قبل از انقلاب و پس از انقلاب وی هرگز بر نیروهای انقلاب پوشیده نبود، او از امنای نظام و رهبری عالیقدر جمهوری اسلامی و معتمد بخش ­های وسیعی از انقلابیون در طیف ­های سیاسی متفاوت و چهره ­ای مقبول است. به طوری که هنوز استانداران دوره ایشان که ترکیبی از طیف های سیاسی مختلف بود ارتباط شان را با وی حفظ کرده اند.

امید است تا زمانی که شخصیت ­های نسل اول انقلاب در میان جامعه ما باقی هستند به بازخوانی اندیشه ­های امام و انقلاب از زبان و نگاه آنان توجه کنیم قبل از این که کشور اسلامی ما از این مفاخر خالی و بی­ بهره شوند آنان را بشناسیم و بر پیرامون آنها که ستون فقرات این نظام در سختی ­های دفاع مقدس و فتنه­ های بزرگ و کوچک پس از انقلاب اسلامی بوده­ اند حلقه زنیم و اصحاب قدیم رهبری را برای صیانت از انقلاب و اهداف والای آن گرامی بداریم.

*معاون سیاسی استانداری تهران

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =