نماینده بابل: هرگونه تحریم‌ جدید علیه ایران به منزله نقض برجام است

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در خصوص تهدیدات اخیر ترامپ علیه ایران گفت: ملت ما از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون با اینگونه موضع گیری های امریکا و کشورهای هم پیمانش علیه ایران آشنا هستند.

دکتر علی نجفی، نماینده مردم  شهرستان بابل در مجلس دهم شورای اسلامی در نشستی اختصاصی با سرپرستی خبرگزاری خبرآنلاین مازندران با بیان اینکه اظهارات ترامپ و موضع گیری های مقامات کاخ سفید علیه ایران، برای ملت ما مسئله جدیدی نخواهد بود گفت: ملت ما از ابتدا انقلاب اسلامی تا کنون با اینگونه موضع گیری های امریکا و کشورهای هم پیمانش آشنا هستند با این تفاوت که  در مواضعی  که ترامپ  علیه ایران   دیده می شود عبث تر از دیگر مواضع علیه ایران است که بیشتر جنبه امریکا هراسی را در دنیا در موجب خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه توافق برجام یک توافق بین المللی و تایید شورای امنیت سازمان ملل را نیز به دنبال داشته است، باید تیم جدید کاخ سفید در مسیر روح حاکم بر برجام و توافقی که ایران با 1+5 صورت داده است حرکت کند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازتاب تهدید ترامپ بر علیه ایران، اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی ست که سالهاست امریکا در تلاش است به نا حق فضای ایران هراسی را علیه ملت بزرگ ایران دامن بزنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران توانمندی های دفاعی و قابلیت های نظامی خود را که به امنیت ملی کشور مربوط میشود محل گفتگو و بحث با هیچ کشوری قرار نخواهد داد افزود: این مسئله بر وفق اصول و مقررات بین المللی است و در راستای تقویت بنیه دفاعی ایران انجام میشود.

وی با بیان اینکه برجام، توافق میان ایران و امریکا نبوده بلکه یک توافق بین المللی با تعدادی از کشورها است گفت: این نشست اختصاصا به این موضوع فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران مربوط است و در واقع ارتباطی به دیگر مسائلی بی ربطی که آمریکا علیه ایران ادعا میکند ندارد.

سفیر تام الاختیار سابق ایران در قیرقیزستان وضع هرگونه تحریم های جدید علیه ایران را به منزله نقض توافق برجام خواند و گفت:امیدواریم مقامات کاخ سفید این نکته را آویزه گوششان کنند چرا که هم سازه کارهایی برای مقابله با نقض بر جام در اصول و مفاد پایانی این توافق پیش بینی شده و هم اینکه حق ایران در پیگیری نزد مراجع بین المللی محفوظ است.

نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عقلانیت و منافع مشترک اقتضا میکند همه کشور هاي عضو این توافقنامه در حفاظت و حمایت آن کوشا باشند.

وی همچنین در خصوص جناح هاو جریانات سیاسی کشور نیز گفت: حضور و مشارکت همه نخبگان و فعالان سیاسی به ویژه طیف موسوم به اصلاح طلبان و اعتدال گریان نباید محدود به دوره انتخابات باشد و با رعایت مقررات و با نگاه جامع، از ظرفيتهاي سياسي و فرصت های برابر و مناسب كه در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، استفاده شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =