معصومه ابتکار از نیروگاه ۷ مگاواتی خورشیدی همدان بازدید می کند

مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: معاون رئیس جمهور در سفر روز دوشنبه به همدان از نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی مزرعه احیایی، بازدید کرده و در نخستین همایش شهر سبز پایدار، حضور خواهد یافت.

دکتر محمدرضا محمدی، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین با اعلام مطلب فوق افزود: از کتاب محیط زیست در نمایشگاه بین‌المللی رونمایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب با عنوان «ترنم حیات» به معرفی مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان همدان می‌پردازد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بحران آب و مدیریت پسماند را از مهم‌ترین چالش‌های محیط زیستی استان همدان دانست و گفت: برخورد با چاه‌های غیر مجاز و تجهیز مزارع به سیستم آبیاری تحت فشار از جمله اقدامات در برابر بحران آب بوده است.

وی یادآور شد: در حوزه پسماندهای ویژه، مکان‌یابی لازم انجام شده و در حال پیگیری برای جذب سرمایه‌گذار هستیم.

محمدی با اشاره به وضعیت تالاب آق‌گل نیز گفت: طی یک سال اخیر اقدامات خوبی در زمینه احیای تالاب انجام شده است که از جمله آنها می‌توان به نصب کنتور هوشمند برچاه های اطراف تالاب و موظف شدن شرکت آب و فاضلاب استان به لایه روبی تالاب اشاره کرد.


وی تصریح کرد: مشکل تالاب آق گل ریشه در یکی دو دهه اخیر دارد و برای رفع مشکل آن نیازمند زمان هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در ادامه گفت: طی سال جاری موردی از تلفات ناشی از آنفلوآنزای پرندگان و همچنین مرگ ومیر بر اثر سرمای شدید و بارش برف گزارش نشده است.

وی درباره واحدهای آلاینده محیط زیست نیز گفت: از ۲۵۰ واحد صنعتی که اداره کل حفاظت محیط زیست آنها را پایش می‌کند، ۳۰ واحد صنعتی آلاینده محیط زیست هستند.

محمدی با اشاره به نیروگاه های خورشیدی همدان اظهار داشت: احداث حداقل سه نیروگاه خورشیدی دیگر توسط بخش غیردولتی در دست پیگیری مسئولین استان همدان است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =