۰ نفر
۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۵
آقازاده‌ها در سینما

شهروند نوشت: به نظر می‌رسد ماجرای آقازاده‌ها به سینما نیز کشیده شده و در ادامه روندی که توانایی جذب سرمایه و اسپانسر را به‌عنوان شرط لازم و کافی برای فیلمساز‌شدن بدل به قانونی نانوشته کرده بود، فاکتور آقازادگی و نسبت فامیلی نزدیک با عوامل موثر سینمایی نیز به فاکتورهای لازم برای ساخت فیلم سینمایی افزوده شده است.

روز گذشته در خبری که تمام خبرگزاری‌ها و سایت‌ها بلااستثنا در صفحاتشان درج کرده بودند، آمده بود که نخستین فیلم یوسف حاتمی‌کیا به تهیه‌کنندگی محمدحسین رضوی با یک موضوع چالشی به‌زودی کلید خواهد خورد.

در اخبار آمده بود که فیلم فرزند ابراهیم حاتمی‌کیا در مرحله بازنویسی فیلمنامه قرار دارد و قرار است بعد از انتخاب بازیگران و عوامل در بهار ٩٦ تولید شود. درباره موضوع فیلم نیز گفته شده بود که پسر حاتمی‌کیا مرگ رئیس‌جمهوری را دستمایه ساخت نخستين فیلمش قرار داده است.
این فیلم که تریبون نام خواهد گرفت، نخستين فیلمی نیست كه یکی از آقازاده‌های سینمایی را به‌عنوان سازنده پشت دوربین می‌نشاند.

پیش از این فرزندان سینماگران بیشتر به‌عنوان بازیگر راه ساده‌تری برای ورود به سینما داشتند، اما در سال‌های اخیر این روند تغییر کرده و صندلی کارگردانی نیز به علایق آقازاده‌ها افزوده شده است. بعد از برادر معاونت سابق سینمایی روح‌الله شمقدری، پسر سینماگر فقید سجادی‌حسینی و همچنین علی ملاقلی‌پور، تریبون اما از این نظر که نخستين فیلمی است که به یک‌باره پای دو آقازاده سینما را به سینما باز می‌کند، می‌تواند رکوردشکن این عرصه باشد.

درباره کارگردان و تهیه‌کننده تریبون گفتنی است که یوسف حاتمی‌کیا تنها چند فیلم مستند و کوتاه کارگردانی کرده و محمدحسین رضوی نیز در حوزه برنامه‌سازی در تلویزیون فعالیت کرده است. محمدحسین رضوی بیشتر با تهیه‌کنندگی برنامه هفت شناخته می‌شود که ابتدا با بهروز افخمی و تیم تولید سری این برنامه همراه بود اما در میانه راه از آنها جدا شد. حالا به نظر می‌رسد این تهیه‌کننده جوان با توجه به موفقیت‌های برادرش سیدمحمود رضوی در حوزه سینما تصمیم گرفته در این حوزه هم فعال شود.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =