برخی کاربران خبرآنلاین معتقدند که «متاسفانه کیفیت اجناس ارائه شده در نمایشگاه‌های بهاره بسیار پایین است. همین اجناس بی‌کیفیت را با قیمت پایین‌تر می‌شود در جاهای دیگر، بهتر و بدون ازدحام تهیه کرد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چندین سال است که نمایشگاه‌های بهاره به عنوان راهکاری برای مدیریت و تنظیم بازار و تعادل قیمت‌ها برپا می‌شود. فلسفه برگزاری نمایشگاه‌های بهاره از آن‌جا نشات گرفت که به‌دنبال افزایش تقاضا برای خرید کالاها در ایام شب عید، قیمت کالاها نیز افزایش می‌یافت. به این ترتیب، این نمایشگاه‌ها برای ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا برگزار می‌شد.

در این شرایط، در حال حاضر این سوال مطرح است که آیا تاکنون برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در تنظیم بازار و عدم افزایش قیمت‌ها موثر بوده است؟

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، در این خصوص نوشته است: «عالیه. چون نظارت خوبی بر آنها حاکم است.» اما در مقابل، یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین عنوان کرده است: «این نمایشگاها باعث ازدحام تازه به تهران آمده‌ها می‌شه و چهره کلان‌روستای تهران رو بیش از پیش زشت می‌کنه.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرده است: «بنجل فروشیه.»

فرد دیگری نوشته است: «یکی از دوستام می‌گفت سود خالصه. می‌گفت می‌ری از بازار پسته درجه 3 می‌خری و طبق نرخ مصوب با 2 برابر قیمت خرید می‌کنی تو پاچه مردم. و یا گوشت بز و گوسفند پیر ماده رو به قیمت گوشت گوسفند تعرفه دولتی می‌اندازی به خلق الله و ...»

رضا هم عنوان کرده است: «عالی بودنش واسه کسانی هست که جنس‌های موندشون رو می‌دن دست مردم.»

مجید گلپا نوشته است: «بسیار نمایشگاه‌های بی‌کیفیت و فاقد نظم و ترتیب هستند و اجناس بنجول و از رده خارج را می‌فروشند.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرده است: «فقط بعضی از مواد غذایی رو توشون می شه با قیمت مناسب پیدا کرد؛ وگرنه بقیه کالاها مثل پوشاک رو اصلا نمی شد.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نوشته است: «شلوغ، بی‌نظم، بی‌کیفیت و محل عرضه محصولات درجه ده چینی. در یک کلام، هیچ اثری در تنظیم بازار ندارد.»

فرد دیگری متذکر شده است: «متاسفانه کیفیت اجناس ارائه شده بسیار پایین است. همین اجناس بی‌کیفیت را با قیمت پایین‌تر می‌شود در جاهای دیگر بهتر و بدون ازدحام تهیه کرد.»

امیر نوشته است: «مواردی که توسط این بازار انجام می‌شه: ایجاد ترافیک کاذب، کمک به خالی کردن انبار کالاهای مانده و تاریخ گذشته، کمک به فروش کالاهای بی‌کیفیت به نام تخفیف ویژه و...، ایجاد پز فراوان همراه فخرفروشی و سربلندی برای مدیران مربوطه، برای مردم و مسوولان بالادستی.»

محمد هم تصریح کرده است: «عرضه کالاهایی با کیفیت پایین، شلوغی خیابان‌ها و ترافیک سنگین و... سود نداره بخوام وقت بذارم برای خرید از نمایشگاه بهاره.»

 

39225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =